F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull kwestionuje legalność DRS w bolidzie Ferrari

Przy pełnej prędkości skrzydło w SF71H ma otwierać się ponad regulaminowe 6,5 centymetra.
Mateusz Szymkiewicz, 31 maja 2018, wyświetlenia: 3836<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Auto Motor und Sport podaje, że ekipa Red Bull Racing kwestionuje legalność DRS w bolidzie Ferrari.

Stajnia z Maranello znajduje się pod ostrzałem ze strony rywali, którzy są przekonani, iż bolid SF71H jest nielegalny. Według przedstawicieli Mercedesa, Ferrari znalazło lepszy sposób na wykorzystywanie energii magazynowanej w bateriach przez systemy hybrydowe, który jest niezgodny z regulaminem. Z kolei w Barcelonie uznano, że projekt lusterek na systemie Halo z dodatkowymi skrzydłami jest nielegalny i na Grand Prix Monako ekipa była zmuszona do modyfikacji rozwiązania.

Jak donosi Auto Motor und Sport, kolejne podejrzenia na Ferrari spadają w kontekście DRS. Według Red Bulla, tylne skrzydło w bolidzie włoskiego zespołu ma otwierać się przy pełnej prędkości na wysokość większą niż regulaminowe 6,5 centymetra. Póki co żadna ze stron – Red Bull, Ferrari oraz FIA – nie udzieliła komentarza w tej sprawie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
Tagi:
Ferrari
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 31.05.2018 10:30[!]
Nic im nie zrobią. To Ferrari.
Pauree, 31.05.2018 10:31[!]
Coś pięknego... Ciekawe, czy ktoś to mierzył, że pojawiają się takie doniesienia ;) Ciekawe jakie wymyślą następne podejrzenie - bo to nie jest kwestia CZY, tylko CO i KIEDY.
mich909090, 31.05.2018 11:00[!]
Widać, że Ferrari by pokonać Mercedesa musi naginać regulamin do granic, a nawet go przekraczać. Mam wrażenie, że tak samo jest z silnikami. Moim zdaniem Merc ma bardziej konserwatywne podejście i to może mieć znaczenie pod koniec sezonu.
michal_7, 31.05.2018 11:35[!]
@mich909090
Jeśli posiadasz informacje, które pozwalają na wysuwanie takich wniosków powinieneś niezwłocznie przekazać je do FIA dla dobra mistrzostw.

@Pauree
W przeszłości Red Bull mierzył się z podobnymi oskarżeniami gdy kwestionowano ugięcie ich przedniego skrzydła. Podczas pomiarów wszystko było w porządku, ale podczas jazdy parametry miały odbiegać od normy. Nic im nie udowodniono.
Gie, 31.05.2018 11:45[!]
Pewnie to większe otwarcie to ta słynna łopatka Vettela. :D
Pauree, 31.05.2018 12:53[!]
@mich909090 - sęk w tym, że do teraz żadne "naginanie regulaminu do granic" nie zostało udowodnione... i nie jest też oficjalnie karane. Poza tym na tym to wszystko polega, żeby jak najbardziej ten regulamin wykorzystać pod siebie, ale mimo to go nie złamać.

Jeśli DRS otwiera się na 6,5 centymentra, to to nie jest "naginanie regulaminu do granic" - to jest działanie zgodne z regulaminem. Natomiast więcej niż 6,5 to już jest łamanie regulaminu. Tu jest tylko czarne i białe, nie ma nic pomiędzy. 6,51 nie będzie nagięciem regulaminu do granic, tylko złamaniem jego zasad...
mich909090, 31.05.2018 14:14[!]
@Pauree
Przecież w artykule jest napisane,ze DRS otwiera się na wysokość większą niż 6,5 cm i będzie to pewnie sprawdzane. Tylko, że wyjdzie jak zwykle. Podczas pomiarów FIA wszystko będzie ok, a podczas jazdy juz nie. Tak jak że skrzydłami RBR.
dulk, 31.05.2018 15:13[!]
ciekawe jak to potraktuje FIA - jak DRS otwiera się bardziej przy dużej prędkości a przy tescie statycznym poprawnie na max 6,5 - to jest ok czy nie?
bo wg mnie takie coś złapał ewentualnie redBull (bo pewnie jedni drugich filmują podczas wyscigów)

i ciekawe czy w montrealu czeka nas ponowny spadek formy Ferrari, bo tylne skrzydło juz przestanie się zbytnio odginac -a wszystko zostanie wyjaśnione jako prawdopodobna awaria/lub problem jakościowy z kompozytem skrzydła
michal_7, 31.05.2018 16:29[!]
Cytat dulk :
ciekawe jak to potraktuje FIA - jak DRS otwiera się bardziej przy dużej prędkości a przy tescie statycznym poprawnie na max 6,5 - to jest ok czy nie?


Myślisz, że jak miałyby wyglądać pomiary podczas jazdy i przy jakiej prędkości miałyby być dokonywane? Specjalnie zajrzałem w regulamin, i przepisy nie precyzują nic innego niż pomiary statyczne. Co za tym idzie jeśli DRS otwiera się na 65 mm i nie ma tam rozwiązań umożliwiających szersze otwarcie skrzydła wszystko jest zgodne z przepisami, nawet jeśli powiedzmy struga powietrza "rozgina" skrzydło.
dulk, 31.05.2018 17:34[!]
test możnaby zrobić w tunelu aero

ale ok - czyli wiemy że kary pewnie nie dostaną

tylko może być tak jak z redbullem - FIA wprowadzi wymaganie na sztywność skrzydła by się nie uginało szerzej
i być może tu tkwi potencjalna zwiększona moc silnika - merc myslał o bateriach a oni zrobili sprytne skrzydło DRS
marios76, 05.06.2018 15:17[!]
@mich909090 ? Lusterka to innowacja, innych podejrzeń nie potwierdzono. Na ta chwile sa najszybsi i bedzie czepialstwo i szukanie dziury w całym. Ferrari to nie moj ulubiony zespol, Vettela nie lubie, ale niektóre glupoty chocby wypowiadane przez "powaznych" ludzi, to zal czytać. :/
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca