F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Informacja Pirelli przed GP Singapuru

Przed kierowcami i zespołami jeden z najbardziej wymagających wyścigów sezonu.
iknfformacja prasowa, 12 wrze?nia 2017, wyświetlenia: 1138<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Po jednym z najprostszych strategicznie wyścigów na jeden pit stop, na Monzy, Formuła 1 udaje się na jeden z najbardziej skomplikowanych taktycznie wyścigów w sezonie, na oświetlonych sztucznym światłem ulicach Singapuru. Trzy najmiększe mieszanki w gamie P Zero – miękkie, supermiękkie i ultramiękkie – kolejny raz pojawią się w tym wyścigu, tak jak miało to miejsce przed rokiem.

Liczący 61 okrążeń wyścig z reguły trwa regulaminowe dwie godziny, a po drodze kierowcy wykonują więcej niż jeden pit stop. Niezwykłe wyzwanie potęgują także wymagania stawiane przez uliczny tor: zmienne poziomy przyczepności, dodatkowe przeszkody w rodzaju pokryw studzienek kanalizacyjnych czy wymalowanych na asfalcie białych linii, a także wysokie ryzyko neutralizacji: 100% w dziewięcioletniej historii tego toru.

TRZY NOMINOWANE MIESZANKI
• Ultramiękka „fioletowa”
• Supermiękka „czerwona”
• Miękka „żółta”

TOR Z PUNKTU WIDZENIA OGUMIENIA
• Wszystkie sesje rozpoczynają się późno i kończą w nocy, więc schemat ewolucji temperatury toru oraz ewolucji stanu nawierzchni jest inny niż podczas normalnych sesji w trakcie dnia.
• Przy 23 zakrętach ogumienie ma sporo pracy przed sobą; jeden zakręt następuje od razu po poprzednim.
• Ta pętla ma najwięcej zakrętów w kalendarzu, a średnia prędkość ustępuje jedynie Monako: to unikalna kombinacja.
• Nawet w nocy temperatura powietrza utrzymuje się na wysokim poziomie, co powoduje degradację termiczną ogumienia.
• Najbardziej obciążona jest lewa tylna opona, której stan będzie odgrywał główną rolę jeśli chodzi o pit stopy.
• W zeszłym roku zwycięską strategią były dwa pit stopy, ale wielu kierowców zatrzymywało się po trzy razy.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI
„Singapur to zawsze jeden z najbardziej ekscytujących i nieprzewidywalnych wyścigów w sezonie, w którym strategia pit stopów często ma duży wpływ na wyniki. Do tego dochodzi niemalże stuprocentowa pewność neutralizacji podczas morderczej, dwugodzinnej rywalizacji. Walka o pole position historycznie odgrywa istotną rolę w walce o zwycięstwo na torze Marina Bay, więc kwalifikacje też będą istotne. Podczas przygotowań zespoły muszą poświęcić dużo uwagi danym z treningów, bo temperatura o zmierzchu ewoluuje w inny sposób niż podczas normalnych weekendów, rozgrywanych za dnia. Zrozumienie tej charakterystyki będzie kluczowe dla zarządzania zużyciem i degradacją, na czym z kolei opiera się skuteczna strategia wyścigowa”.

CO NOWEGO?
• Zespoły generalnie postawiły na ultramiękkie opony w Singapurze, a ogumienie miękkie i supermiękkie wybrano w umiarkowanych ilościach.
• Nie ma żadnych poważniejszych zmian w układzie toru oraz infrastrukturze w porównaniu z poprzednimi sezonami.
• W zeszłym tygodniu kontynuowano program prac nad przyszłorocznymi oponami slick Pirelli, na torze Paul Ricard. Za kierownicą samochodu Mercedes jeździli Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, wypełniając pełny program testów.
• Pirelli wywalczyło pierwszy mistrzowski tytuł FIA w sezonie 2017: Simone Fagioli został Mistrzem Europy w Wyścigach Górskich, na oponach P Zero.
• Gościem Pirelli w Salon Privé w Wielkiej Brytanii był były kierowca F1 John Watson z Irlandii Północnej, słynący z umiejętności wyprzedzania na torach ulicznych.

MINIMALNE CIŚNIENIE POCZĄTKOWE NA SINGAPUR (SLICKI)
18,5 psi (przód) | 17,0 psi (tył)

MAKSYMALNY KĄT NACHYLENIA KÓŁ PRZY MAKSYMALNYM OBCIĄŻENIU
-3,75° (przód) | -2,00° (tył)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca