F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy nawołują do zmiany systemu kar za nowe podzespoły

Pojawiła się propozycja odbierania punktów w klasyfikacji konstruktorów za nieprzepisowe wymiany.
Mateusz Szymkiewicz, 10 lipca 2017, wyświetlenia: 2037<< | lista | T- | T+ | >>


Kierowcy Formuły 1 nawołują do zmian w systemie kar za nieprzepisowe wymiany podzespołów w bolidach.

Aktualnie za zamontowanie nowego elementu jednostki napędowej spoza dostępnej puli oraz za porzucenie skrzyni biegów, która nie była używana w sześciu wyścigach, są przewidziane kary cofnięcia na starcie. Zdaniem kierowców, za nieprzepisową wymianę podzespołów powinny być karane zespoły, a nie uczestnicy mistrzostw, którzy nie mają wpływu na aspekty techniczne.

Spore poruszenie podczas Grand Prix Austrii wywołała kara dla Lewisa Hamiltona, w którego Mercedesie zdiagnozowano awarię skrzyni biegów i zdecydowano się na jej wymianę, co było równoznaczne z przesunięciem o pięć pól startowych. Z tego powodu Brytyjczyk spadł z trzeciego miejsca na ósme, natomiast w wyścigu zdołał się przebić tylko na czwarte miejsce, tracąc kolejne punkty do liderującego Sebastiana Vettela.

„Wiele osób wyłącza telewizor i mówi «Dlaczego mój ulubiony kierowca znajduje się na końcu stawki?». Po prostu z tego powodu tracimy kibiców” – uważa Mark Webber, zwycięzca dziewięciu Grand Prix.

Jedną z propozycji Australijczyka jest odejmowanie punktów w klasyfikacji konstruktorów i z jego pomysłem zgadza się zawodnik Haasa – Kevin Magnussen. „Jeżeli dochodzi do awarii silnika, to wina leży bardziej po stronie zespołu, więc uważam, że odejmowanie punktów w klasyfikacji konstruktorów powinno być czymś, nad czym powinniśmy się zastanowić” – powiedział 24-latek.

Z kolei szef Mercedesa, Toto Wolff, uważa, że sankcje za wymiany podzespołów mogą mieć duży wpływ na wyniki mistrzostw świata. „Kary mają zbyt duży wpływ na zmagania. Zawsze chcę mieć kogoś, kto będzie najszybszy i zdoła wygrać wyścig, więc uważam, że sankcje za problemy techniczne nie powinny spadać na kierowców. Z drugiej strony ta sytuacja nie może wyjść spod kontroli, ponieważ jeżeli nikt nie będzie karany, to cały czas będzie dochodziło do wymiany przekładni, silników i innych elementów. Mam nadzieję, że z tak doświadczonym facetem w zarządzie F1 jak Ross Brawn zostaną podjęte decyzje, które zmienią sytuację”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 10.07.2017 17:37[!]
Czy w takim razie na przykład taki McLaren miałby na koniec sezonu minus ileśtam punktów? Może mieli by szansę by wartość bezwzględna z uzyskanych w takim wypadku punktów, byłaby większa, niż Mercedesa?
J.P.S., 10.07.2017 17:51[!]
Pomysł bez sensu większego moim zdaniem. Mając dużą przewagę punktową zespoły decydowały by się na praktycznie bezkarne wymiany.
krecik705, 10.07.2017 17:53[!]
Dlaczego ujemną? Zamiast startu z końcowych rzędów startowaliby z 5-7 rzędu i w ten sposób mogliby regularnie punktować i tym samym mogliby natłuc tych punktów na całkiem niezłym poziomie.

W dłuższej perspektywie takie rozwiązanie zredukowałoby żywotność elementów i tym samym mielibyśmy powrót do sprintu i odwrót od WEC.
Shaitan, 10.07.2017 18:10[!]
Na nowych podzespołach zyskuje (przynajmniej potencjalnie) również sam kierowca, który prowadzi bolid danego zespołu.
Czyli co, zyskiwał będzie kierowca, a tracił będzie zespół?
mcracer1993, 10.07.2017 19:03[!]
Cytat :
Kierowcy nawołują do zmiany systemu kar za nowe podzespoły
Najpierw niech FIA zrobi coś z systemem punktów karnych, żeby ci największy agresorzy po przekroczeniu pewnego pułapu punktów, byli karani do najbliższego wyścigu startem z końca stawki, startem z PL oraz w najgorszym wydaniu wyrzuceniem na 1 wyścig, a dopiero potem niech się zajmą karami dla zespołów za nowe podzespoły. Gdyby były takie zasady jakie do poprzedniego sezonu były w MotoGP to Vettel w GP Austrii powininen był startować z alei serwisowej, a nie obok Bottasa. Tak samo Kwiat w UK GP powinien być cofnięty na koniec stawki - klucz już przedstawiałem. Co do kar zespołowych - moim zdaniem powinny być kary finansowe, ew. odejmowanie punktów w konstruktorach - i to można by było zrobić.

P.S. Nie zamierzam zmieniać nicku na punkt_karny, bo to by wyglądało jakbym miał w przyszłości pracować w policji, a ja tego nie zamierzam robić.
KamBrillant, 10.07.2017 22:16[!]
Kary dla kierowców za wymianę podzespołów są kompletnie bez sensu.
Po co wogóle są....
marvin, 10.07.2017 22:33[!]
A może zrobić w drugą stronę, czyli nie dodawać kar, jak to chcą Webber i Magnussen, a zlikwidować kary za zbyt szybką zmianę silnika i karać tylko za sięganie za elementy spoza dostępnej puli? Albo chociaż zwiększyć tę pulę? 4 silniki na cały sezon to jakiś żart, kiedyś był oddzielny silnik na qual i wyścig, bo tak były śrubowane.
mazi6622, 10.07.2017 23:03[!]
Ale tu chodzi o ograniczenie kosztów.
s1986seba, 10.07.2017 23:29[!]
@mazi6622
To do końca tak nie działa. Taniej jest produkować prosty silnik który wytrzyma jedno GP, niż zatrudniać cały sztab inżynierów i innych specjalistów którzy zaprojektują SUPERULTRATURBOMEGAwytrzymały agregat na 6 GP. Aby to uzyska trzeba włożyć setki milionów w badania, na kosmiczne materiały w produkcji, i na perfekcyjne wykonanie (tolerancja błędu w toczeniu elementów jest liczona w mikrometrach, mniej niż rakietach kosmicznych).
Więc z to ograniczenia kosztów to miecz obusieczny, który dodatkowo może pokaleczyć użytkownika. Ja wiem, ja rozumiem że to są nowoczesne technologie które w przyszłości mogą trafić na rynek cywilny, ale nie powinno się kastrować sportu, niech jadą ile fabryka dała i palą trzy silniki co GP, stać ich na to :)
Aeromis, 10.07.2017 23:33[!]
Bardzo dobry pomysł. Oczywiście jest on dopiero w zarodku i wymagałby gruntownego przemyślenia różnych sytuacji, jednak jest to logiczne. Mamy ponad połowę sezonu i chyba tylko obecnie RBR i Force India stać na takie kary, innym zależy na punktach, bo mają o co walczyć. Jeśli byłby to poprzedni sezon to przynajmniej doszłoby do bardziej uczciwej walki pomiędzy kierowcami Merca, którego pozycja i tak nie byłaby zagrożona. Zresztą nie miałbym nic przeciwko gdyby punktacje WDC i WCC opierały się o inny schemat.
stasek44, 11.07.2017 10:57[!]
Jednak nie zapominajmy, że kierowca wygrywa wyścigi dzięki danemu konstruktorowi.
Tak samo jak Hamilton może walczyć o wygrane w wyścigu dzięki Mesiowi, tak również powinien ponosić konsekwencje wad jego konstrukcji. Jednostronna korzyść nie wydaje mi się w żadnym wypadku fair. To samo tyczy się pozostałej stawki.
Aeromis, 11.07.2017 11:50[!]
@stasek44
Hmmmmm... jak walnie silnik to kierowca odpada z rywalizacji, a jeśli walnie mu za dużo silników to jest jeszcze za to karany.
stasek44, 11.07.2017 11:56[!]
@Aeromis

Rozumiem i wiem że to nie w porządku. Nie sądzę, aby istniało tutaj idealne rozwiązanie problemu.
blady kic, 12.07.2017 10:26[!]
to rownie dobrze mozna patrzec tak ze dlaczego karac red bulla za awarie silnika renaultl?, nie widze tu narazie rozwiazania wiec lepiej niech zostanie tak jak jest
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca