F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Marchionne: Ferrari zostało ukarane za ignorowanie kontroli jakości

Prezes Fiat-Chrysler jest rozczarowany, że element wart 59 euro wykluczył Vettela z GP Japonii.
Mateusz Szymkiewicz, 10 pa?dziernika 2017, wyświetlenia: 3872<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes Fiat-Chrysler – Sergio Marchionne, stwierdził, że Ferrari zostało ukarane za ignorowanie kontroli jakości swoich podzespołów.

Podczas trzech ostatnich wyścigów Sebastian Vettel zdobył zaledwie dwanaście punktów za czwarte miejsce w Malezji, praktycznie tracąc szanse na piąty tytuł mistrza świata w karierze. Za każdym razem Niemiec miał realne szanse na odniesienie zwycięstw, lecz w Singapurze doszło do kolizji między nim a Kimi Raikkonenem, natomiast w Malezji oraz Japonii pojawiły się problemy z jednostką napędową.

Jak przyznał Sergio Marchionne, jest rozczarowany, że o odpadnięciu Vettela z Grand Prix Japonii zadecydowała świeca zapłonowa warta 59 euro, wzywając tym samym do poprawienia kontroli jakości podzespołów bolidu. „To był nonsens, który miał wpływ na bolid warty miliony euro. To problem, który prawdopodobnie zignorowaliśmy przez ten czas, ponieważ nigdy nie był on istotny. Mieliśmy co najmniej trzy okazje, by zobaczyć dramatyczny wpływ na nasze osiągi. Naprawimy to”.

Od Grand Prix Singapuru strata Vettela do liderującego Hamiltona wzrosła do 59 punktów, natomiast Ferrari aktualnie traci do Mercedesa w klasyfikacji konstruktorów aż 145 „oczek”, podczas gdy po Grand Prix Węgier różnica wynosiła tylko 39. Jak dodał Marchionne, bolid SF70H dysponuje wystarczająco dobrym tempem, by pokonać w nadchodzących wyścigach kierowców Mercedesa.

„Nie będąc aroganckim uważam, że znajdujemy się na tym samym poziomie co aktualnie Mercedes, a może nawet jesteśmy lepsi. Jestem pewny, że bez problemów jakie mieliśmy w trzech ostatnich wyścigach, teraz toczyłaby się inna dyskusja. Ten sezon jeszcze nie jest przegrany, mamy jeszcze wiele do zrobienia. Nie będziemy rozmawiali o pechu, ponieważ nie wierzę w niego. Najważniejsze jest, by nie stracić pewności siebie. Jestem zachwycony tym czego dokonał zespół i mam wielką pewność, że w nadchodzących czterech wyścigach będziemy w stanie zniwelować większość przewagi Mercedesa” – zakończył Marchionne.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Marchionne S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ergie, 10.10.2017 11:44[!]
Bez przebudowy kadry zarządzającej zespołem wszystko nadal będzie na obecnym poziomie...
rno2, 10.10.2017 12:00[!]
@ergie
Ile razy można przebudowywać kadry? Ferrari robiło to w ostatnich latach już tyle razy, że trudno policzyć, ale póki co ten sezon wygląda dobrze i nie ma sensu robić kolejnej takiej rewolucji z powodu głupiej świecy.
Analogicznie Mercedes też musiałby reorganizować kadrę za problemy z zagłówkiem w bolidzie Hamiltona w Azerbejdżanie...
crizz, 10.10.2017 12:44[!]
59 EUR... 59 punktów... przypadek?!
marios76, 10.10.2017 13:51[!]
@crizz Gdzies czytalem ze czas PP i czas wyscigu tez rowna sie 59 po zsumowaniu cyfr ;)

Panie Marchionne, myli sie Pan tylko w jednej w kwestii. Jak kierowca i zespol przez.2/3 sezonu lideruje i walczy o mistrzostwo... to w tym momencie sezon jest juz przegrany.
Karma wrocila? Poswieciliscie Raikkonena w Monaco i na Wegrzech, a Sebastian "goraca glowa" Vettel , odwdzieczyl sie Wam w Singapurze. Potem problem w Malezji i dramat w Japonii... pod presja niestety kazdego stac na blad. Pod presja skupiono sie na rzeczach skomplikowanych, nie myslac o "***ach" za garsc miedziakow. Niestety, trzesienie ziemii nie pomoze- tzeba zebrac zespol i gratulowac pracy oraz efektow, i uniknac tych bledow w przyszlosci. Ci ludzie juz maja doswiadczenie, i jest szansa na kolejny sezon. Tylko trzeba to wykorzystac, a nie zniweczyc.

@crizz Czas wyscigu 1h 27min 31sek = 59

Czas PP1:27,319... czyli by trzeba liczyc dwa miejsca po przecinku i nie zaokraglac.
Troche naciagane... " a imie jego cztercziesci i cztery" ... ;)
rno2, 10.10.2017 14:24[!]
@marios76
Cytat :
Karma wrocila? Poswieciliscie Raikkonena w Monaco i na Wegrzech

No teraz to poleciałeś kolego :-)
Utrata zwycięstwa Raikkonena w Monako to tylko wyłącznie zasługa jego słabszego tempa wyścigowego. Nie potrafił odjechać Vettelowi, a po zjeździe na pit stop Niemiec podkręcił tempo i go podciął.
Węgry? Tam Vettel też był szybszy od Raikkonena do momentu pojawienia się usterki układu kierowniczego w bolidzie Niemca, więc te teksty o wolnym Vettelu, który blokował Kimiego to bajka.

Ciekawe, że Raikkonen wg fanów nigdy w niczym nie ponosi winy. Zawsze to wszystkie siły świata sprzymierzają się przeciwko biednemu Finowi... :-)
mr_bean2000, 10.10.2017 14:29[!]
xD
---, 10.10.2017 16:08[!]
@rno2
Jeśli chodzi o Monako to zgoda - choć nawet z tempem Raikkonena równemu tempu Vettela FIN by chyba spadł za Niemca przy tak mocnym podcięciu. Natomiast co do Węgier - wszystko fakt, natomiast dochodzimy do konkluzji, że w tym momencie, gdzie niektórzy chcieliby przepuszczenia, Vettel był już wolniejszy od Raikkonena. Nie ważne czy z własnej winy czy nie, ale Vettel spowalniał Raikkonena, i w ten sposób Ferrari narażało się na połknięcie przez Hamiltona.
Kamikadze2000, 10.10.2017 16:18[!]
Nagrodą dla Kimiego jest kolejny sezon w czerwonym bolidzie. Klasyfikacja generalna i pozycje w wyścigu świetnie obrazują, na kogo należy stawiać.

@--- - ale gdyby Raikkonen wyprzedził Vettela, to Hamilton szybko połknąłby Niemca. Fin był buforem, który sprawiał, że Ferrari mogło dowieźć dublet do mety. Kimi wie dobrze, dlaczego jeszcze jeździ w Ferrari. Gdyby się temu sprzeciwiał, to nie byłoby argumentu dalej go trzymać. Bo swoim tempem i formą po prostu nie zasługuje na dalszą jazdę w Ferrari.
marios76, 10.10.2017 16:30[!]
@rno2 Nie przesadzaj- nigdy nie pisalem ze Kimi jest szybszy od Vettela ogolnie, ale szybszym wciaz zdarza mu sie byc. Fakt, moglem tam dodac jakiegos emotikona... ale co tam. Co do Monaco- Fin spokojnke utrzymal by prowadzenie, ale musieli by zjezdzac bezposrednio po sobie, czego Ferrari nie chcialo. Gdybac sobie mozemy. Ale to Ferrari ;) Co do Wegier to @--- kolega Ci to ladnie wytlumaczyl.
@Kamikadze2000 Przy tej taktyce na Wegrzech moglo sie okazac, ze Lewis wyprzedzilby zarowno spowalnianego Fina- czego sie obawialem, jak i Vettela z uszkodzeniem, co bylo by tylko formalnoscia. Natomiast pozostawienie Vettela na pozarcie moglo pozwolic spokojnie odjechac Raikko enowi i wygrac bez wzgledu na wynik Niemca. Ale.w sumie o czym bedziemy dyskutowac- zrobili jak zrobili i im sie udalo. Niesmaczny do konca, ale jednak wynik!
macieiii, 10.10.2017 23:58[!]
strasznie nam motyw części za garść dolarów podkręca atmosferę... mimo że może kiedyś wycofam się z takiego założenia, to po raz pierwszy wydaje mi się, że Ferrari, nie tyle nie potrafi, co nie idzie na całość w kwestii kierowców. Z Alonso mogli mieć lepsze żniwa niż z Szumacherem, ale nawalał sprzęt. Tak naprawdę ten sezon jest dopiero konkurencyjny dla tej stajni.

Legenda, wielkie budżety i praktycznie jazda we własnej lidze jak chodzi o zespoły F1, przegrywa z Niemieckim budżetem i silnikiem. Dlaczego? Vettel pod presją np. w 2010 dużo się podpalał. Teraz to lepszy kierowca, praktycznie spełniony. Wchodzimy do rodziny Ferrari próbując robić to co Alonso - doprowadzić do tytułów. Od kierdy zmieniły się przepisy, Vettel potrzebowałby równie mocnego asa w rękawie. Do połowy sezonu starczyło. Kto wie, czy przewaga Vettela 30 pkt więcej zanim Hamilton podkręcił tempo nie wystarczyłaby, bo założenia taktyczne "multi Rosberg" mogłyby Ferrari przynieść upragniony oddech.

Myślę że Vettel dostał parę tytułów, mając najlepszy samochód. On jest oczywiście światową czołówką, ale grande grazie to za mało, by walczyć i z Mercedesem i z Hamiltonem. Myślę że tytuł dla Niemca jest możliwy, ale w 2018, 2019, przy sporym szczęściu.
marios76, 11.10.2017 18:20[!]
@macieiii Jaka goraca atmosfera- spokojnie sobie wszystko wyjasnimy. Niestety co do Vettela to widze to inaczej: fakt- moze byc spelniony jak piszesz, ale z drugiej strony wlasnie nie jest. Dlatego chcialby tytulu w innym zespole, bo jak nie to zawsze bedzie mistrzem Red Bulla w swojej lidze (zwlaszcza cztery razy) Ale co do podpalania sie, to niestety sie nie zmienil- nadal ma goraca glowe, co wlasnie udowodnil juz chyba ze trzy razy w tym sezonie. Hamilton to polaczenie Senny i Prosta- jezdzi jak kalkulator, szybko, chlodno i pewnie. Stosunkowo rzadko popelnia niewielkie bledy, potrafi odpuscic... nawet zwyciestwo (bo 18pkt jest wiecej niz zero) ; i jako kierowca ewoluowal- kiedys byl taki jak Vettel, prawie Schumacher- stluczki, kraksy, przepychanki... tak sie tytulow nie zdobywa. Dojrzal i zbiera owoce, a Vettel nie potrafi. Dysponowali w tym sezonie podobnym sprzetem. Vettel mial przewage, ale nie uniosl presji, wlasnie podpalil sie? Cos nie poszlo- Lewis jedzie swoje, Sebastian niekoniecznie i nie chodzi o ostatnia awarie. Szansa na tytul byla ale nastepna dopiero za rok. I jakkolwiek Ferrari i Vettel nie zepna posladkow... to Lewis bedzie mial przewage psychologiczna- idzie czy nie , facet robi swoje. PS Doceniam Lewisa, to top 3 w kazdym z ostatnich sezonow calej stawki, ale nie jest moim ulubiencem itp. Mam juz swoje lata, moi idole pokonczyli kariery, nastepni po nich tez... i stac mnie na obiektywizm. Jak trzeba bylo, bronilem w tym sezonie nawet Palmera ;)
derwisz, 13.10.2017 13:45[!]
Mają najmocnieszy bolid w stawce a mimo to prawdopodobnie przegrają obydwa tytuły.
Przyczyny: zestaw kierowców najsłabszy spośród trzech czołowych teamów + fuszerki obsługi technicznej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca