F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lauda: F1 może żałować wprowadzenia Halo

Austriak uważa, że sport nie powinien spieszyć się z wdrożeniem mało estetycznego systemu.
Nataniel Piórkowski, 21 lipca 2017, wyświetlenia: 2596<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor niewykonawczy Mercedesa – Niki Lauda, sugeruje, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa popełniła błąd decydując się na wprowadzenie systemu Halo do F1 w sezonie 2018.

W środę organ zarządzający oficjalnie ogłosił, że począwszy od nadchodzących mistrzostw bolidy serii Grand Prix będą wyposażone w system ochrony kokpitu. Podczas środowego posiedzenia Grupy Strategicznej dziewięć z dziesięciu zespołów opowiedziało się przeciwko zastosowaniu koncepcji Halo. FIA zadecydowała jednak, że system zostanie wprowadzony do użytku, aby poprawić bezpieczeństwo.

Chociaż Federacja dała do zrozumienia, że jest otwarta na poprawę estetyki Halo, Lauda, trzykrotny mistrz świata F1, uważa, że rozwiązanie negatywnie wpłynie na wygląd bolidów. „Na pewno jest lepsze rozwiązanie niż Halo. W przeciwnym wypadku nie testowalibyśmy trzech koncepcji [Halo, Aeroscreen i tarcza]. Bardziej rozsądne byłoby pójście dalej w tym kierunku. Gdyby udało nam się znaleźć coś, co nie niszczyłoby wyglądu bolidów, to moglibyśmy wprowadzić takie rozwiązanie w 2019 roku. To proste. Nie ma powodu, aby spieszyć się z wdrażaniem czegoś, czego później będziemy żałować”.

Austriak skrytykował sam pomysł wprowadzania systemu ochrony kokpitu, zaznaczając, że w F1 udało się w ciągu dwóch ostatnich dekad znacząco poprawić poziom bezpieczeństwa kierowców. „Halo niszczy DNA bolidu Formuły 1. FIA uczyniła F1 tak bezpieczną, jak to tylko możliwe. Niebezpieczeństwo związane z urwanymi kołami jest bardzo mocno ograniczone, ponieważ te są przymocowane linkami do zawieszenia. Z punktu widzenia kierowcy ryzyko jest minimalne”.

„Tam gdzie się da, trzeba poprawiać bezpieczeństwo. Przetestowaliśmy Halo, Aeroscreen od Red Bulla, a Ferrari jeździło ostatnio z tarczą. Żadne z tych rozwiązań nie zebrało jednoznacznie pozytywnych opinii. W takiej sytuacji trzeba podejmować właściwe decyzje, a wprowadzenie Halo jest niewłaściwą decyzją”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2023  Wolff: Komentarz na temat rekordów na Wikipedii nie był najmądrzejszy
17.11.2022  Vettel: Rozmawiałem z Laudą o przejściu do Mercedesa
10.02.2021  Wolff: Lauda za wszelką cenę przedłużyłby umowę z Hamiltonem
20.05.2020  Sześć tygodni piekła - historia wypadku Laudy na Nurburgringu
17.12.2019  Wolff: Rola szefa sprawia mniejszą przyjemność bez Laudy
Tagi:
Lauda N.
Halo
F1 ogólnie
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Shaitan, 21.07.2017 12:49[!]
I to jest świetna wypowiedź! Zgadzam się w całej rozciągłości.
Yurek, 21.07.2017 12:57[!]
Nie sądziłem, że Lauda jest w stanie powiedzieć coś mądrego, a jednak.
enstone, 21.07.2017 13:10[!]
Dobrze gada, polać mu.!!
Sam ledwo uszedł z życiem na Nürburgringu.
BGP001, 21.07.2017 14:29[!]
Już czekam co na Halo powie pan Villeneuve :)
Matikson, 21.07.2017 14:31[!]
W zupełności to już jest w granicach bezpieczeństwa wystarczy. Naprawdę
Artello96, 21.07.2017 20:09[!]
Formuła 1 to taki sport gdzie nie da się w stu procentach wyeliminować utraty zdrowia lub nawet życia. To jest niestety bądź stety wpisane w zawód kierowcy wyścigowego i wprowadzanie takich sztucznych systemów bezpieczeństwa nie rozwiąże tej kwestii.
KamBrillant, 22.07.2017 17:07[!]
FIA ten cały system Halo powinna wsadzić sobie wiadomo gdzie
Falarek, 22.07.2017 17:52[!]
Będzie żałować tak jak żałuje wprowadzenia obecnej generacji silników ale nikt o tym głośno nie powie
nickolas, 22.07.2017 21:49[!]
@Artello96
W ogole uprawianie zycia jest obarczone 100% ryzykiem utraty. bez wystawionej daty ważności i bez gwarancji wymiany na nowe ;-)
F1 jest obecnie tak mało niebezpieczna, jedyne ryzyko utraty zdrowia upatruję w ciągle słabych wynikach Hondy...
marios76, 25.07.2017 00:15[!]
Czy to pomoże w zderzeniu z dźwigiem?
Następna śmierć w F1 to kwestia jakiegoś czasu. Mam nadzieje , jak najdłuższego. Wszystko systemy ok. Du...y da człowiek, a i takt nikt tego nie przyzna i nikt za to nie beknie.
Halo jest niehalo!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca