Montmelo, 13 maja 2017 – Lewis Hamilton z Mercedesa uzyskał najlepszy czas w upalnych warunkach podczas kwalifikacji do Grand Prix Hiszpanii, przejeżdżając najszybsze okrążenie w czasie lepszym o prawie trzy sekundy od swojego pole position z sezonu 2018. Kierowcy Mercedesa, Ferrari i Red Bulla jako jedyni przeszli przez sesję Q1 tylko przy użyciu jednego zestawu miękkich opon.
W kolejnych segmentach korzystano wyłącznie z miękkiej mieszanki i na takich oponach wystartuje pierwsza dziesiątka, z oczekiwaną strategią dwóch pit stopów w przypadku większości kierowców. Fernando Alonso zakwalifikował się na siódmej pozycji do swojej domowej Grand Prix, wykonując w Q3 tylko jeden przejazd na miękkich oponach – tak jak Felipe Massa z Williamsa oraz duet Force India.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Za nami niezwykle zacięta sesja kwalifikacyjna, z bardzo małymi różnicami pomiędzy rywalami. Myślę, że jutro możemy spodziewać się strategii dwóch pit stopów, bo różnice w osiągach pomiędzy miękką i pośrednią mieszanką oznaczają, że kierowcy będą chcieli przejechać jak największy dystans na miękkim ogumieniu. Przewidujemy zatem przynajmniej dwa jak najdłuższe przejazdy na miękkich oponach i tylko jeden na wolniejszych, pośrednich oponach”.
DZISIEJSZE ZACHOWANIE OPON
Miękkie „żółte”: Podstawowe ogumienie w kwalifikacjach, szybsze o prawie dwie sekundy na okrążeniu od supermiękkich opon.
Pośrednie „białe”: Nikt nie korzystał z nich w kwalifikacjach, kierowcy spoza pierwszej dziesiątki mogą założyć je na start.
Twarde „pomarańczowe”: Dziś używane tylko na okrążeniach instalacyjnych, prawdopodobnie nie zobaczymy ich w wyścigu.
NAJWIĘCEJ OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
TWARDA – Ocon – 14
POŚREDNIA – Massa, Vettel – 26
MIĘKKA – Bottas – 28
NAJLEPSZE CZASY Z ROZBICIEM NA MIESZANKI
TWARDA – Hamilton – 1.23,531
POŚREDNIA – Hamilton – 1.21,521
MIĘKKA – Hamilton – 1.19,149
ZESTAWY OGUMIENIA DOSTĘPNE NA WYŚCIG