F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Verstappen: Nie wyczekuję z niecierpliwością na Halo

Holender obawia się, że masa nowego systemu bezpieczeństwa będzie dla niego problemem.
Mateusz Szymkiewicz, 15 lutego 2018, wyświetlenia: 1467<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen przyznał, że nie wyczekuje momentu, w którym zobaczy Red Bulla RB14 z przymocowanym systemem Halo.

Od tego roku każdy kierowca będzie musiał startować w wyścigach z nowym systemem bezpieczeństwa, który otrzymał nazwę Halo. Jego zadaniem będzie odbijanie wszelkich elementów zmierzających w stronę głowy kierowcy, lecz mimo to jego wprowadzenie budzi wiele kontrowersji, głównie ze względów estetycznych.

Jak przyznał zawodnik Red Bulla – Max Verstappen, perspektywa startów w Formule 1 z systemem Halo nieco tonuje jego ekscytację związaną z nadchodzącym sezonem. „Halo będzie bardzo brzydkie. Nie wyczekuję tego z niecierpliwością. Generalnie mam nadzieję, że bolid będzie wyglądał świetnie i będzie szybki. Liczę na spory krok naprzód oraz dobry bolid od samego początku roku, byśmy nie musieli ścigać reszty jak w poprzednim roku. To dla nas najważniejsze”.

W związku z wprowadzeniem systemu Halo minimalna masa bolidu została podniesiona o sześć kilogramów, choć pojawiają się głosy, że cały system będzie zdecydowanie cięższy. Zdaniem Verstappena, wysocy kierowcy mogą mieć kłopot ze zmieszczeniem się w limicie w trakcie sezonu. „Ze względu na to, że Halo jest dosyć ciężkie – jego masa będzie wynosiła ponad sześć kilogramów – nie będzie mnie ono faworyzować. Bycie wysokim oraz nieco cięższym zawodnikiem od innych, definitywnie nie jest idealne. Nie zamierzam jednak dostosowywać do tego mojego treningu, ponieważ nie czułbym się dobrze podczas wyścigów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa
05.05.2024  Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
30.04.2024  Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa
Tagi:
Verstappen M.
Halo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
ergie, 15.02.2018 21:00[!]
powtórzę po raz setny... kwestia estetyczna HALO jest ńieistotna... istotne jest to że jest to inżynierski bubel pod wieloma względami...
Aeromis, 15.02.2018 21:25[!]
Ciekaw jestem czy ten system nie będzie miał wpływu na formę niektórych kierowców. Pomijając że może on właśnie stworzyć zagrożenie poprzez zmianę kierunku przemieszczania się jakiegoś elementu właśnie w kierunku głowy kierowcy, to czy nie będzie dekoncentrował lub drażnił w dwugodzinnym wyścigu powodując innego rodzaju problem. Z mojego punktu widzenia jest od samego początku mowy o Halo - więcej zagrożeń. Obym się mylił.
ymru, 15.02.2018 22:00[!]
Głowę jeszcze chroni kask, ale element odbity rykoszetem od aureoli może skierować się niżej i uderzyć kierowcę np. w mostek, w miejsce praktycznie nieosłonione żadną twardą strukturą.
Aż dziw bierze, że cała inżynieryjna świta na tym poziomie uznała taki scenariusz za zbyt nieprawdopodobny, aby był wystarczającym powodem do odrzucenia tej naprawdę kiepskiej koncepcji.

Generalnie wygląda to tak, że zabrali dziewki z pól startowych, a stringi nałożyli na auta ;p
Metalpablo, 16.02.2018 09:07[!]
ymru=>
Dokładnie, po pierwsze rykoszet, a po drugie element typu sprężyna (przypadek Massy z Węgier) według mnie jest idealnym przykładem, że Halo nic by nie pomogło (ewentualnie dostałby rykoszetem).
Jak dlamnie to oni się skupili na wypadku Sutersa z F2 ewetualnie na wypadku takim jak w Australii miał Wurz z Coulthardem (bolid przeleciał przed kaskiem kierowcy kilka cm).
Dlatego powinni jeszcze poświęcić czas na wypracowanie lepszego rozwiązania.
Enpasant, 17.02.2018 20:25[!]
Halo zasłania widok. Na długich prostych jak w SPA czy Monzy bolid w ciągu sekundy przebywa ok 80m, halo na takiej odległości zasłania kilka metrów szerokosci toru. Jeśli w tej martwej strefie coś się zdarzy kierowca nie ma szans na reakcję. Strach się bać. Kierowca taki jak Max, ma jescze gorzej bo ze względu na wzrost ma nieco wyżej głowę niż kierowcy „standardowi” - halo roszerza się ku górze...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca