F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Raikkonen: Verstappen musi zaakceptować karę z Austin

Zdaniem Fina największym problemem w kontekście wyjazdów poza tor są asfaltowe pobocza.
Nataniel Piórkowski, 27 pa?dziernika 2017, wyświetlenia: 1885<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Kimi Raikkonen przekonuje, że Max Verstappen musi zaakceptować karę, jaka została na niego nałożona podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych.

W wyniku doliczenia pięciu sekund za zyskanie przewagi wyjazdem poza tor przy próbie wyprzedzenia Raikkonena w jednym z ostatnich zakrętów rywalizacji w Austin, Verstappen stracił miejsce na najniższym stopniu podium i musiał zadowolić się czwartą lokatą.

Chociaż decyzja sędziów wywołała niezadowolenie 20-letniego kierowcy i licznych fanów sportu, Raikkonen uważa, że trzeba ją zaakceptować taką, jaka jest.

„Trzeba ją zaakceptować. Czasem czujesz, że zostałeś ostro potraktowany, czasem wszystko układa się po twojej myśli. Nic na to nie poradzimy, tak bywa. Wszyscy mówili "Och, Mika Salo pomaga Ferrari", ale na Spa Salo także sędziował wyścig i dostałem karę za nic, naprawdę za nic. Dostałem mnóstwo kar za przewinienia, które były nieco... Nie były poważne. Dajesz temu spokój i następnym razem próbujesz pojechać inaczej i zdobyć inny wynik. Sędziowie wykonują możliwie jak najlepszą pracę. Znam to uczucie – wiem, że gdy orzekają przeciwko tobie nie jest łatwo, ale takie jest życie”.

„Mamy kilku sędziów i każdy ma swoją własną opinię na temat wszystkich zdarzeń. Jeden będzie zadowolony, drugi nie będzie. Zawsze tak będzie. Nie wydaje mi się, aby doszło tu do zmian, nawet gdybyśmy zawsze mieli tego samego człowieka na stanowisku. Czy naprawdę bylibyśmy usatysfakcjonowani z większej konsekwencji decyzji? Nie ma dwóch takich samych incydentów, więc nie zawsze końcowe werdykty będą ze sobą spójne. Zawsze będą różnice. Niestety to część wyścigów. Zawsze będziemy dyskutować na ten temat, ale jeśli spojrzymy na MotoGP, mają tam podobną historię”.

Raikkonen zasugerował, że największym problemem i zachętą do wyjazdów poza tor są szerokie asfaltowe pobocza. „Mamy zbyt wiele stref wyjazdowych. Jeśli znajdziesz na nich dużą przyczepność, to będziesz je wykorzystywał. Wybierzesz najszybszą drogę. Gdy zaczynałem tory miały krawężniki i żwirowe pułapki. Wtedy nawet nie przyszłoby ci to do głowy. Teraz, rok po roku, mamy więcej asfaltu. W niektórych miejscach obowiązują nasz przepisy, w niektórych nie. Dopóki nie wysypiemy wszędzie żwiru, będziemy mieli do czynienia z niekończącą się historią. To jedna z tych dyskusji które żyją własnym życiem, tak jak debata na temat niebieskich flag”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
15.04.2023  Kwiat: Miałem propozycję zastąpienia Raikkonena w Ferrari
11.11.2022  Kimi Raikkonen - wyjątkowa biografia
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
18.05.2022  Surer: Alfa Romeo złapała oddech po odejściu Raikkonena
Tagi:
Raikkonen K.
F1 ogólnie
Verstappen M.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbwrobel, 27.10.2017 08:39[!]
Z ostatnim akapitem zgadzam się w całej rozciągłości. Asfaltowe pobocza wybaczają nawet naiwne błędy, za które w przypadku żwiru karę nakładałby sam tor bez ingerencji sędziów.
dan193t, 27.10.2017 10:18[!]
Głos rozsądku xd
skan, 27.10.2017 10:20[!]
@mbwrobel i paradoksalnie taki tor jest bardziej bezpieczny, bo kierowcy wiedzą, że nie ma miejsca na błąd więc jadą ostrożniej. A przy asfaltowych poboczach - jadą z gazem w podłodze i najwyżej wyjadą na pobocze. Nie stracą praktycznie nic, a czasami nawet może i zyskają.
Aeromis, 27.10.2017 11:09[!]
Cytat :
Wszyscy mówili "Och, Mika Salo pomaga Ferrari", ale na Spa Salo także sędziował wyścig i dostałem karę za nic, naprawdę za nic.
...całe szczęście Raikkonen nie jest sędzią. "Za nic"... ręce opadają.
Damos, 27.10.2017 11:09[!]
"Zdaniem Fina największym problemem w kontekście wyjazdów poza tor są asfaltowe pobocza." zapomniał, co zrobił na SPA w 2009r? :D
https://www.youtu.../watch?v=kNAlvRavHvI
teambuktu, 27.10.2017 12:19[!]
@Aeromis ale wiesz, on sobie może tak uważać, że za nic :). natomiast to, co powiedział pokazuje właściwe i dojrzałe podejście - dali karę, nie zgadzam się z nią ale trudno jadę dalej. nieustający płacz Red Bulla i Ver jest za to dosyć śmieszny. tym bardziej, że nie ma ten wynik żadnego znaczenia w żadnej klasyfikacji. nie sądzę też żeby działał na ich korzyść w kolejnych spornych sytuacjach bo wątpię, że się sędziowie przestraszą i przestaną karać Ver.
Zomo, 27.10.2017 15:32[!]
@Aeromis - co on zyskal wg. Ciebie w Spa nie odpuszczajac nogi z gazu na zoltych flagach? moze spwodowal jakies zagrozenie ?
Aeromis, 27.10.2017 15:40[!]
@Zomo
Umyślnie zadałeś bezzasadne pytanie. Na pewno sam sobie ciekawiej odpowiesz.
hawaj, 27.10.2017 15:49[!]
@Damos. Akurat film który pokazałeś jest bardziej podobny do startu Vettela w ostatnim GP, gdzie wyjechał za linie w zakręcie w czasie walki z Hamiltonem o prowadzenie i też nie otrzymał kary.
Natomiast sytuacja z Verstappenem to wyprzedzanie poza torem. Ujmę to tak,ścigacie się - mało miejsca - gość wypada z toru i ale jest w stanie jechać obok Ciebie i wrócić na tor - to jest zupełnie inna sytuacja niż - gość jedzie za Tobą, zbliża się i wyprzedza Cię ścinając poza torem po małym łuku. Raikkonen też nigdy świętoszkiem nie był ale w przypadku Maxa jest to kolejna tego typu sytuacja i tak jak pisze Kimi, żwir najlepiej studzi wybujałe ego :)
macko93, 27.10.2017 16:38[!]
@hawaj Dlatego FIA musi wrócić do przepisów które były do 2004 roku, gdzie na torach F1 nie było asfaltowania poboczy, a były tylko i wyłącznie żwirowe pułapki. Takie coś byłoby najlepszym rozwiązaniem, a asfaltowanie poboczy jest z mojego punktu widzenia nieuzasadnione. "Ślepe policjanty" zza krawężników? Ślepy to jest kret albo obecni włodarze FIA - przecież gdyby bolid Kwiata podczas quali w GP Austrii uderzył w ścianę oddzielającą zjazd do boksów i tor to doszłoby do tragedii, a dwóch panów musiałoby się podać do dymisji. Przecież Dany najechał na ten "ślepy policjant" i potem stał się pasażerem ale miał szczęście że w ścianę nie uderzył. Dlatego moim zdaniem włodarze toru w Sepang powinni usunąć asfaltowe pobocza i wprowadzić z powortem żwirowe pułapki - tj ze względów bezpieczeństwa. Oczywiście nie będzie już wyścigów F1 ale za to będą wyścigi MotoGP, gdzie żwirowe pułapki są obowiązkowe.
Zomo, 27.10.2017 18:25[!]
@Aeromis - Kimi nie stworzyl zagrozenia i nic nie zyskal, sam o tym wiesz. No ale zlamal przpisy, trzeba go bylo ukarac. Verstappen zyskal miejsce na podium, ale ty jestes zdaje sie z tych co jak sam winowajca nie widzicie w tym nic zlego. Przepisy sa po to aby je naginac - pod warynkiem ze sie jest fanem lub czlonkiem zespolu Red Bull...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca