F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Monako

Przy najmniejszym zużyciu opon w sezonie optymalne okno do zmiany będzie bardzo szerokie.
Informacja prasowa, 22 maja 2017, wyświetlenia: 990<< | lista | T- | T+ | >>


i]Mediolan, 22 maja 2017 – Po trzech najtwardszych mieszankach w akcji podczas poprzedniej Grand Prix, rozegranej w Hiszpanii, Pirelli przywozi trzy najmiększe mieszanki – miękką, supermiękką i ultramiękką – do Monako, na tor o zupełnie innej charakterystyce. Słynna uliczna pętla jest znana z najniższych średnich prędkości oraz znikomej degradacji, zatem najbardziej prawdopodobnym scenariuszem będzie jeden pit stop. O wiele większą niewiadomą jest za to strategiczne podejście poszczególnych zespołów do tego wymagającego i bezwzględnego wyścigu...

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Wyprzedzanie w Monako jest trudne, więc mocne kwalifikacje – dzięki odblokowaniu potencjału ultramiękkich opon już w treningach – są istotne.
• Degradacja będzie bardzo niska, możliwe będą długie przejazdy nawet na ultramiękkich oponach.
• Przy najmniejszym zużyciu opon w sezonie optymalne okno do zmiany będzie bardzo szerokie.
• Najniższe średnie prędkości i najwolniejszy zakręt: nawrót przy Hotelu Fairmont.
• Zespoły stosują najwyższy możliwy docisk, by wspomóc przyczepność mechaniczną opon.
• Przy braku poboczy błędy są zawsze karane, najważniejsza jest precyzja.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Trzy najmiększe mieszanki to oczywisty wybór na Monako, ale od strony strategicznej wciąż pozostaje duże pole do popisu, bo zużycie i degradacja są na tak niskich poziomach, że zespoły mogą niemal swobodnie wybrać moment wykonania jedynego pit stopu i zmiany mieszanki z ultramiękką na supermiękką: taki powinien być standardowy dobór na wyścig. To pierwsza Grand Prix, na którą kierowcy mogą indywidualnie wybrać pulę opon i zgodnie z przewidywaniami największą popularnością cieszy się zdecydowanie mieszanka ultramiękka. Właśnie ona będzie powszechnie stosowana podczas kwalifikacji i wyścigu”.

CO NOWEGO?
• Niektóre zespoły przygotowują kolejne pakiety poprawek, a także specjalne elementy na Monako, ale ogólne osiągi nie zawsze są decydującym czynnikiem w Księstwie.
• Były zwycięzca Grand Prix Monako Jenson Button wraca do Formuły 1 z McLarenem i zaliczy pierwszy start od zeszłego sezonu, zastępując startującego w Indy 500 Fernando Alonso.
• Zgodnie z tradycją w Monako, w piątek samochody Formuły 1 w ogóle nie pojawiają się na torze. Treningi odbywają się za to w czwartek.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA MONAKO (SLICKI)
19,0 psi (przód) | 18,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-4,25° (przód) | -3,00° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dziadekm, 22.05.2017 23:09[!]
A nie można by podawać w barach? Dla zwykłego kowalskiego to by wiele ułatwiło
kibic sribic, 23.05.2017 01:44[!]
@dziadekm 1 psi = ~0,689 bara, czyli:
19 psi = 1,31 bara
18 psi = 1,24 bara
Lejnus, 23.05.2017 06:46[!]
@kibic sribic 1 psi = 0,068947*

Da się zejść poniżej 1 atm? Pytam z ciekawości, kiedyś w Rf'ie się z tym spotkałem. Z logicznego punktu patrzenia jest to nierealne, ale? :D

Słyszałem, że kiedyś Jag stosował w swoich bolidach takie ciśnienie (wiadomo, że używają oni głownie azotu, nie samego powietrza do pompowania kół)
Sir Wolf, 23.05.2017 06:55[!]
Jeśli się nie mylę, ciśnienie opon to nadciśnienie względem ciśnienia otoczenia, więc wartość poniżej 1 bara jest całkiem możliwa.
sneer, 23.05.2017 07:43[!]
Nie najmiększe, tylko najbardziej miękkie. Piszemy po polsku.
iceneon, 23.05.2017 09:25[!]
@sneer Nie ośmieszaj się.
https://sjp.pl/Najmi%C4%99ksze
viertolcia, 23.05.2017 10:14[!]
@iceneon ale czemu od razu tak agresywnie? Tym bardziej, ze również nie masz racji - obie formy sa poprawne, aczkolwiek stylistycznie lepsza jest forma opisowa, czyli ta która zaproponował sneer

@Lejnus ciśnienie w oponie jest ciśnieniem względnym (atmosferyczne + to co na manometrze), więc bez problemu możesz mieć poniżej 1 bara, bo żeby uzyskać wartość bezwzgledną ciśnienia będziesz musiał dodać jeszcze atmosferyczne.
bartoszcze, 23.05.2017 10:19[!]
@iceneon
Jak już to:
http://sjp.pwn.pl...najmi%C4%99kszy.html
a nie jakieś internetowe imitacje.
Lejnus, 23.05.2017 12:58[!]
@viertolcia

Czyli ciśnienie manometrze 0,9 atm oznacza włąsciwie 1,9 w oponie? Wydaje się logiczne w ten sposób. 1atm to takie 0 w takim razie, odnośnik.
viertolcia, 23.05.2017 13:19[!]
@Lejnus

Względem próżni będziesz mieć w oponie 1,9 atmosfery, ale o ile nie chcesz dopompowywać opon łazika księżycowego to posługiwanie się bezwzględnymi wartościami ciśnienia nie ma za wiele sensu. Ciśnieniem bezwględnym posługujemy się, kiedy chcemy uniezalęznić się od faktu, że ciśnienie atmosferyczne jest zmienne (choć w przykładzie z oponą te zmiany sa pomijalne - tym bardziej, ze opony F1 sa pompowane na torze).

Jeśli chcesz więcej na ten temat poczytać, to w wikipedii jest to prosto wytłumaczone:
https://pl.wikipe.../wiki/Ci%C5%9Bnienie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca