F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Vettel, Alonso i Raikkonen popierają wprowadzenie Halo do F1

Trzej mistrzowie świata przekonują, że poprawa bezpieczeństwa to priorytetowa kwestia.
Nataniel Piórkowski, 28 lipca 2017, wyświetlenia: 1279<< | lista | T- | T+ | >>


Trzej mistrzowie świata: Sebastian Vettel, Fernando Alonso oraz Kimi Raikkonen jednoznacznie opowiadają się za wprowadzeniem systemu Halo do Formuły 1.

W czwartek FIA zorganizowała specjalną konferencję prasową, w trakcie której Charlie Whiting oraz Laurent Mekies przekazali wyniki badań dotyczących Halo. Przedstawiciele organu zarządzającego uspokajali również fanów sportu, przekonując, że rozwiązania testowane dotąd na torze były projektami "w stanie surowym", a dzięki modyfikacjom można poprawić ich wygląd.

„Nikt nie powinien mieć wątpliwości w kwestii tego, czy należy wprowadzać system Halo, czy nie, gdy oferuje się system jak ten, który jest w stanie zapewnić nam ochronę” – komentował Vettel. „Gdyby zaoferowano go pewien czas temu Justinowi Wilsonowi, to by z niego skorzystał. Nie mielibyśmy problemu z jego przyjęciem – rozwiązanie to mogło ocalić jego życie. Nie możemy cofnąć czasu, ale wiedząc, że mamy system, który jest w stanie pomóc nam w określonych scenariuszach, to przejawem braku rozsądku byłoby jego ignorowanie”.

Alonso dodał, że jeśli Halo może ocalić życie choćby jednego kierowcy, to powinno zostać zastosowane w F1. „Jestem za. Mam pozytywną opinię o Halo. Jeśli dodatkowy system ochronny głowy może uratować choćby jedni życie, to jest warty wprowadzenia. Niestety straciłem kilku przyjaciół, kilku kolegów, w trakcie mojej kariery w bolidach jednomiejscowych. Justin Wilson, Jules [Bianchi] – w niektórych incydentach Halo mogłoby pomóc. Jeśli chodzi o walory estetyczne, to trudno wszystkich zadowolić. Nigdy do tego nie dojdzie. Pamiętam, że 50 lat temu w F1 nie było pasów bezpieczeństwa. Dzisiaj, ze względu na media społecznościowe i tego typu rzeczy, ludzie zaczęliby mówić "W F1 nie powinno być pasów bezpieczeństwa, ponieważ kierowcy się poruszają, a to jest zapisane w DNA F1". To przecież nieprawda”.

Kimi Raikkonen również nie dostrzegał żadnych negatywnych skutków ewentualnego wprowadzenia Halo do F1. „Nie sądzę, że wpłynie to na nas w jakikolwiek sposób pod względem jazdy. Nawet nie dostrzeżemy Halo. Sądzę, że cała ta debata, której wy nie widzicie, to nonsens. Ludzie, którzy piszą tego typu rzeczy nigdy nie prowadzili bolidu F1. Chodzi wyłącznie o bezpieczeństwo i uważam, że to dobra rzecz. Jeśli dzięki temu możemy uniknąć jednego poważnego wypadku, to warto zapłacić cenę [wprowadzając Halo]”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Halo
Alonso F.
Vettel S.
Raikkonen K.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 28.07.2017 09:56[!]
Mam pytanie: Czy to prawda, że z tego skrótu z konferencji prasowej sprzed wyścigu na You Tubie nie dano wypowiedzi Hulkenberga o halo, ponieważ widzę tam dosyć ostre komentarze w tej kwestii.
mbwrobel, 28.07.2017 10:17[!]
Zobaczymy, czy Kimi będzie taki zadowolony, jak "stringi" zasłonią mu światła startowe. Będą zakładać pomocnicze sygnalizatory na wysokości wzroku kierowcy, jak na niektórych skrzyżowaniach?
baron, 28.07.2017 10:18[!]
Hamilton bodaj też skrytykował halo na tweeterze, ale musiał ten post usunąć. Troszkę żenada.
Staszek2010, 28.07.2017 11:41[!]
Coś nie chce mi się wierzyć, że to szczere wypowiedzi tych kierowców...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca