F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari sprzeciwiło się utrzymaniu limitu czterech silników na sezon

W trakcie kolejnej kampanii każdy kierowca będzie mógł bezkarnie skorzystać tylko z trzech silników.
Nataniel Piórkowski, 18 listopada 2017, wyświetlenia: 3605<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ferrari sprzeciwiło się ostatniej podjętej przez Red Bulla próbie wycofania się z zapisu ograniczającego do trzech regulaminową pulę silników dla każdego kierowcy F1 w sezonie 2018.

Formuła 1 znajduje się w ogniu krytyki za kary związane z wymianą elementów jednostek napędowych. Niedawno dyrektor do spraw sportowych serii Grand Prix – Ross Brawn, określił je mianem farsy. Wiadomo jednak, że sytuacja może pogorszyć się w przyszłym roku, gdy regulaminowa liczba silników przypadających na każdego zawodnika zostanie zmniejszona z czterech do trzech, a niektórych elementów jednostki napędowej (MGU-K, elektroniki sterującej i układu magazynowania energii) – do dwóch.

Źródła magazynu Autosport ujawniły, że podczas ostatniego posiedzenia Grupy Strategicznej, jakie odbyło się przed Grand Prix Brazylii, na problem ten zwrócił uwagę szef teamu Red Bull Racing – Christian Horner. Brytyjczyk liczył, że wśród zespołów uda się osiągnąć jednomyślność, jaka pozwoliłaby na zmianę przepisów sportowych i zachowanie obecnego limitu czterech silników na sezon.

Według nieoficjalnych informacji sprzeciw w tej sprawie wyraziło Ferrari. Scuderia argumentowała, że ze względu na czas i zasoby poświęcone na prace nad poprawą niezawodności swych jednostek napędowych przed sezonem 2018, nie zamierza popierać propozycji zgłoszonej przez Red Bulla.

Wyjaśniając we wrześniu stanowisko stajni z Milton Keynes, Horner stwierdził: „Co do zasady kara powinna mieć charakter odstraszający, ponieważ w ogólnym zamyśle ograniczenie liczby silników na sezon było związane z postulatem redukcji wydatków. Obecnie jednak nie prowadzi to do żadnych oszczędności, bo silniki i tak robią z nami tournée po całym świecie. Używamy nowych jednostek i inkasujemy kolejne kary. Być może musimy wrócić do bardziej sprawiedliwej alokacji – być może pięć silników na sezon to bardziej odpowiednia liczba niż trzy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Ferrari
Red Bull
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
stasek44, 18.11.2017 13:57[!]
Nie żebym sądził, że 3 silniki na sezon to wystarczająco dużo, ale w Ferrari mają racje - wydali kasę, poświęcili czas na coś co mogłoby nie przełożyć się na korzyści.

RBR powinien wcześniej postulować o zwiększenie limitu jednostek napędowych na sezon... Oh wait... czy oni czasem nie głosowali nad wprowadzeniem ograniczenia po to, żeby zaoszczędzić pieniądze?
paymey852, 18.11.2017 14:52[!]
Obojętnie jaki będzie limit najważniejsze kogo karać i dla czego.
Ja bym zrobił tak:
1 Karać wyłącznie odbierając punkty.
2 Koniecznie wprowadzić identyczne mapy silnika dla zespołów klienckich i danego producenta.

Skoro kierowcy i tak cały czas muszą oszczędzać jednostki przez absurdalne limity 3-4 jednostek na sezon to >
3 Ograniczyć czas używania napędu na 100% mocy podczas każdego GP, 3 silniki na 21 GP
daje 1 na 7 GP co daje powiedzmy limit 15% czasu na 1 GP.

Zespołowi mającemu znaczną przewagę punktową nie opłacało by się brać nowego silnika.

Wolałbym brak ograniczeń silników ale zespoły bogate miały by co wyścig nową jednostkę.
sneer, 18.11.2017 15:13[!]
Precz z Ferrari i ich pomysłami.
ekwador15, 18.11.2017 17:03[!]
@paymey852 - co za szalony pomysl, ten sport ma byc jak najprostszy a nie jak najbardziej skomplikowany. Dramat. 5 jednostek na sezon to optymalna liczba. W tych ograniczeniach chodziło tylko o to, aby nie budować jednostek tylko na kwalikacje i na jeden wyścig. Czy to bedzie 5 czy 6 na sezon, co za różnica. I tak jak silniki są awaryjne to trzeba zalozyc ich wiecej aby moc startować. MclAren na 12 silnikach w tym roku, Toro Rosso tez juz na siódmym.
mr_bean2000, 18.11.2017 17:40[!]
Będzie zabawnie, jak Ferrari przegra tytuł w przyszłym roku ze względu na kary za wymianę silnika xD
paymey852, 18.11.2017 17:41[!]
@ekwador15
Ty proponujesz 5 a Ja zaproponuje 6 tylko że oni wprowadzą 3 i co? karanie i psucie widowiska.
Kary za silniki nie powinny wpływać na mistrzostwo indywidualne a na mistrzostwa konstruktorów.

Ja wiem czy szalony zobacz na Formule E masz grafikę pokazującą ile dany kierowca ma energii do wykorzystania.
W F1 zawsze było i będzie zarządzanie silnikiem, chciałbym widzieć na ekranie info w jakim trybie jedzie dany kierowca i czy trzyma się danego limitu.
bartoszcze, 18.11.2017 18:12[!]
@paymey852
Mapy są identyczne.

Zawsze proponuję porównanie limitów do Indy - tam są ograniczenia co do ilości (5+2) i przebiegu, użycie nadlimitowego silnika to wylot na koniec stawki plus karne punkty.
BTW sposób liczenia kar zmienia się na 2018 w stosunku do dotychczasowego i kary będą potencjalnie niższe niż dotychczas.

Cytat ekwador15 :
W tych ograniczeniach chodziło tylko o to, aby nie budować jednostek tylko na kwalikacje i na jeden wyścig

Także o ograniczenie ceny za pakiet silnikowy.
mr_bean2000, 18.11.2017 18:16[!]
Cytat bartoszcze :
Mapy są identyczne.

No nie wiem: https://redd.it/7bk7o3
ekwador15, 18.11.2017 18:37[!]
Mapy nie są identyczne. Co Wy mówicie :P
bartoszcze, 18.11.2017 18:54[!]
@mr_bean2000
Please, Carter jest niekompetentnym bajarzem, o używaniu przez Romaina Strat7 w tym wyścigu (nie tylko na koniec, ale co najmniej 4 razy przy wyprzedzaniach) wie każdy kto oglądał i coś kuma. To jeden z dostępnych trybów, tylko mocniej obciąża silnik powodując większe jego zużycie, dlatego może być używany tylko przez ograniczony czas, jeśli silnik ma wytrzymać zakładany przebieg (instrukcja określa ile można z poszczególnych trybów korzystać). W Mercedesie albo widzieli, że parametry silnika są w porządku i można przycisnąć, albo podpuścili Lotusa, żeby pogonili stawkę (tak jak pozwolili Williamsowi i Force India na mocniejsze eksploatowanie silnika na Monzy w tym roku).
paymey852, 18.11.2017 19:42[!]
@bartoszcze
McLaren rostał się z Mercedesem bo miał paranoje czy jednak wie jak się załatwia takie sprawy hmm
Może i mapy są identyczne ale na pewno są jakieś patenty na spowolnienie klienta.
Strat7 - czemu klient musi prosić o zgodę a nie samemu decydować.
Przed wyścigiem dostaje info że może X razy użyć i już.
bartoszcze, 18.11.2017 20:20[!]
Cytat paymey852 :
Strat7 - czemu klient musi prosić o zgodę a nie samemu decydować.

Przypuszczam że to jest w trybie "jeśli użyjesz Strat7 nie sprawdzając jak wyglądają dane o zużyciu i przekroczysz limity/zalecenia zespołu inżynierów nadzorujących silnik, to w razie awarii silnika płacicie za nowy" czy jakoś tak. Dlatego zespół pyta inżynierów "jak wygląda sytuacja silnika"... albo nie pyta i nie korzysta.
Nie mam dostępu ani do phase document ani do warunków umowy na dzierżawę silników, więc nie powiem jak to wygląda bliżej.
nickolas, 19.11.2017 14:01[!]
Już niedługo kierowcę F1 będzie trzeba tytułować "kapitanem" zamiast tytułów będą dodatkowe belki...
Będzie musiał zarządzać z pokładu swojej "jednostki bojowej" (dawniej bolid) stanem śrubki A czy też sprężyny B i będzie musiał odczytywać rozkazy z admiralicji - oczywiście zaszyfrowane w różne STARTy i MODy !!!!!!!!!!!
A wyrzucić do diabła te wszystkie gadżety i pierdoły z kierownicy.
Nie zgadzam się z @paymey852 - F1 nie była zarządzaniem silnikiem, na pewno nie z poziomu kierowcy!
Chyba nie pamiętasz czasów licznych fajerwerków, do mety dojeżdżało 1/2 stawki...
- oczywiście: "to se ne wrati"
ale!
Niech fabryka sobie zarządza a kierowca się ściga!

A propos zarządzania - w nowym roku zarządzanie wejdzie na wyższy poziom:
- źle wyszły kwalifikacje? - super, montujemy nowy 4 silnik
- więcej uzyskamy mocnym super-silnikiem? - to dawaj, montujemy tajny nr 5! (wytrzyma tylko 400km ale ta ekstra MOC!, tylko o tym cśśś)

Zobaczycie - jeszcze i z końca stawki ktoś w końcu wygra wyścig! Będą zachwyty i oburzenie jednocześnie!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca