F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Massa: Krytyka jaka spada obecnie na F1 nie różni się od tej sprzed 15 lat

Brazylijczyk odniósł się także do wyzwań z jakimi mierzą się kierowcy i znaczenia testów.
Nataniel Piórkowski, 14 sierpnia 2017, wyświetlenia: 3530<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Felipe Massa sądzi, że krytyka z jaką obecnie spotyka się Formuła 1, nie różni się od tej, z jaką sport musiał radzić sobie na początku XXI wieku.

Massa, który rozpoczynał karierę w F1 w sezonie 2002, uważa, że pod adresem sportu zawsze kierowane były negatywne opinie, a samo podejście do ścigania nie uległo przesadnie wielkiej transformacji.

„Gdy zaczynałem ścigać się w F1 wyprzedzanie było trudne, nie mieliśmy DRS i wszyscy narzekali na to samo. Mówili "och, potrzebujemy wyprzedzania, "och, nie możemy jechać w bliskiej odległości na rywalem", "och, czołowe zespoły mają więcej niż pozostałe stajnie", "och, sport jest zbyt drogi"... Czy widzimy jakieś różnice? Nie dostrzegam żadnych większych zmian” – powiedział.

„Być może wtedy zespoły wydawały większe pieniądze niż obecnie, ale różnica pomiędzy najlepszym i najgorszym teamem była olbrzymia, zupełnie tak jak ma to miejsce obecnie. Taka jest F1. Mam nadzieję, że w przyszłości się to zmieni, ale póki co nie zaobserwowałem większych przemian”.

Zdaniem 36-latka kierowcy mierzą się dzisiaj z podobnymi wyzwaniami jak w przeszłości. „Bolidy są inne, ale podejście – to jak prowadzisz, co wkładasz w bolid, jak starasz się wydobyć z niego maksimum – się nie zmieniło. To tylko inny typ bolidów, inne przepisy, inne opony, inne silniki. Chcąc być kierowcą Formuły 1 musisz być najlepszy, musisz wyciskać maksimum ze swojego bolidu. W F1 zawsze tak było. Od mojego debiutu aż do teraz nic się nie zmieniło. Nie ma zbyt wielkich różnic w tym, jak wszystko działa”.

Massa uważa, że że doświadczenie zdobyte przez starszych kierowców dzięki częstym testom ma nadal istotne znaczenie dla ich pracy w trakcie weekendów Grand Prix. W latach 2001-2008 reprezentant Williamsa wziął udział w 260 dniach testowych, a od 2009 roku, gdy zaostrzono przepisy, aż do teraz, w zaledwie 66. „Doświadczenie, szacunek względem bolidu... Powiedziałbym, że czasem dostrzegasz pewne rzeczy jeszcze zanim się wydarzą. Z drugiej strony młodsi kierowcy mają swoje możliwości, uczą się, przejeżdżają wiele wyścigów i wykonują dobrą pracę. Mogę mieć większe doświadczenie, ale nie sądzę, aby było ono tak ważnym czynnikiem. Dobry kierowca to prostu dobry kierowca”.

Embed from Getty Images
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
06.09.2023  Massa liczy na wsparcie Ferrrari
25.08.2023  Hamilton: Nie myślę o tym, co wydarzyło się 15 lat temu
Tagi:
Massa F.
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Yurek, 15.08.2017 19:47[!]
Fajna dyskusja się wywiązała w sumie.
Cytat MairJ23 :
Z premedytacja wjechal w inny bolid zeby osiagnac zwyciestwo - ale czy Michael Schumacher nie zrobil tego samego w 1994 ?

W przypadku Suzuki wina Senny jest bezdyskusyjna. Schumiego zaś bym bronił.
Cytat krzychol2000 :
to Senna spokojnie miałby 4 tytuły z rzędu

Nigdy się tego nie dowiemy. Gdyby nie idiotyczne punktowanie max. 11 wyścigów, Prost miałby siedem tytułów. Francuz to bardzo niedoceniany kierowca.
Cytat MairJ23 :
kazdy osiaga swoje sukcesy w innym stylu

Mówią, że żeby osiągać sukcesy, trzeba się rozpychać łokciami. Schumi, Senna, Vettel, Hamilton, Alonso itd. itd. mają swoje za uszami, ale z drugiej strony taki Hakkinen potrafił być wspaniałym człowiekiem i wspaniałym sportowcem.
Cytat kidmaciek :
Poziom kierowców w dzisiejszej F1 jest taki sam jak 25-30 lat temu.

Zgadzam się. Cieszę się, że mogę oglądać takich kierowców, jak Vettel, Hamilton, Alonso. A Rosberga mi brakuje.
MairJ23, 15.08.2017 20:04[!]
Cytat :
Fajna dyskusja się wywiązała w sumie.


@Yurek mozesz zawsze na mnie liczyc kolego :)

Swoja droga masz racje z Hakkinenem - nigdy o tym nie pomyslalem w ten sposob. Zapomnialem zupelnie o tym szlachetnym czlowieku. Zauwaz ze mozna by bylo go postawic razem z Buttonem w tym gronie :)
Yurek, 15.08.2017 21:16[!]
Cytat MairJ23 :
mozesz zawsze na mnie liczyc kolego :)

Hehe, podstawa to nie wyzywać się od ku*** i chu*** w przypadku różnicy zdań, tylko kulturalnie powymieniać się opiniami jak przy piwku i papierosie. Można poznać inne zdanie i zweryfikować swoje. A to jest bardzo pożyteczne.
Cytat krzychol2000 :
wiele było sezonów, w których rozstrzygnięcie w przypadku punktowania wszystkich wyścigów byłoby inne

Kiedyś z nudów podliczyłem sobie wszystkie sezony F1 według punktacji 10-6-4-3-2-1 i liczonych wszystkich wyścigach. W tym wypadku z tytułów cieszyliby się Massa i Moss (w 1958), a nie mieliby ich Hawthorn i Nico. ale to tylko gdybanie. Fakty są, jakie są, dlatego nie ma co gdybać, co by było, gdyby Balestre nie był prezydentem FIA. Do tego nawiązywałem.
Yurek, 15.08.2017 21:38[!]
@krzychol2000 - wiem o tym. A mówią, że to Rosberg nie zasłużył na MŚ. To co powiedzieć o Eddiem? :)
marios76, 15.08.2017 23:23[!]
Panowie kilka faktów... których nie znacie ??
89 rok to nieprawidłowy manewr Prosta na Sennie, po którym Prost nie kończy wyścigu, a Sennie po powrocie się to udaje.
Senna zostaje zdyskwalifikowany za ... ominięcie szykany, po wizycie Prosta u Balestre; jak on do niego biegł ;)
Senna stracił szanse na tytuł zdobył go Francuz, dzięki Francuzowi .
90rok. PP do GP Japonii zdobywa Senna, pola startowe zostają zamienione : Zdobywca PP, 3,5 itd zawodnik startować mają z brudnej części toru. Senna interweniuje, ale nic to nie daje. W wywiadzie mówi wprost: Prost może wygrać, może go wyprzedzić w dowolnym momencie wyścigu, ale jeżeli wyprzedzi go na starcie , to wyścigu nie skończy .
Prost z czystej części toru z P2 wychodzi na prowadzenie, Senna co pokazała telemetria nawet nie hamowal przed pierwszym zakrętem. Efektem jest tytuł Senny.
Karma wraca :)
Niestety nie byłem fanem żadnego z tej dwójki ale Senne uważam za szybszego, a Prosta za skutecznego ale placzka i cwaniaka z poparciem władz F1. :/
MairJ23, 16.08.2017 01:32[!]
@marios76 tak to wlasnie bylo :) Balestre to byl przekreciarz.
marios76, 16.08.2017 07:12[!]
@sneer Mozna :) Nawet dwa razy... A tego co sie dzialo w poprzednim sezonie nawet nie przytaczam. FIA sie w ogole nie wtracala w polityke Mercedesa :D
@krzychol2000 Przed rozpoczeciem kazdego sezonu, sa znane zasady punktacji. Kierowcy i zespoly maja czas na oswojenie sie z regulaminem przez caly rok i my tez nie powinnismy pisac co bylo bez sensu 50 czy 60 lat temu. Akurat to co teraz ogladamy, to ostatnie ewolucje i nie ma co porownywac niektorych wynikow. Dla mnie jedna z najbardziej miarodajnych pozostaje statystyka procentowa, choc i ta zostala zachwiana czy to bezawaryjnoscia bolidow, torami wybaczajacymi 90% bledow czy zmianami w sposobie chocby organizacji czasu GP itd, itp. ;)

@Yurek Bronił byś Schumachera za 94 rok, kiedy odwalali szopki z regulaminów z Briatore, kiedy używali niezgodnych podzespołów, kantowali nawet tam gdzie się nie dało, a jak brakło tego wszystkiego na tytuł, to wyeliminował przeciwnika swoim niesprawnym bolidem, którym nie miał by szans zdobyć punktów. Reakcja FIA była na to żałosna.
Dopiero po roku 1997 za manewr na Villeneuve, Niemca ukarano, co i tak nie miało wpływu na statystyki :/
Yurek, 16.08.2017 10:49[!]
Cytat marios76 :
Bronił byś Schumachera za 94 rok

Nie za cały sezon! Wielka Brytania - żałosna zagrywka, a o oszustwach musiał wiedzieć (kierowca był wtajemniczony w system launch control).
Cytat marios76 :
swoim niesprawnym bolidem, którym nie miał by szans zdobyć punktów

Więc głupotą Hilla było, że wjechał w tego niesprawnego Benettona przy pierwszej okazji (to Schumacher był z przodu). Mógł poczekać pół okrążenia. Na Brabham Straight łyknąłby go spokojnie.
O ile za Jerez Schumachera krytykowali wszyscy, o tyle za Adelaide głównie Brytyjczycy. Zgadnij, czemu?
Yurek, 16.08.2017 12:28[!]
Cytat krzychol2000 :
nie wiedział o takim przepisie jak zakaz wyprzedzania na okrążeniu rozgrzewkowym

Pamiętam komentarz w "Moto Magazynie" do jego tłumaczenia:
"Więc o czym myślał, że uczestniczy w partii bierek?" :)
bartoszcze, 16.08.2017 12:53[!]
Cytat Yurek :
W tym wypadku z tytułów cieszyliby się Massa i Moss (w 1958), a nie mieliby ich Hawthorn i Nico

Nawet kiedyś o tym napisałem notkę:
http://bartoszcze...ych-punktacjach.html
BGP001, 16.08.2017 13:20[!]
Schumacher ma jeszcze jeden "wyczyn" na swoim koncie - kwalifikacje w Monako'06.
MairJ23, 16.08.2017 13:57[!]
@krzychol2000 e-tam , moze sie zdarzyc nawet najlepszym :) Mi sie podobalo jak biegl si ebic z Coulthardem :) heheh szkoda ze do niczego nie doszlo - chcialo by sie zobaczyc taka walke... jak kiedys Charles Barkley sie zamachnal na Shaq'a :) to byly czasy :)
Dzisiaj taki Ronaldo lekko pchnie sedziego i jest wywalony na 5 meczy... inaczej by wygladalo jakby sedzia mu oddal :) hehe
BGP001, 16.08.2017 14:04[!]
@krzychol2000 Chyba każdy wie o co chodzi więc nie widzę sensu tłumaczenia tego zdarzenia.

Cytat marios76 :
kantowali nawet tam gdzie się nie dało
A no kantowali i to rowno. Oprócz zagrywek Schumachera w Wlk. Brytanii i Australii to można dodać jeszcze:
1. System kontrolowanego startu, wystarczy zobaczyć start z GP Francji.
2. Zmodyfikowanie maszyny tankującej żeby tankowała wiecej w krótszym czasie, co było przyczyną pożaru w GP Niemiec
3. Zastosowanie deski nie spełniającej norm w GP Belgii i jeszcze twierdzenie że została wytarta na tarkach.

Nawet sam Ayrton Senna już w GP Pacyfiku wiedział że Benetton kantuje, nie wrócił do garażu tylko cały wyścig stał i wpatrywał się w Benettona.
Yurek, 16.08.2017 14:06[!]
Cytat MairJ23 :
Mi sie podobalo jak biegl si ebic z Coulthardem

