F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi

Szef Mercedesa podkreśla, że sport potrzebuje obiektów, które będą wyzwaniem dla kierowców.
Nataniel Piórkowski, 26 maja 2017, wyświetlenia: 3899<< | lista | T- | T+ | >>


Szef działu sportów motorowych Mercedesa – Toto Wolff, uważa, że Formuła 1 powinna odejść od organizowania wyścigów na torach, które przypominają "parkingi supermarketów".

Austriak przyznaje, że udział w rajdzie Mile Miglia utwierdził go w przekonaniu, że seria Grand Prix powinna zapewniać kierowcom najwyższy poziom wyzwań.

„W DNA Formuły 1 zawsze zapisana była najlepsza technologia i najlepsi kierowcy zasiadający za sterami najszybszych bolidów, które trzeba w jakiś sposób poskromić. W pewnym sensie Mile Miglia uświadomiło mi, dlaczego kocham ten sport. W wyścigach chodzi o robienie czegoś, czego nie odważyłby się zrobić nikt inny, chodzi o pasję do samochodów. Sporty motorowe to życie – przez wszystkie generacje samochodów i kierowców przewinęło się przez nie tak wiele pasji, tak wiele emocji”.

„Jeśli chcesz ścigać się obecnymi bolidami, potrzebujesz odwagi – na niektórych torach musisz mieć jej więcej niż na innych. Nie chcemy ścigać się na torach, które wyglądają jak parkingi przed supermarketami. W dawnych czasach, gdy przestrzeliłeś zakręt, to albo traciłeś życie, albo robiłeś sobie krzywdę. Dzisiaj wypadasz z toru, zaliczasz szeroki wyjazd i wracasz do jazdy, ale nie w Monte Carlo, może nie na Spa, może nie na Monzy, może nie na Suzuce. Musimy wrócić na tory, które pokażą nam, kto jest najlepszy. Monako to jeden z takich obiektów. Powinniśmy iść właśnie w takim kierunku”.

Wolff przekonuje, że jest zwolennikiem dodania do kalendarza kolejnych wyścigów ulicznych. „Zdecydowanie. Nie chodzi mi tylko i wyłącznie o śledzenie Mile Miglia i sam fakt tego, że można całkiem szybko pojeździć po mieście. Sukces Formuły E polega na tym, że wyścigi rozgrywane są w miastach. Ich bolidy nie robią spektakularnego wrażenia, ale w miejskim środowisku wyglądają na szybkie. Widać to na przykładzie Monte Carlo. Uważam, że powinniśmy odchodzić od obiektów-lotnisk, bo nie są spektakularne. Nawet ja mógłbym poprowadzić bolid na takim torze. Dajcie mi dwa tygodnie treningów – sto razy obrócę samochód, przyjrzę się danym i może pojadę całkiem szybkim tempem, ponieważ nie będę odczuwał żadnego ryzyka”.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Wolff T.
Kalendarz GP

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gzehoo92, 26.05.2017 15:35[!]
A ja uważam że powinni wyrzucić Monako. Tak jak każdy inny ciasny uliczny tor.

Naprawdę, szanuję Monako pod względem historycznym (podobnie jak Monzę), ale... nie jestem jakoś specjalnie zwolennikiem ciasnych torów, zwłaszcza miejskich, gdzie ledwo dwa bolidy mieszczą się obok siebie na torze.
Poza tym taki trochę dziwny trend się zaczyna (a może trwa od dłuższego czasu?) że głównie tych nowych kierowców ocenia się tylko z perspektywy tego ile razy się rozwalą na ulicach Monte Carlo. To że na 20 pozostałych torach jedzie bezbłędnie nie ma żadnego znaczenia. Verstappen się rozwalił w 2015 i od razu masowa krytyka. Ale jak ktokolwiek inny uszkodzi samochód w tym samym miejscu to żadnego halo. Teraz zapewne wielka krytyka spadnie na Strolla gdy zniszczy swój bolid na barierach, bo "gówniarz niedoświadczony, jeździć nie potrafi".

I wiem że wiele osób po mnie pojedzie. Czego można się spodziewać, krytykując taką legendę jak Monako.
---, 26.05.2017 15:37[!]
Ojojoj, Totoś dissuje FIA ... nieładnie! Bo się jeszcze obrażą i jakieś zmiany regulaminowe wprowadzą :P :D

@Gzehoo92
Fakt, są i tacy, którzy bez umiaru szczują na młodych mając jako jedyny argument rozbicie się na Monte Carlo. Natomiast są oni w mniejszości, a Twoje przykłady są słabe - Verstappen w ogóle nie zahamował, wwalając się jak kamikadze w Groszka, i co więcej - nie potrafił nawet wziąć tego na klatę, tylko kłamał, że Francuz zahamował za wcześnie. Poza tym ten wypadek mógł się wydarzyć na dowolnym innym torze, to nie był typowy wypadek w ścianę znajdującą się kilka centymetrów od linii toru, lecz kolizja i to w najszerszym chyba miejscu w Monako. Natomiast co do Strolla, to on napewno nie jeździ na pozostałych torach bezbłędnie, na innych torach również popełniał wiele błędów, i do tego jeszcze odstaje na sekundę od dziadka z Brazylii. Ogólnie mówiąc gołym okiem widać, że jest najsłabszym kierowcą w stawce.
krecik705, 26.05.2017 15:47[!]
@Gzehoo92
Nie o to chodzi. Chodzi o to, że bliskość barier zaciąga hamulce w głowie kierowcy, a przecież zanim się je dotknie to jest jeszcze sporo toru do wykorzystania. Jak ograniczenia masz 500 dalej to wiesz, że ten margines jest bardzo daleko. Klasowi kierowcy mimo bliskości barier korzystają z tych centymetrów, bo to jest tor do wykorzystania i czynią to z wielką powtarzalnością. Tylko o to chodzi, nic więcej. Kiedyś jeden z kierowców powiedział, że gdyby w zakręcie nr 8 bariery byłyby zdecydowanie bliżej to części stawki zaciągnęłoby hamulce ze strachu. A nie jeździ się po barierach, tylko po torze.
pancio93, 26.05.2017 15:48[!]
Cytat Gzehoo92 :
A ja uważam że powinni wyrzucić Monako. Tak jak każdy inny ciasny uliczny tor.

Naprawdę, szanuję Monako pod względem historycznym (podobnie jak Monzę), ale... nie jestem jakoś specjalnie zwolennikiem ciasnych torów, zwłaszcza miejskich, gdzie ledwo dwa bolidy mieszczą się obok siebie na torze.

Mówisz tak jakby takich torów była połowa w kalendarzu. A ja uważam, że dobrze, że jest taki jeden nietypowy tor w F1. Wg mnie sezon powinien składać się z różnorodnych torów, więc Monako napewno dodaje takiem różnorodności.
marvin, 26.05.2017 16:05[!]
Czyli do eliminacji idą Bahrajn, Abu Dhabi, Malezja, USA, Meksyk, nie jestem pewien czy Silverstone by się ostało.
slipstream, 26.05.2017 16:08[!]
@marvin Malezja już wyeliminowana. Organizatorzy zrezygnowali z goszczenia F1 po 2018
derwisz, 26.05.2017 20:01[!]
Nie raz o tym pisałem. Cieszę się, ze tym razem Toto podziela moje zdanie odnośnie "parkingowych" torów.
Zawsze byłem za pułapkami żwirowymi, bandami i innymi utrudnieniami które nie pozwalałyby kierowcy na unikniecie konsekwencji błędu jakim jest wypadnięcie z toru.
bartoszcze, 26.05.2017 21:03[!]
@marvin
Wolff póki co nie ma mocy sprawczych, listę układają raczej Ross Brawn i Chase Carey.
ICEman, 26.05.2017 21:15[!]
@Gzehoo92

Wyrzucić Monaco z F1 to tak jakby usnąć niedziele z dni tygodnia. Troche szacunku
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca