|
|
|
|
|
|
Informacja Pirelli przed GP Monako |
Przy najmniejszym zużyciu opon w sezonie optymalne okno do zmiany będzie bardzo szerokie. |
|
•Informacja prasowa, 22 maja 2017, wyświetlenia: 990 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
i]Mediolan, 22 maja 2017 – Po trzech najtwardszych mieszankach w akcji podczas poprzedniej Grand Prix, rozegranej w Hiszpanii, Pirelli przywozi trzy najmiększe mieszanki – miękką, supermiękką i ultramiękką – do Monako, na tor o zupełnie innej charakterystyce. Słynna uliczna pętla jest znana z najniższych średnich prędkości oraz znikomej degradacji, zatem najbardziej prawdopodobnym scenariuszem będzie jeden pit stop. O wiele większą niewiadomą jest za to strategiczne podejście poszczególnych zespołów do tego wymagającego i bezwzględnego wyścigu...
TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”
TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Wyprzedzanie w Monako jest trudne, więc mocne kwalifikacje – dzięki odblokowaniu potencjału ultramiękkich opon już w treningach – są istotne.
• Degradacja będzie bardzo niska, możliwe będą długie przejazdy nawet na ultramiękkich oponach.
• Przy najmniejszym zużyciu opon w sezonie optymalne okno do zmiany będzie bardzo szerokie.
• Najniższe średnie prędkości i najwolniejszy zakręt: nawrót przy Hotelu Fairmont.
• Zespoły stosują najwyższy możliwy docisk, by wspomóc przyczepność mechaniczną opon.
• Przy braku poboczy błędy są zawsze karane, najważniejsza jest precyzja.
MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Trzy najmiększe mieszanki to oczywisty wybór na Monako, ale od strony strategicznej wciąż pozostaje duże pole do popisu, bo zużycie i degradacja są na tak niskich poziomach, że zespoły mogą niemal swobodnie wybrać moment wykonania jedynego pit stopu i zmiany mieszanki z ultramiękką na supermiękką: taki powinien być standardowy dobór na wyścig. To pierwsza Grand Prix, na którą kierowcy mogą indywidualnie wybrać pulę opon i zgodnie z przewidywaniami największą popularnością cieszy się zdecydowanie mieszanka ultramiękka. Właśnie ona będzie powszechnie stosowana podczas kwalifikacji i wyścigu”.
CO NOWEGO?
• Niektóre zespoły przygotowują kolejne pakiety poprawek, a także specjalne elementy na Monako, ale ogólne osiągi nie zawsze są decydującym czynnikiem w Księstwie.
• Były zwycięzca Grand Prix Monako Jenson Button wraca do Formuły 1 z McLarenem i zaliczy pierwszy start od zeszłego sezonu, zastępując startującego w Indy 500 Fernando Alonso.
• Zgodnie z tradycją w Monako, w piątek samochody Formuły 1 w ogóle nie pojawiają się na torze. Treningi odbywają się za to w czwartek.
MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MONAKO (SLICKI)
19,0 psi (przód) | 18,0 psi (tył)
MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-4,25° (przód) | -3,00° (tył)
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|