Zarzucał Coulthardowi, że chciał go zabić, a sam by go zabił!
marios76, 16.08.2017 14:49[!]
@Yurek Jak juz liczysz tytuly Prosta, to jakby z placzem nie biegal, mialby kolejny w 84tym. Przegral z Lauda o pol punktu, a na wlasna prosbe przerwali mu GP Monaco ktore wygral... tyle ze przyznano polowe punktow- zdobyl wiec 4,5 ;) Gdyby pozwolil sie wyprzedzic Sennie w Tolemanie, to za drugie miejsce zdobyl by 6! :D
Co do Adelaidy 94 to nie dziw sie Hillowi- z czym i po co mial czekac... wyprzedzal Schumachera, bo mial tempo nizsze niz Belmondo w Pacyfiku ;) To byl prawidlowy manewr, Niemiec nawet nie przesadzil z obrona; celowo mocno uderzyl... widac na powtorkach. Nie ma czego tlumaczyc.
Ja pamietam jego harce nawet po powrocie w Mercedesie i Barichello na scianie . Brrr.
Przykre to wszystko, nigdy zadnemu kierowcy zle w zdrowiu i zyciu nie zyczylem; ale szereg zachowan Schumachera mozna bylo podsumowac stwierdzeniem "karma wraca" . Nigdy tego nie uzylem, zwlaszcza po wypadku nie wypadalo. Nie uzyje tez innych slow, ktore by pasowaly. A tak swoja droga kiedy byl ostatni komunikat co sie z nim dzieje? Trzyma sie lepiej niz Bianchi, ale jak z tego wyjdzie?
MairJ23, 16.08.2017 15:37[!]
@marios76 a widzisz to o tym zupelnie zapomnialem - to taki "le professeur" a zle policzyl :P

@krzychol2000 nie ma co - te czasy juz nigdy nie wroca z tymi komorkami i kamerami na okolo ci ludzie nauczyli sie hamowac z takimi odruchami ze tak powiem.... w afekcie.. Choc Sutil musial sie niezle rozejrzec na okolo siebie bo nie ma zadnego video z incydentu w Chinach :) hehe

Widzicie - zaczalem niechcaco dyskusje i sam sie z niej wiele nauczylem :) dzieki panowei - jednak mozna tu pogadac jak sie okazuje na konkretnym poziomie - Dzieki !!!
MairJ23, 16.08.2017 19:30[!]
@krzychol2000 no wlasnei i to jest podejscie - da sie ? da sie....tylko musisz miec otwarta glowe na inne widzenie tego swiata a kazdy - ktokolwiek nie jest toba bedzie widzial ten swiat nieco inaczej niz ty.

Dzisiaj pomyslalem sobie na taki oto temat :
Jade zobaczyc zacmienie calkowite slonca w North Carolina we wtorek i jak cudownie by bylo (trwa to tylko 2:30 (dwie minuty i 30 sekund (czyli troche wiecej niz okrazenie na wiekszosci torow (oprocz SPA :)))
zobaczyc cos takiego podczas wyscigu... gdyby nagle si ezrobilo mega ciemno tylko na okolo 2 minuty... 2 wspaniale wydarzenia na raz ktore nie musza sie wykluczac nawzajem.... To by bylo cos :)
marios76, 17.08.2017 01:29[!]
@krzychol2000 Odnosnie Warwicka z Schumacherem, to mogl go szybciej gonic. ;) Za to Irwine dostal w pape od Senny i jakos sie nikt nie zdarzyl wtracic. ;) Co do Mansella i Senny- Anglika lubilem. Nie byl porywczy, ale solidnie go Ayrton wkurzyl i ... ;) Konkretne to bylo, nawet sie specjalnie nie bronil, wiedzial ze przegial.
Inna ta Formula byla kiedys. Taka bardziej ludzka ;) Ludzie naturalniejsi.
bartoszcze, 17.08.2017 09:18[!]
Cytat marios76 :
Inna ta Formula byla kiedys. Taka bardziej ludzka ;) Ludzie naturalniejsi.

A teraz Vettel stuknie kołami przy 50 km/h i afera ;)
marios76, 19.08.2017 08:21[!]
@bartoszcze No TERAZ już afera. Tu o bezczelność chodziło, ale to inna historia... na pewno za 30 lat nie będziemy to wspominać jak walki Senny z Balestre i Prostem :)
Hmmm a pamiętacie Mansella z Senna kolo w koło na prostej w Hiszpanii, bez drsu za to z szacunkiem 10-20 cm od siebie na pełniej prędkości? Mi się na to nakłada obraz Schumachera z Barichello w podobnej obronie... nie sposób nie użyć inwektyw pisząc o Niemcu :/
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca