F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1

W debacie nad nowymi przepisami producenci popierają pozostanie przy jednostkach V6.
Nataniel Piórkowski, 14 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2264<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn oraz Toto Wolff nie uważają, aby powrót do silników V8 był koniecznym warunkiem zapewnienia udanej przyszłości Formule 1.

Od wiosny trwają prace nad nowymi regulacjami w zakresie jednostek napędowych. Wstępne porozumienie zakłada wprowadzenie od 2021 roku silników V6 twin-turbo wspomaganych systemem odzyskiwania energii kinetycznej. Wśród fanów królowej sportów motorowych nadal słychać jednak głosy wzywające władze sportu do powrotu do jednostek V8 lub V10.

Dyrektor ds. sportowych Formuły 1 – Ross Brawn uważa, że na kwestię nowego silnika powinno spoglądać się w szerszej perspektywie. „Mamy wielu fanów, którzy chcą powrotu do wolnossących silników. Trzeba jednak zadać kolejne pytanie: «dlaczego?». Odpowiedź będzie brzmiała: «bo dzięki wysokim obrotom i hałasowi zapewniają one lepsze emocje». Czy uda nam się stworzyć hybrydowy silnik odznaczający się takim hałasem, obrotami, tą atrakcyjnością?”

„Sądzę, że producenci zdają sobie sprawę z tego, że jest to kluczowy element układanki. Potrzebują dobrze radzącej sobie Formuły 1. Nie ma sensu prowadzić działań inżynieryjnych, których zadaniem jest zaprezentowanie technologii, jeśli nikt nie chce tego oglądać. Producenci wiedzą, że trzeba zapewnić równowagę w odniesieniu do technologii, przy jednoczesnym rozbudzeniu pasji wśród fanów sportu”.

Toto Wolff, szef działu sportów motorowych Mercedesa, dodał: „Uważam, że Formuła 1 to wysokie technologie, innowacja i osiągi. Jeśli próbujesz wracać do słynnych lat '80 czy '90, tylko dlatego, że bardzo ci się podobały, to jest to zła strategia. Trwające obecnie dyskusje są naprawdę dobre. Z tego co widzimy, wynika iż chcemy trzymać się obecnych przepisów. Są różne kwestie, które musimy wyjaśnić opracowując nową formułę jednostki napędowej: trzeba kontrolować koszty rozwoju, zapewnić najnowocześniejszą technologię, elementy hybrydowe, lepszy stosunek masy do osiągów oraz lepszą jakość dźwięku. Jak dotąd wszyscy wykazujemy względną zgodność i uważam, że do końca tego roku uda nam się dojść do końca tego procesu i określić kierunek jaki przyjmiemy od 2021 roku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie
Brawn R.
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gszegosz, 14.08.2017 14:18[!]
Streszczając: pier#olić fanów, liczy się interes koncernów.
ergie, 15.08.2017 09:31[!]
Gszegosz@ tu nawet nie chodzi o interesy ino o pokręconą do bólu poprawność polityczną... jeśli chcą dyskusji na argumenty niech dadzą wybór stosowanego rozwiązania... zobaczymy na torze podczas wyścigów która technologia okaże się lepsza...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca