|
|
|
|
|
|
Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat |
Brazylijczyk odniósł się także do wyzwań z jakimi mierzą się kierowcy i znaczenia testów. |
|
•Nataniel Piórkowski, 14 sierpnia 2017, wyświetlenia: 3530 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Felipe Massa sądzi, że krytyka z jaką obecnie spotyka się Formuła 1, nie różni się od tej, z jaką sport musiał radzić sobie na początku XXI wieku.
Massa, który rozpoczynał karierę w F1 w sezonie 2002, uważa, że pod adresem sportu zawsze kierowane były negatywne opinie, a samo podejście do ścigania nie uległo przesadnie wielkiej transformacji.
„Gdy zaczynałem ścigać się w F1 wyprzedzanie było trudne, nie mieliśmy DRS i wszyscy narzekali na to samo. Mówili "och, potrzebujemy wyprzedzania, "och, nie możemy jechać w bliskiej odległości na rywalem", "och, czołowe zespoły mają więcej niż pozostałe stajnie", "och, sport jest zbyt drogi"... Czy widzimy jakieś różnice? Nie dostrzegam żadnych większych zmian” – powiedział.
„Być może wtedy zespoły wydawały większe pieniądze niż obecnie, ale różnica pomiędzy najlepszym i najgorszym teamem była olbrzymia, zupełnie tak jak ma to miejsce obecnie. Taka jest F1. Mam nadzieję, że w przyszłości się to zmieni, ale póki co nie zaobserwowałem większych przemian”.
Zdaniem 36-latka kierowcy mierzą się dzisiaj z podobnymi wyzwaniami jak w przeszłości. „Bolidy są inne, ale podejście – to jak prowadzisz, co wkładasz w bolid, jak starasz się wydobyć z niego maksimum – się nie zmieniło. To tylko inny typ bolidów, inne przepisy, inne opony, inne silniki. Chcąc być kierowcą Formuły 1 musisz być najlepszy, musisz wyciskać maksimum ze swojego bolidu. W F1 zawsze tak było. Od mojego debiutu aż do teraz nic się nie zmieniło. Nie ma zbyt wielkich różnic w tym, jak wszystko działa”.
Massa uważa, że że doświadczenie zdobyte przez starszych kierowców dzięki częstym testom ma nadal istotne znaczenie dla ich pracy w trakcie weekendów Grand Prix. W latach 2001-2008 reprezentant Williamsa wziął udział w 260 dniach testowych, a od 2009 roku, gdy zaostrzono przepisy, aż do teraz, w zaledwie 66. „Doświadczenie, szacunek względem bolidu... Powiedziałbym, że czasem dostrzegasz pewne rzeczy jeszcze zanim się wydarzą. Z drugiej strony młodsi kierowcy mają swoje możliwości, uczą się, przejeżdżają wiele wyścigów i wykonują dobrą pracę. Mogę mieć większe doświadczenie, ale nie sądzę, aby było ono tak ważnym czynnikiem. Dobry kierowca to prostu dobry kierowca”.
Embed from Getty Images
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|