|
|
|
|
|
|
Fry: Ferrari odeszło w końcu od krótkoterminowych rozwiązań |
Były dyrektor techniczny Scuderii chwali zmiany, do jakich w ostatnim czasie doszło w Maranello. |
|
•Nataniel Piórkowski, 26 maja 2017, wyświetlenia: 1577 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Były dyrektor techniczny Ferrari – Pat Fry uważa, że odejście od krótkoterminowych rozwiązań i udoskonalenie narzędzi symulacyjnych pomogło Scuderii w powrocie do walki o mistrzowskie tytuły.
Brytyjski inżynier, który pracował dla stajni z Maranello w latach 2010-2014, przekonuje, że rozwój infrastruktury i możliwości operacyjnych fabryki miał kluczowe znaczenie w procesie tworzenia bolidu zdolnego regularnie walczyć o zwycięstwa i triumf w klasyfikacji generalnej.
„Na każdym zespole ciąży olbrzymia presja, ale od Ferrari zawsze oczekuje się zwycięstw. Sądzę że przez długi czas firma była nastawiona na "teraz" – na następny wyścig, na błyskawiczny sukces. To miało negatywny wpływ na zespół, który koncentrował się na krótkoterminowych rozwiązaniach”.
„Gdy dołączyłem do Ferrari w 2010 roku dostrzegłem całkiem sporo rzeczy, które były dobre może osiem lub dziesięć lat wcześniej. Musieliśmy sobie z nimi poradzić, usprawnić, ale wiadomo było, że nie dojdzie do tego w szybkim tempie. Ustalenie tego, co było nie tak z tunelem aerodynamicznym trwało sześć miesięcy. Wyeliminowanie problemu zajęło kolejnych osiemnaście” – tłumaczył.
Fry uważa, że powrót Ferrari do zwycięskiej formy jest wynikiem inwestycji w narzędzia dostępne w fabryce w Maranello. „W obecnych czasach w Formule 1 wygrywa się dzięki symulacji. Narzędzia symulacyjne Ferrari były przestarzałe o całe lata. Stworzono więc pięcioletni program, by to zmienić. Na początku poprzedniego sezonu narzędzia symulacyjne zaczęły osiągać właściwy poziom. Trzeba też otwarcie przyznać, że Ferrari daje z siebie wszystko. Ich pasja i jazda są fantastyczne”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|