F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Force India i McLaren sugerują FIA skontrolowanie bolidu Haasa

Zespoły są zaniepokojone bliską współpracą amerykańskiej ekipy z Ferrari.
Nataniel Piórkowski, 28 marca 2018, wyświetlenia: 5800<< | lista | T- | T+ | >>

Force India i McLaren sugerują FIA konieczność wyjaśnienia bliskich powiązań Haasa z Ferrari.

Kierowcy amerykańskiego teamu wywalczyli miejsca w trzecim rzędzie na starcie Grand Prix Australii. Romain Grosjean i Kevin Magnussen nie dojechali do mety ze względu na niewłaściwie zamocowane koła – przed incydentami z alei serwisowej plasowali się jednak na czwartym i piątym miejscu.

Haas prowadzi bliską współpracę techniczną z Ferrari – nie tylko otrzymuje od Scuderii te części bolidu, jakich zgodnie z przepisami nie musi samodzielnie produkować w swojej fabryce, ale także wraz z Dallarą, która odpowiada za rozwój bolidu ma dostęp do tunelu aerodynamicznego w Maranello.

Komentując dobre wyniki Haasa dyrektor operacyjny Force India – Otmar Szafnauer, stwierdził: „Nie wiem jak to robią. To magia. W Formule 1 nigdy wcześniej nie było takiej sytuacji. Po prostu nie wiem, jakim cudem zespół, który jest w tym sporcie od kilku lat, zespół który nie ma żadnych szczególnie wielkich zasobów, może zbudować taki bolid... Czy to nie magia? Jeśli tak, to chcę czarodziejską różdżkę”.

Dyrektor wykonawczy McLarena – Zak Brown podkreślił, iż „nie ma żadnych dowodów na to, że Haas nie działa w zgodzie z przepisami F1”. Amerykanin dodał jednak: „Wszyscy wiemy, że mają bliskie powiązania z Ferrari. Sądzę, że trzeba zapewnić, iż nie są one zbyt bliskie. Można dostrzec pewien wpływ. Pewne części ich bolidu wyglądają bardzo podobnie do tych, jakie znajdowały się w ubiegłorocznej konstrukcji [Ferrari]. Przyjrzenie się tej sprawie jest jednak zadaniem inżynierów i FIA”.

Brown i Szafnauer ujawnili, że kilka zespołów poparłoby dążenia do wyjaśnienia powiązań Haasa z Ferrari. Szafnauer tłumaczył: „Wszystkie powierzchnie aerodynamiczne muszą być autorskim projektem. Czy ten pomysł jest twój, czy może kogoś innego? To prawdziwa zagadka. Tylko kontrola techniczna może dać odpowiedź na pytanie o to, czy mieścisz się we wszystkich punktach regulaminu”.

Poproszony o komentarz w sprawie współpracy z Ferrari szef Haasa – Gunether Steiner stwierdził tylko: „Mamy zespół, który może być dumny z tego, co osiąga. Nie robimy niczego niedozwolonego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Haas
Force India
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
ymru, 29.03.2018 13:08[!]
Uciekło im tak czy inaczej sporo punktów przez gapiostwo i może ich to kosztować jedną lub dwie pozycje w WCC na koniec sezonu, bo startują z wysokiego "C", ale nie sądzę by mogli dorównać tempem rozwoju McL czy Reni.
Aeromis, 29.03.2018 13:27[!]
@jorge30
Wyszedłeś z założenia że zdjęcie pokazuje dokładnie połowy bolidów (a dodać należałoby światło, poprawność ujęcia i kolory bolidów, które także sporo przekłamują, a może i jeszcze więcej... nie znam się). Poza tym jest to rzut 3 wymiarów na płaszczyznę dwuwymiarową. Wyjdź może lepiej z założenia że się nie znasz i ewentualne decyzje zostaw tym co się znają i mają dostęp do wszystkiego, czyli na pewno nie internauci.
marios76, 29.03.2018 23:07[!]
@sneer Przesadzasz- do takiego numeru wystarcza jeden bolid. Presja ich zjadła. Presja wyniku. Nie uniesli tego. Wystarczyło zrobić te pitstopy dobrze- chcieli bardzo dobrze, niepotrzebnie. Czasem sekunda pewności jest ważniejsza. Wtedy nic by to nie zmieniło, choćby mieli skończyć na miejscach 5 i 7, a nie 4 i 5. A jeżeli są partnerem technologicznym, to za pewne podzespoły, elementy, czy wskazówki, mogą płacić normalnie- $ :)
jorge30, 30.03.2018 11:38[!]
Cytat Aeromis :
Wyszedłeś z założenia że zdjęcie pokazuje dokładnie połowy bolidów (a dodać należałoby światło, poprawność ujęcia i kolory bolidów, które także sporo przekłamują, a może i jeszcze więcej... nie znam się). Poza tym jest to rzut 3 wymiarów na płaszczyznę dwuwymiarową. Wyjdź może lepiej z założenia że się nie znasz i ewentualne decyzje zostaw tym co się znają i mają dostęp do wszystkiego, czyli na pewno nie internauci.

Jak zaznaczyłem wcześniej - "nie znam się", ale...po pierwsze w ten sposób zrobione zdjęcia mają właśnie na celu porównanie takich rzeczy - a bzdury typu poprawność ujęcia , kolory rzuty...chłopie nie ściemniaj, że osoby które takie porównania przygotowują są amatorami, a akurat na fotografii się znam...pudło kolego. Kolejne pudło z tekstem zostawiania decyzji tym co się znają bo właśnie z takiego założenia wychodzę. Gdyby było coś na bakier z przepisami na pewno władze FIA nie dopuściłyby bolidu Haasa do sezonu 2018. Przecież każdy team dostarcza dokumentację techniczną do wglądu sędziom, przechodzą badania i testy...no ale pewnie znów się nie znam ;-). A to że FI czy McL ściska w żołądku, że amerykańce zrobili spory postęp i teoretycznie są przed nimi, no to teraz "garażowcy" narzekają i płaczą. W trakcie sezonu pewnie Haasa przegonią, ale przecież trochę krwi można napsuć, pokazywać palcem - "eee ten gra nie fair", bo samemu dali na początku roku lekko d... - spektakl kolego - Show Must Go On.
Daj na luz i czytaj ironicznie.
Aeromis, 30.03.2018 13:06[!]
@jorge30
Tak więc kontrasty nie mają znaczenia a jakieś zdjęcia z internetu na pewno są wykonane przez zawodowców... ekhm. Tym bardziej śmiem wątpić że znasz się na zdjęciach lepiej niż 15-latka na selfie.
Znasz się tez na F1 i uważasz że to FIA ma wgląd do wszystkiego i podejmuje decyzje... ekhm. Tak się składa że bodaj RBR w 2012 (?) miało jakieś otwory w podłodze i choć FIA ich zakazała (bo były nielegalne) to ich nie ukarano "bo nie było skargi" (czy to oficjalnej, czy tez złożonej w terminie). FIA często palcem nie kiwnie, dopóki nikt nie zareaguje i taka jest właśnie F1.
rno2, 30.03.2018 13:34[!]
@jorge30
FIA sprawdza legalność bolidów pod kątem wymiarów, sztywności, wagi, itd. elementów, ale raczej nie docieka czy są w konstrukcji rozwiązania skopiowane z bolidu innego zespołu z lat ubiegłych.
jorge30, 31.03.2018 10:35[!]
Wiesz co Aeromis - koniec rozmowy z tobą zanim zacznie się "kopanie z koniem" - po prostu jesteś kolejnym gościem którego argumentacja sprowadza się do obrażania przeciwnika i do prywatnych podjazdów pod adwersarza - to nie mój poziom - to nawet nie szkoła podstawowa.
Ale ponad to - znawco na wszystkim - na jakich obserwacjach McL i FI tworzą swoje opinie - oni nie mają dostępu do "papierów" tylko do byle jakich zdjęć "z internetu" zrobionych przez 15-to letnią specjalistkę od selfie, ewentualnie to co zobaczą w poruszającym się bolidzie po torze lub pitline.
rno2 - nikt nie twierdził że włodarze FIA są nieomylni, nie zmienia to faktu że wgląd we wszystko mają - a to czy ktoś docieka czy nie....to już inna bajka.
Aeromis, 31.03.2018 11:15[!]
@jorge30
Cytat :
Ale ponad to - znawco na wszystkim - na jakich obserwacjach McL i FI tworzą swoje opinie
Oni tam są - widzą, poza tym mają dostęp do o wiele większej ilości zdjęć - serio tego nie wiesz? Ja nie wnikam w to czy Haas złamał przepisy czy nie - szczerze to nie sądzę i oby tak nie było, interesuje mnie to po prostu. Jednak jak piszesz że znasz się na fotografii i jednocześnie ignorujesz to co w oczywisty sposób oszukuje ludzkie oko i odgórnie uważasz że zdjęcia zrobili profesjonaliści nawet tego nie wiedząc - bo tak Ci pasje - to ręce nogi opadają. Wymyślasz że FIA by się tym zajęła i nie dopuściła bolidu Haasa, a pod koniec aby wybrnąć piszesz o mnie ironicznie "znawco na wszystkim" aby przejaskrawiając poczuć się lepiej. Finalnie z poziomu mądrego kończysz rozmowę. Dziwny to poziom.
jorge30, 31.03.2018 18:38[!]
Cytat Aeromis :
Oni tam są - widzą, poza tym mają dostęp do o wiele większej ilości zdjęć
jak sam wcześniej napisałeś zdjęcie to tylko płaski rzut trójwymiarowej rzeczywistości - "Oni tam są"...czyli rzeczywistość na torze, bolidów w ruchu....taaa...super precyzyjni fotografowie robią zdjęcia każdego bolidu pod precyzyjnie idealnie dobranym kątem na torze podczas przejazdu....
A mi się wydaje, że rozmawialiśmy o nałożonych zdjęciach wykonanych pod prawdopodobnie takim samym kątem w stosunku do bolidu (punkt nad górnym wlotem powietrza) w warunkach studyjnych - zdjęcia obydwa w całości można znaleźć na oficjalnych stronach Scuderii i Haas-a, zdjęcia wykonane są w bardzo zbliżonych warunkach, czyli mamy sytuację gdzie rzut rzeczywistości 3D na płaszczyznę jest w obu przypadkach co najmniej zbliżony....aaaaa.... jeszcze popatrzmy na światło, które twoim zdaniem powoduje w tej sytuacji samoistne przesunięcie przedniej osi o dobre kilka procent i jakimś dziwnym trafem jest to jedyna rzecz najbardziej odbiegająca z lewej strony od prawej....och ale przecież te zdjęcia robiły 15-to latki specjalistki od selfie, nie zaś ludzie którym za to płacą i się pod tym podpisują. Taaak ale spece od McL i FI są na miejscu widzieli że nie ma żadnych różnic między bolidem SF2017 a HAASem 2018 - są na miejscu i widzieli przy prędkości 80km/h (akurat nie pamiętam jakie jest ograniczenie prędkości w Barcelonie więc strzelam) że bolid HAASa to bolid SF2017 toćka w toćkę....teraz to dopiero ręce opadają i to dopiero dyletanctwo.
Chłopie zrozum - już wcześniej to napisałem, włodarze McL i FI czują się zagrożeni, są pod ścianą, zaskoczyła ich forma Haas-a przez to pokazują palcem i krzyczą - oni są nie fair - nie mając żadnego rzetelnego punktu odniesienia, po to tylko by zyskać na czasie, by siać zamieszanie w szeregach "wroga" - to jest cyrk - spektakl - nic więcej....a zapomniałbym i walka o punkty bo punkty to nic więcej jak kasa. A ta na koniec musi się zgadzać.
Aeromis, 02.04.2018 16:24[!]
Cytat :
popatrzmy na światło, które twoim zdaniem powoduje w tej sytuacji samoistne przesunięcie przedniej osi o dobre kilka procent
Cytat :
ale przecież te zdjęcia robiły 15-to latki specjalistki od selfie
Ciąg dalszy konfabulacji, tym razem co to ja niby napisałem, tylko po co Ci to? Na prawdę uważasz że bolidy to tylko jeżdżą i osoby będące tam nie mają jak się im przypatrzeć?
Tu masz lepsze porównanie, ta wcześniejsza focia to szmata (powstała tylko po to aby "coś" udowodnić) i powinieneś o tym wiedzieć skoro znasz się na fotografii, ale jakoś w to nie wierzę ;)
https://www.racef...-technical-analysis/
Ostatni obraz jest interaktywny.
jorge30, 02.04.2018 19:40[!]
Powiedz mi/ wskaż proszę gdzie w tej "konfabulacji" coś takiego napisałem co mi sugerujesz??

https://racingnew...-f1-is-halve-ferrari
https://www.racef...-technical-analysis/

Myślę, że to nie wymaga komentarza, wobec tego co wcześniej napisałeś, sam sobie wbijasz "gwoździe do trumny".
Aeromis, 02.04.2018 20:47[!]
@jorge30
Przecież Cię zacytowałem, więc przykłady podałem. Obudź się.
Cytat :
Myślę, że to nie wymaga komentarza, wobec tego co wcześniej napisałeś, sam sobie wbijasz "gwoździe do trumny".
Zdjęcie które podesłałem jednoznacznie pokazuje że nie mamy do czynienia z prawidłowo sklejonymi połowami bolidów w poprzednim zdjęciu zmniejszając ilość potencjalnych błędów o czym napisałem w pierwszym zdaniu do Ciebie... Obudź się.
jorge30, 03.04.2018 07:07[!]
Naprawdę nie chce mi się.....
umówmy się - czas pokaże gdzie jest prawda ok?
Aeromis, 03.04.2018 11:22[!]
@jorge30
Ciąg dalszy wymyślania, jak czas może pokazać skoro Ty uważasz że Haas nie złamał przepisów a ja że: " Ja nie wnikam w to czy Haas złamał przepisy czy nie - szczerze to nie sądzę i oby tak nie było".
Temat rozmowy dotyczył porównania opartego o niereprezentatywną fotkę (co było widać "gołym okiem") na bazie której porównywałeś co Ci wytknąłem, oraz tego jakoby FIA sama z siebie czegoś zabroniła bez wytknięcia tego przez rywali co zakładam że już wiesz że to nie tak działa.
jorge30, 21.04.2018 14:37[!]
temat rozmowy był na temat: czy Haas złamał przepisy, z tematami pobocznymi - czas jak widzisz pokazuje, że nic się nie dziele w tej sprawie - tej czyli głównego tematu - nie jak Ty wciąż usiłujesz mi udowodnić "zdjęcia" tylko (przeczytaj całość jeszcze raz) mojego twierdzenia, że była to zagrywka mydlenia oczu i wskazywania winnego by odwrócić uwagę od siebie (McL i FI), zdjęcia to tylko "posiłkowanie się" o ile wiesz co to jest - dla mnie na dzień dzisiejszy sprawa jest zamknięta. Ty możesz jak Ci się chce dalej grzebać w.......
Pozdrawiam.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca