F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR

"To zupełne przeciwieństwo Formuły 1" - przekonuje trzykrotny mistrz świata.
Nataniel Piórkowski, 20 listopada 2017, wyświetlenia: 1939<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Niki Lauda po raz kolejny przyznał, że jest zaniepokojony wizją Formuły 1 według Liberty Media. Obawy co do kierunku rozwoju sportu wyraża także Toto Wolff.

Podczas Grand Prix Brazylii trzykrotny mistrz świata i dyrektor niewykonawczy Mercedesa dał jasno do zrozumienia, że pomysły Liberty nie są zgodne z duchem rywalizacji, jaki od początku przyświeca Formule 1. Lauda, podobnie jak prezes Ferrari – Sergio Marchionne, sugeruje, że obawia się przesadnego upodobnienia serii Grand Prix do NASCAR.

„Musimy dać im czas, aby mogli określić DNA serii. Już teraz mogę powiedzieć, że są sprawy, które budzą niepokój Mercedesa oraz – z tego co wynika z naszych rozmów – innych zespołów. Jedną z nich jest to, że Liberty restrukturyzuje Formułę 1 zatrudniając eksportów, co kosztuje nas 70 milionów dolarów rocznie. To może oznaczać mniejsze nagrody finansowe dla teamów. Wciąż nie wiemy, jaka kwota zostanie podzielona między stajnie w 2018 roku” – powiedział Lauda.

„Za każdym razem gdy rozmawiamy, mam uczucie, że Liberty chce wdrożyć system z NASCAR, gdzie wszystkie zespoły są takie same i każdy może wygrać. To zupełne przeciwieństwo Formuły 1. W naszej rywalizacji liczy się najlepszy bolid, najlepsi projektanci, najlepsi kierowcy. Ross Brawn powinien to chyba wiedzieć, bo sam był częścią takiej właśnie F1” – dodał.

Obawy austriackiej legendy sportów motorowych podziela szef teamu Mercedesa – Toto Wolff: „Bernie Ecclestone stworzył pewną koncepcję i w ciągu pięćdziesięciu lat uczynił z niej coś wielkiego. Ciąży na nas teraz odpowiedzialność, aby utrzymać tę wielkość F1. Mamy różne opinie na temat tego, jak można tego dokonać, ale będziemy kontynuować rozmowy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.09.2023  Wolff: Komentarz na temat rekordów na Wikipedii nie był najmądrzejszy
17.11.2022  Vettel: Rozmawiałem z Laudą o przejściu do Mercedesa
10.02.2021  Wolff: Lauda za wszelką cenę przedłużyłby umowę z Hamiltonem
20.05.2020  Sześć tygodni piekła - historia wypadku Laudy na Nurburgringu
17.12.2019  Wolff: Rola szefa sprawia mniejszą przyjemność bez Laudy
Tagi:
Lauda N.
Liberty Media
F1 ogólnie
Wolff T.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adrian4900, 20.11.2017 12:51[!]
Oglądał ktoś dzisiaj w nocy ostatnią rundę Nascar ? :D
Simi, 20.11.2017 12:52[!]
Cytat :
(...) system z NASCAR, gdzie wszystkie zespoły są takie same i każdy może wygrać.

Bzdura. Nie rozumiem czemu wszyscy ludzie ze świata F1 uparli się na gadanie o NASCAR, skoro jak widać w powyższym cytacie nie mają o tym żadnego pojęcia. Ślepe powtarzanie, bo ktoś kiedyś coś takiego chlapnął. Jasne, że w NASCAR wygląda to inaczej niż w F1 (na szczęście), ale jest kilka czołowych i dobrze prosperujących teamów, które mogą wygrać oraz dużo takich, dla których wielkim sukcesem jest pojedyncze finiszowanie w Top10 lub nawet Top20. Wiem, że się czepiam, ale irytuje mnie gdy ludzie kłapią jęzorem, a nawet nie wiedzą o czym mówią.
slipstream, 20.11.2017 12:56[!]
Czyli w skrócie. Wszystko sprowadza się do narzekania, że za Liberty Media mogą dostać mniej niż dotychczasowo za absurdalne przywileje jakie rozdawał Bernie, a dzięki mniejszym różnicom budżetowym ktoś może wymyślić coś lepszego od Merca który nie nadrobi tego ogromnym budżetem, bo pierwsze skrzypce będą grali najlepsi (czyt. najbardziej pomysłowi) inżynierowie, a nie miliony trwonione na testy.

Dziękuję, można się rozejść. Typowy korporacyjny płacz kogoś kto nie chce stracić uprzywilejowanej pozycji.
fenrir, 20.11.2017 13:07[!]
Dokładnie Mercedes i Ferrari bronią swojego obecnego statusu i dominacji. Gdyby dominowały inne zespoły wizja Liberty pewnie w ogóle by nie przeszkadzała. Czytam teraz Rywalizację Totalną i odnosząc to do obecnej F1 w pełni rozumiem płacz i zgrzytanie zębami Pana Laudy i wierzgających koników :-)
rno2, 20.11.2017 14:15[!]
Cytat :
W naszej rywalizacji liczy się najlepszy bolid, najlepsi projektanci, najlepsi kierowcy.

Nie. Aktualnie liczą się tylko pieniądze. Czołówka boi się limitów budżetowych, bo widzą kreatywność Force India i wiedzą, że na równych zasadach już może nie być im tak łatwo...
gpjano, 20.11.2017 14:52[!]
70 milionów na ekspertów... To więcej niż budżet Renault, Toro Roso lub Saubera i Haasa razem wziętych
A-J-P, 20.11.2017 20:36[!]
Ja uważam, że Liberty zaczyna robić szopkę z F1. Zaczynają opakowywać F1 w takie amerykański styl który kompletnie nie pasuje do F1.
Ten szajs zrobiony z wprowadzeniem kierowców jak na boks, ten DJ w Meksyku i obracajace sie podium ...
Po co to wszystko ? Może jeszcze lotne starty wprowadzimy i 22 eliminacje z czego 15 będzie w stanach ?
NIe zdziwię się jak za parę lat Ferrari, McLaren, Mercedes i inni wielcy odejdą i zrobią alternatywną F1 :D żarcik
Zomo, 20.11.2017 23:48[!]
Rozumiem argumenty Liberty i ludzi kibicujących zmianom aby Formula 1 "trafiła pod strzechy" bo tam wlasnie najwiecej sie zarabia (patrz pilka nozna). Wydaje mi sie jednak ze nie tedy droga. Formula 1 miala w zalozeniu byc Krolowa Motosportu, sportem wyjatkowym zeby nie powiedziec elitarnym. Sa inne serie - tansze i bardziej dostepne zwyklym ludziom - dlaczego wiec nie mozna zostawic Formuly 1 w jej starej formule? Pamietam jak czytalem czas jakis temu o markach perfumiarskich idacych w tanioche dla podbicia zyskow i kilku projektantach ktorzy bronia sie przed obnizka ceny wlasnie dlatego zeby na rynku byly zarowno perfumy elitarne wyszukane jak i tanie dla zwyklych ludzi.
rno2, 21.11.2017 07:11[!]
@Zomo
Po prostu poza top3, a nawet top 2 (Red Bull wydaje nieco mniej niż Mercedes i Ferrari) nikogo nie stać na to, żeby wydawać ćwierć miliarda dolarów rocznie, albo i więcej, na wystawianie do wyścigów dwóch aut.
F1 to powinien być wyścig inżynierów i kierowców, a nie księgowych.
Jeśli Liberty Media nie zrobi czegoś z ograniczeniami budżetowymi i sprawiedliwym podziałem nagród, to w kolejnych sezonach stawka zacznie się wykruszać.
bartoszcze, 21.11.2017 08:14[!]
@Zomo
A Ty jesteś elitarnym kibicem z Roleksem czy spod strzech tak jak większość nas tutaj?

Życzę powodzenia w szukaniu chętnych na oglądanie na starcie sześciu mercedesów, sześciu ferrari i sześciu mclarenów. To znaczy... to się chyba DTM nazywa...
ergie, 21.11.2017 09:09[!]
W tym roku walka o tytuł w NASCAR trwała do ostatnich metrów... poza tym myślę że pierwszym krokiem do upadku jest pycha... nie ma rzeczy której by lepiej nie dało się zrobić... np pójść tropem /indy i tak ustalić aero coby nie trzeba było do wyprzedzania używać DRSu :)
Zomo, 21.11.2017 12:44[!]
@bartoszcze - to znak naszych czasow ze podzialy sie powiekszaja i bogatsi coraz bardziej odcinaja sie od biednych, skazanych na zycie pod strzecha z pilka nozna w TV i tanim piwem w reku. Ludzie mentalnie zamykaja sie w tych swoich "strzechach" i nawet im do glowy nie przyjdzie popatrzec wyzej. Moze przez to ze wychowalem sie w czasach kiedy wydawalo sie ze podzialy znikna nauczylem sie odbierac swiat szerzej niz przewidziane schematy. Nie jestem elita (nie mam roleksa) nie mam nawet ambicji bycia elita - nie potrzebuje tego zeby robic to co lubie.
rno2, 21.11.2017 13:43[!]
@Zomo
Cytat :
Nie jestem elita (nie mam roleksa)

Więc dla Berniego nie masz prawa być kibicem F1 :-)

Nawet jeśli zespoły będą wydawały 4 razy mniej niż obecnie, to F1 pozostanie królową motorsportu, bo żadna inna seria nie wydaje tyle kasy.
Żeby jeszcze te dziesiątki milionów szły na jakieś ciekawe rozwiązania projektowe... Ale tą kasę wydaje się na tunel aerodynamiczny i egzotyczne materiały, których nawet najbardziej obeznany kibic nie jest w stanie zauważyć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca