F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn odpiera krytykę pod adresem Grand Prix Monako

"Nieco naiwne jest oczekiwanie, że w Monako będziemy oglądać zacięte pojedynki".
Nataniel Piórkowski, 30 maja 2018, wyświetlenia: 2593<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ross Brawn broni Grand Prix Monako przed krytyką, jaka przewija się przed media po ostatnim wyścigu.

Kierowcy oraz fani nie byli zachwyceni poziomem emocji, jaki towarzyszył tegorocznym zmaganiom na ulicach Monte Carlo. Fernando Alonso stwierdził, że tegoroczne GP Monako było prawdopodobnie najnudniejszym wyścigiem w całej historii Formuły 1, podczas gdy Lewis Hamilton proponował zmodyfikowanie toru lub wprowadzenie alternatywnego formatu rywalizacji.

„Słyszałem i czytałem różne komentarze ze strony kierowców i osób związanych z Formułą 1, w których pojawiały się słowa o tym, że wyścig był nudny” – przyznał Brawn. „To prawda, rywalizacja nie była pełna akcji, a kluczowym czynnikiem były opony. Jednakże nieco naiwne jest oczekiwanie, że w Monte Carlo będziemy oglądać zacięte pojedynki i wiele manewrów wyprzedzania!” – przekonywał Brytyjczyk.

„Monako to wyjątkowy wyścig, który nie powinien być oceniany według tych samych kryteriów jak pozostałe Grand Prix. Atmosfera panująca w padoku i mieście, splendor jaki towarzyszy tej imprezie, czynią ten weekend wyjątkowym” – dodał dyrektor zarządzający do spraw sportowych Formuły 1.

„Mówiąc to pragnę podkreślić, że jednym z celów jaki postawiliśmy sobie w zakresie kształtowania przyszłości F1 jest współpraca z promotorami i wszystkimi zaangażowanymi stronami na rzecz zapewnienia, że nowe obiekty będą zapewniać większe szanse wyprzedzania, a obecne zostaną w tym celu poprawione. Naturalnie jesteśmy zawsze otwarci na wszelkie opinie ze strony kierowców. W Monako trzeba byłoby jednak odzyskać ziemię z morza, by udało się coś zmienić! To nie zależy od nas!”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.11.2023  Verstappen: Las Vegas to Eredivisie, Monako - liga mistrzów
28.05.2023  GP Monako: najszybsze okrążenia w wyścigu
28.05.2023  GP Monako: wyniki wyścigu
28.05.2023  Verstappen zwycięża w deszczowym Grand Prix Monako
28.05.2023  Alonso: Emocjonujące kwalifikacje pokazują, że Monako musi zostać
Tagi:
Monte Carlo
Brawn R.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
szajse, 30.05.2018 12:20[!]
"Atmosfera panująca w padoku i mieście, splendor jaki towarzyszy tej imprezie, czynią ten weekend wyjątkowym” - z mojego punktu widzenia (qual obejrzany jednym okiem + powtórka wyścigu w skysports bez oglądania build-up'ów i tej całej paplaniny) ten weekend nie różni się od innych niczym. Ocena wyścigu: nuuuuuda nie do zniesienia. Czy w związku z tym po jednym tragicznym wyścigu przyłączać się do lamentów i domagać przebudowy toru? Niekoniecznie. Niech liberty kombinuje ale niech nie udaje, że było zaje... show i wszystko jest OK.
seb5, 30.05.2018 12:50[!]
Po co w ogóle takie gadanie? Oglądam F1 regularnie od 2007 i nie licząc deszczowych wyścigów zawsze jest to samo. Kilka wyprzedzeń zawsze się trafi. Ale na jakieś walki koło w koło nie ma co liczyć. Takie gadanie że najnudniejszy wyścig. Po prostu takie jest GP Monako. Kiedyś samochody częściej się psuły to też oddawało większej dramaturgii.
rno2, 30.05.2018 12:54[!]
Najprościej byłoby chyba wprowadzić jakąś specjalną mieszankę opon dostępną wyłącznie na GP Monako.
Taką żeby na jednym komplecie można było przejechać max. 25 okrążeń.
Obecnie walka i uzyskiwanie dobrych czasów kończy się przy serii pierwszych (i jedynych pitstopów). Potem każdy już jedzie swoje, byle dotoczyć się do mety na tych samych oponach.
Gdyby degradacja opon wymuszała 3 zjazdy do pit stopu, wtedy wszyscy pilnowaliby tempa i byłaby przynajmniej walka w boksach.
Adam1970, 30.05.2018 13:30[!]
Ross Brawn- właściwy człowiek na właściwym stanowisku- chyba najlepsze co ma w tej chwili Liberty.
bartoszcze, 30.05.2018 14:28[!]
@rno2
Ale miałyby się rozpaść na 26 okrążeniu, czy jak? To kwestia bezpieczeństwa się robi.
Mogliby oczywiście dać tylko hipermiękkie, ale na nich Verstappen przejechał 31 okrążeń, a Gasly 37 (nie licząc paru okrążeń w kwalifikacjach), i wszyscy jechaliby tak, żeby przeżyć na nich jadąc na 1, góra 2 stopy.
Gdyby nie awaria Ricciardo, jechaliby tak naprawdę innym tempem.

Cały czas próbuję sobie przypomnieć te manewry wyprzedzania w Monaco. Te na torze oczywiście, o pozycję punktowaną, a najlepiej podium. W ciągu ostatnich 10, 20, 30 lat...
rno2, 30.05.2018 14:40[!]
@bartoszcze
Jeny czy Ty wiecznie musisz być taki upierdliwy i czepiać się każdego słowa?
Nie widzisz różnicy pomiędzy oponami na których nie da się jechać po 25 okrążeniach i takimi, na których można przejechać ponad 60 okrążeń?

Po prostu twierdzę, że 2-3 pitstopy zamiast jednego trochę by ożywiły rywalizację w Monako.
A do tego trzeba jeszcze miększych opon, skoro hipermiękkie są prawie jak z kamienia...
bartoszcze, 30.05.2018 15:24[!]
@rno2
Aleś Ty nerwowy :)
Po prostu pokazałem, w czym potencjalnie jest problem z oponami.
Nawet mi się nie chce sprawdzać, jakie były przewidywania Pirelli dla wytrzymałości hiperów.
I tak jak napisałem: być może wystarczyłoby, że Pirelli mogło przywieźć tylko jeden rodzaj opon, taki sam na Q3 i wyścig (przepisy formalnie pozwalają, żeby obowiązkowe opony na wyścig były identyczne), zwłaszcza że ultra się powoli dogrzewały i ciężko było zrobić szybkie wyjazdowe; gdyby wszyscy jechali cały wyścig na hiperach, to byłaby ruletka "czy bardziej się opłaci robić szybkie kółka na 3 zjazdy, czy lepiej przeciągnąć i pojechać na 2". Stawiam, że 90+% jechałoby na 2.
TAFiT, 30.05.2018 16:59[!]
@bartoszcze
Zgadza się. Wówczas większość jechałaby na 2 pit stopy, ale pewnie znalazłby się taki Gasly, który zaryzykowałby jazdę na 1 i ktoś mógłby pojechać ofensywnie na 3. Na pewno byłoby ciekawiej, niż w ostatnim wyścigu. Wniosek, na przyszłe Monako Pirelli przywozi odpowiednik mieszanki hipermiękkiej i być może o jeszcze pół stopnia miększej. Pomysł Twój i @rno2 ma całkiem sporo sensu, chociaż jedno nudne GP Monako na 5 lat mi absolutnie nie przeszkadza i zgadzam się absolutnie z Rossem. Uważam, że Monako nie potrzebuje większych zmian.
Tomek71, 30.05.2018 19:01[!]
W sumie dobrze mówi. Trafne argumenty na obrone tego GP. Monako to inna kategoria wyścigów i wyjątkowe wydarzenie . Właśnie kiedy oprócz deszczowych wyścigów w Monako było inaczej??? Dopiero teraz wszyscy sobie to uświadomili?
PS.
I tak dotrwałem do końca. Na GP Hiszpani zasnąłem w połowie i obudziłem się 4 kółka przed końcem.
jpslotus72, 30.05.2018 19:30[!]
Jeśli dla mnie miernikiem atrakcyjności ma być poziom przeżywanych przeze mnie emocji, to wyścig w Monako był wyjątkowo atrakcyjny. Wspomniałem już o tym, odnosząc się do wypowiedzi Alonso. Mimo znikomej liczby wyprzedzeń (w dolnej części stawki - głównie wspinaczka Verstappena do strefy punktowej), nad torem wisiało napięcie jak w niezłym thrillerze. Ricciardo nikogo nie wyprzedzał, ale przecież zaciekle walczył przez większą część dystansu. Vettel czy Hamilton "modlili się" do swoich opon - i nie było jasne czy będą wysłuchani... Rozgrywki w rodzaju Sainz+Hulkenberg versus Verstappen też były ciekawe. Ale wracam do początku - naprawdę nie wiem, czy podczas któregoś z poprzednich wyścigów tego sezonu czułem taki poziom napięcia przez tak długi czas jak podczas tak krytykowanego GP Monako. I teraz nie wiem - czy to z Monako czy raczej ze mną jest coś nie tak? ;)
Prawdę mówiąc, wyprzedzenia z użyciem DRS praktycznie nie budzą we mnie żadnych emocji - kwituję je jako fakt, ale nie przeżywam niczego szczególnego. W Monako było przeciwnie - mało wyprzedzeń, dużo emocji. To tak jak z dobrymi filmami sensacyjnymi z moich dawniejszych czasów - strzałów czy krwi było jak na lekarstwo, ale napięcie czuło się przez cały czas. W dzisiejszych, mega-atrakcyjnych produkcjach powietrze gęste jest od kul, przebijających się przez kłęby wybuchającej benzyny, wszystko pięknie trzaska i błyska - ale prawdziwych emocji ze świecą szukać...
teambuktu, 30.05.2018 19:53[!]
@jpslotus72
Amen.
jpslotus72, 30.05.2018 20:38[!]
PS
Ogólnie mówiąc, mam wrażenie że w tych wszystkich dyskusjach o kształcie współczesnej i przyszłej F1 popełnia się pewien błąd, traktując pojęcia atrakcyjności i widowiskowości jak proste synonimy. Najczęściej wspomina się o atrakcyjności, tymczasem odnoszę wrażenie że w 90% przypadków tak naprawdę chodzi o widowiskowość. Widowiskowość jest jednym ze składników atrakcyjności - jednym z najbardziej istotnych składników - ale jej nie wyczerpuje. A w pewnych szczególnych przypadkach - jak podczas omawianego GP Monako - widowiskowość nie jest składnikiem najważniejszym (mam na myśli widowiskowość rywalizacji na torze, a nie jego lokalizacji). Widowiskowość to najprościej to, co się bezpośrednio widzi - natomiast atrakcyjność obejmuje także to, co potrafi się odczytać "pod podszewką" i co się w związku z tym wszystkim przeżywa. Przepraszam za ten trochę "seminaryjny" ton ;) - można to wszystko sprowadzić do prostego porównania: chyba każdy przyzna, że wygląd zewnętrzny (uroda + przysłowiowa "szata") nie wyczerpuje atrakcyjności osoby - jest jej składnikiem, często istotnym, ale nie jedynym, a w pewnych przypadkach nie najważniejszym. I to samo można też odnieść do Pani F1.
Z czysto widowiskowego punktu widzenia wyścig w Monako był średni (moim zdaniem - ocena innych może być bardziej surowa - uroda: rzecz gustu). Ale jeśli chodzi o atrakcyjność, to "nie mam pytań" - daj Boże więcej takiej "nudy"!
Matthias, 31.05.2018 10:17[!]
@jpslotus72
Ciekawa opinia - i zazdroszczę Ci, że tak postrzegałeś wyścig. Sam należę do tych, co wolą oldschoolowe thrillery od filmów Directed by Michael Bay, i klasyczne mecze 0:0, 1:1 gdzie obrońcy i bramkarze wylewają z siebie siódme poty, niż sztuczne zabawy typu 6:6, 9:4 jakie jeszcze z piętnaście lat temu były nagminne w amerykańskim show zwanym MLS All-Star Game - problem w tym, że te 0:0 z Monako wg mnie było bez emocji, i jeśli porównywać dalej do piłki nożnej to raczej z powodu bezruchu napastników niż przepięknej gry obrońców. Ricciardo już po kilku okrążeniach od awarii było widać, że jest niezagrożony, bo Vettel nie chciał ryzykować naciskania na niego i trzymał się na półtorej sekundy od Australijczyka - i alas - tak było do mety. Sytuacja opon Hamiltona i Vettela z początku była trochę ciekawa, szczególnie Hamiltona, który dostał inne opony od Bottasa, co mogłoby sugerować drugą zmianę - ale już gdzieś na 20-15 okrążeń przed końcem wiedziałem, że nic się nie stanie, bo było już za późno na to by zyskać na postoju, a pęknięcia opon z powodu złego wyliczenia czasu ich żywotności zdążają się obecnie znacznie, znacznie rzadziej niż nawet wypadki w Monako - a już po pierwszym okrążeniu można było obstawiać na 50-50, że nikt się nie rozbije. Ale znowu, podkreślam tu, że to moja opinia, wyścig w moich oczach, i cieszę się, że ktoś go postrzegał inaczej ;)
THC-303, 31.05.2018 11:24[!]
Cytat :
Cały czas próbuję sobie przypomnieć te manewry wyprzedzania w Monaco. Te na torze oczywiście, o pozycję punktowaną, a najlepiej podium. W ciągu ostatnich 10, 20, 30 lat...

To zagadnienie poruszałeś już w temacie o historii na forum, nie odpisałem, bo za grosz nie rozumiem pytania. Sugerujesz, że takowych manewrów nie było w ogóle?
bartoszcze, 31.05.2018 12:04[!]
@THC-303
Chciałbym ustalić ile ich było, bo fakt, że ich za bardzo nie pamiętam, nie oznacza, że ich nie było.
Verstappen vs Sainz, 2018.
Verstappen w 2015 parę cwanych ataków za plecami dublującego Vettela.
Bianchi vs Kobayashi. 2014 (choć nie pamiętam o które to było miejsce w momencie ataku).
THC-303, 31.05.2018 12:10[!]
No to jeśli chcesz więcej niż 10 lat to masz jeszcze 2005 (o podium Williamsy vs Alonso) i 2006 (Fisichella startował bodaj z P9 po karze i wyprzedzał na torze).
bartoszcze, 31.05.2018 12:52[!]
@THC-303
O właśnie, dzięki.
Czyli czasem się zdarzały, ale częściej nie.
marios76, 04.06.2018 17:12[!]
@rno2 zawsze bylem za tym, zeby opony byly mniej zywotne, a najlepiej koniecznie uzyc 3 mieszanek w wyscigu. I z tymi najtwardzszymi, w ogole wypad z F1. Nawet skrocic zjazdy do boksów, moze zwiekszyc dozwolona szybkosc do 100km/h ? Sprawdzic by w boksach nie tracilo sie 25sekund tylko z 15 i kierowcy oraz zespoly czesciej by siegaly po opony, ktorych szybkie zuzycie troche by tasowalo stawke, urozmaicalo wyscigi...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca