F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso i Vandoorne otrzymają kary za wymianę elementów silnika

Obaj kierowcy stajni z Woking zostaną cofnięci o 15 pozycji na starcie wyścigu w Baku.
Nataniel Piórkowski, 22 czerwca 2017, wyświetlenia: 2968<< | lista | T- | T+ | >>


Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne zostaną ukarani cofnięciem o piętnaście pozycji na starcie Grand Prix Azerbejdżanu, po tym jak Honda dokonała wymiany części składowych silników ich bolidów.

Od samego startu zimowych testów japoński producent zmaga się z ciągłymi problemami z generatorem odpowiadającym za odzyskiwanie energii termicznej – po raz ostatni do usterki MGU-H doszło dwa tygodnie temu podczas treningu przed Grand Prix Kanady.

Honda dysponowała rozwiązaniem, które w założeniu miało poprawić niezawodność generatora, ale zdecydowała się opóźnić jego wprowadzenie aż do weekendu w Baku, mając na uwadze fakt, iż charakterystyka szybkiego, ulicznego toru nie będzie sprzyjała bolidom MCL32.

Prócz wprowadzenia nowych MGU-H, w samochodach obu kierowców stajni z Woking dokonano także wymiany turbosprężarek (są to szóste części składowe silnika, zastosowane w trakcie sezonu). W wyniku tego zarówno Vandoorne jak i Alonso zostaną cofnięci o 15 pozycji na starcie niedzielnego wyścigu.

Zapytany podczas konferencji prasowej o to, czy modyfikacje będą miały przełożenie na poprawę konkurencyjności pakietu, Vandoorne odrzekł: „Tak naprawdę trudno powiedzieć. Sądzę, że to pytanie powinno zostać raczej skierowane do Hondy. Nie wiem, czy zaowocują dużymi zmianami”.

Dodatkowo w bolidzie Alonso znajdzie się ostatni silnik spalinowy z regulaminowej puli. Do wymiany musiało dojść po awarii, jaka w końcówce GP Kanady wyeliminowała Hiszpana z walki o dziesiątą pozycję.

Podczas piątkowych treningów Honda przeprowadzi serię testów nowych komponentów, a następnie oceni właściwości jezdne i mapowanie. Dopiero później inżynierowie japońskiego koncernu podejmą decyzję w sprawie tego, czy McLaren będzie korzystał z modyfikacji przez resztę weekendu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena
06.05.2024  Norris: Wielu we mnie wątpiło
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
Tagi:
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
WooQash, 22.06.2017 14:31[!]
Się zaczyna, a mamy ledwo 1/3 sezonu... Co wyścig co dwa Honda będzie startować z samego końca. Pozdrawiam.
mcracer1993, 22.06.2017 14:54[!]
Cytat :
Tak mi wstyd, strasznie wstyd - lecz zakochałem się...
w awariach McLarena Hondy. Ale tak na serio to nie ma co już komentować, bo to już straciło jakikolwiek sens komentowanie wszelkich usterek złomu o nazwie McLaren Honda. Powiem tylko jedno zdanie: Bruce McLaren, Ayrton Senna, a także James Hunt (o nim ostatnim zapomniałem a to błąd) w grobach się przewracają i ze wściekłością patrzą z góry co ci Japończycy zrobili z tym legendarnym zespołem.
pedro, 22.06.2017 14:55[!]
Masakra
MairJ23, 22.06.2017 15:45[!]
od tego wyscigu ja bym dawal juz ustawowo 15 pozycji do tylu... po co sie rozdrabniac za co i kiedy.

@krzychol2000 tak na pewno wstyd jest tu motorem calej sprawy :) come on !
Damos, 22.06.2017 16:06[!]
Cytat mcracer1993 :
i ze wściekłością patrzą z góry co ci Japończycy zrobili z tym legendarnym zespołem
Oczywiście, przy okazji zapominają, że poprzedni epizod "McLaren Honda" ma na koncie wiele zwycięstw?
Nie sądzę...
sneer, 22.06.2017 16:44[!]
Ustalmy w końcu raz na zawsze do końca sezonu, że Maki startują ostatnie i nie muszą brać udziału w kwalifikacjach. Wstydu będzie trochę mniej, a i dłużej w wyścigu pojadą. Pomyślcie: w Kanadzie jakby Alo nie brał udziału w kwalu, to by mu silnik do końca wytrzymał. Same plusy widzę takiego rozwiązania.

@Damos:

Pisałem już o tym, Honda zniszczyła legendę. Na własną prośbę.
MairJ23, 22.06.2017 16:48[!]
@sneer rozumiem twoj zart ale z realnego punktu widzenia kazda minuta spedzaona na torze z ta padaka - teoretycznie - powtarzam - TEORETYCZNIE :) - przybliza Honde do odkrycia swoich bledow :)
sneer, 22.06.2017 17:14[!]
@MairJ23

Tylko teoretycznie. To nie jest tak, że oni odkrywają błędy. To oni sami są jednym, wielkim błędem. Im szybciej wylecą z F1 tym lepiej. Niestety, zostaną z Sauberem.
mcracer1993, 22.06.2017 17:17[!]
@Damos Problem twój polega na tym, że legendarny McLaren Honda miał (od 1988 roku kiedy w tym zespole był Ayrton Senna) silniki 1.5 V5, 3.5 V10, a potem te legendarne 3.5 V12. I nie miały żadnej hybrydy, bo o tym nikt nie słyszał, że coś takiego jest. Teraz jest hybryda i tutaj Honda się kompromituje raz po raz.

@sneer Dokładnie tak, a potem będziemy widzieli powrót Hondy do F1 jako zespół :P
nellie_benner, 22.06.2017 17:43[!]
Podobno ostatnia specyfikacja to +30BHP, czyli nadal zostaje blisko 60 do jednostek Mercedesa...
Witek, 22.06.2017 18:04[!]
Pal licho z mocą, niech lepiej pracują nad niezawodnością !
sneer, 22.06.2017 18:50[!]
@Witek
Przecież Wielki Szef powiedział, że to nie jest takie proste jak się nam wydaje. Jak jest bardziej niezawodny, to tracą moc. To bardzo, bardzo skomplikowane. Zwłaszcza dla "inżynierów" Hondy. Ale zauważ - mają już sukcesy. Alonso PRAWIE zdobył punkt. Już za następne pięć lat ciężkich starań - zdobędzie ;)
MairJ23, 22.06.2017 21:46[!]
@sneer zdobedzie - moze nawet na silniuku Hondy ale nie w F1 :) w sumie w Indy byl tez blisko i co ? heheh silnik Hondy :P
adamo342, 22.06.2017 22:42[!]
Dramat jednym słowem nawet jakby mieli silniki Coswortha to by osiągali lepsze rezultaty.Mam nadzieję,że
włodarze Mclarena pójdą po rozum do głowy i podziękują Hondzie.Jeden z użytkowników odpisał mi pod komentarzem,że Mclaren poniesie duże straty płacąc za zerwanie umowy z Hondą ale teraz też ponoszą ogromne straty.Nie przychodzą do nich żadni nowi sponsorzy a starzy mogą odejść.
Ja się zastanawiam czy oni w tym sezonie zdobędą jakiś punkt,do jakich czasów to doszło żeby taki zespół jak Mclaren był czerwoną latarnią w stawce.Owszem mieli kiepskie sezony jak 2002,2004,2006 gdzie jednostki Mercedesa non stop nawalały ale przynajmniej udawało im się odnieść jakieś zwycięstwa podia PP.Najbardziej mi żal Alonso tak wspaniały kierowca musi jeździć na końcu stawki i patrzeć jak jego były zespół walczy o najwyższe laury.Ale sam też jest winny bo Ferrari po trudnych sezonach zawsze powstawało z kolan co pokazały lata 2005/2006 2009/2010 czy 2014/2015 2016/2017
MairJ23, 22.06.2017 23:32[!]
@adamo342 mysle ze nie tylko te argumenty finansowe przemawiaja na korzysc McLarena aby zerwac umowe z Honda i zatrudnic innego dostawce silnikow ale tez to ze chyba maja klauzule w umowach ktora zobowiazuje Honde do jakis tam rezultatow - i nie mowcie mi ze te rezultaty to to co widzimy.... wiec chyba raczej maja pretekst to zerwania tejze nieudanej jak narazie wspolpracy.
mcracer1993, 23.06.2017 06:48[!]
@adamo342 Aukrat Alonso był w Ferrari w latach 2010-2014 i we wspomnianym sezonie 2010 roku był bardzo bliski zdobycia tytułu MŚ ale stratedzy Ferrari się "popisali" w ostatnim wyścigu i ten tytuł zdobył Vettel. Potem to już wiadomo co było - no może poza sezonem 2012... Natomiast w 2006 roku "Renatka" obok Ferrari miała jeden z najlepszych bolidów w stawce i co? Alonso zdobył drugi (i niestety ostatni) tytuł MŚ. Co do Coswortha to dobrze, że nie ma tego dostawcy bo było by tylko i wyłącznie źle.
RY2N, 23.06.2017 09:12[!]
Na ten sezon Honda i Mclaren powinni spojrzeć zupełnie inaczej nie jak na kompletną tragedię tylko na usmiech od losu. Dzięki takiemu biegowi wydarzeń mogą mieć niiemalże niegoraniczoną ilość testów. Powinni przestać się oglądać na punkty tylko co wyścig wkładać zmieniony / ulepszony cały zespół napędowy. Takiej drugiej szansy już nie dostaną żeby testować wszystko do woli. Nikt inny nie ma tak komfortowej sytuacji żeby prowadzić wielogodzinne testy w warunkach wyścigowych. Naprawdę. Po tym sezonie powinni wystrzelić w kosmos, a jeśli nie wykorzystają tego daru od losu to niech spadają
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca