F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Abiteboul: F1 nie powinna odchodzić od obecnej koncepcji silnika

Francuz obawia się, że poważne zmiany doprowadzą do powtórki sytuacji z 2014 roku.
Nataniel Piórkowski, 20 listopada 2017, wyświetlenia: 1395<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Cyril Abiteboul z Renault przekonuje, że w idealnym scenariuszu Liberty nie powinno decydować się na odejście od obecnej koncepcji jednostki napędowej F1 po sezonie 2020.

Pod koniec października właściciel praw komercyjnych zaprezentował główne założenia zmian w przepisach dotyczących silników Formuły 1, które mają być wykorzystywane w sporcie od 2021 roku. Propozycje te nie spotkały się z przychylnym przyjęciem trzech głównych producentów.

„Zaprezentowana koncepcja to zupełnie nowy silnik” – przekonuje dyrektor zarządzający programu Renault w Formule 1, Cyril Abiteboul, w rozmowie z magazynem Auto Motor und Sport.

„To oznacza nowy program rozwojowy, nowy projekt, prawdopodobnie także zwiększenie personelu i inwestycji. Drugi problem polega na tym, że nie wiemy, jak będzie wyglądała Formuła 1 w 2021 roku. Nie mamy sprecyzowanych przepisów dotyczących podwozia, środków redukcji wydatków ani zmian w podziale nagród finansowych. Nie mamy pełnego obrazu sytuacji. Mamy koncepcję silnika, ale jej oceny możemy dokonać dopiero wtedy, gdy na swoje miejsce trafią pozostałe elementy układanki” – tłumaczył.

Kluczowym elementem projektu silnika na sezon 2021 jest rezygnacja z systemu odzyskiwania energii termicznej. „Z obecnej perspektywy muszę powiedzieć, że nie lubię MGU-H, ale do 2020 roku na pewno uporamy się z naszymi problemami. MGU-H stanie się tańsze dla producentów oraz zespołów klienckich, ale my zaczniemy wszystko od zera z nową koncepcją jednostki napędowej. Znowu będą producenci, którzy zastosują dobre i złe rozwiązania. To doprowadzi do ponownego podziału stawki na dwie grupy. Z tego względu nie widzę powodu, aby odchodzić od obecnej koncepcji silnika”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.11.2023  Abiteboul: Ricciardo nie miał wyczucia czasu
02.08.2023  Abiteboul: Alpine brakuje zawodnika z najwyższej półki
19.01.2023  Abiteboul umniejsza szanse Hyundaia na wejście do stawki F1
08.12.2022  Cyril Abiteboul ma dołączyć do Hyundaia jako szef programu WRC
07.10.2022  Porsche nie traci zainteresowania F1
Tagi:
Abiteboul C.
F1 ogólnie
Przepisy
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fenrir, 20.11.2017 13:19[!]
Z jednej strony rozumiem Renault - koszty, które już ponieśli, koszty i ryzyko które poniosą przy nowym projekcie. Z drugiej strony wg mnie i tak nic wielkiego przez najbliższe lata nie ugrają z obecną koncepcją silnika, więc byłaby to dla nich szansa na przeskoczenie rywali.
piwo, 20.11.2017 13:43[!]
w pelni sie zgadzam. zamrozic przepisy na 10 lat i tyle. wtedy nastapi ograniczenie kosztow. kazde nowe rozwiazania zwieksza koszty.
rno2, 20.11.2017 14:00[!]
@piwo
Problem w tym, że obecna specyfikacja zniechęca potencjalnych nowych producentów do zaangażowania się w F1.
piwo, 20.11.2017 16:32[!]
Można zawsze ujednolicić sporo elementów silnika w ramach obecnej konfiguracji i już będzie dużo łatwiej taniej i prosciej
Phaedra, 20.11.2017 18:39[!]
MGU.H od Renault dla wszystkich. W Mercedesie będą zachwyceni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca