F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton: Sędziowie potraktowali Vettela zbyt łagodnie

Decyzję panelu FIA tłumaczył dyrektor wyścigu - Charlie Whiting.
Nataniel Piórkowski, 25 czerwca 2018, wyświetlenia: 3002<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton uważa, że Sebastian Vettel otrzymał zbyt łagodną karę za doprowadzenie do kolizji z Valtterim Bottasem na starcie Grand Prix Francji.

Brytyjczyk uważa, że agresywna jazda kierowcy Ferrari doprowadziła do utracenia przez Mercedesa wysokich szans na dublet. Urzędujący mistrz świata zasugerował, iż fakt, że Vettel dojechał do mety przed Bottasem pokazuje, iż nałożona na Niemca 5-sekundowa kara czasowa była zbyt niska.

„To wielkie rozczarowanie dla zespołu, bo mieliśmy szansę na dublet. To byłoby coś wspaniałego. To maksymalny cel. Wszyscy dojeżdżamy do pierwszego zakrętu tak ostro, jak tylko się da, ale gdy ktoś rujnuje twój wyścig w wyniku błędu, dostaje karę która w praktyce jest zaledwie muśnięciem, może wrócić do walki i ukończyć zmagania przed kierowcą, który ucierpiał w zdarzeniu, to coś się tu nie równoważy. Vettel nie powinien mieć szans, by dojechać do mety przed Valtterim bo zniszczył jego wyścig”.

Charlie Whiting zaznaczył, że analizując incydenty sędziowie nie biorą pod uwagę konsekwencji, jakie wywierają one na sytuacji poszczególnych kierowców. Delegat FIA zaznaczył także, że orzeczenie wydane w sprawie Vettela było zgodne z poprzednimi karami nakładanymi w przypadku podobnych zdarzeń.

„Sędziowie mieli do wyboru cztery opcje: 5-sekundową karę czasową, 10-sekundową karę czasową, karę przejazdu przez aleję serwisową lub karę stop/go. Wybrali tę pierwszą. Była ona zgodna z wcześniejszymi decyzjami podejmowanymi przy tego rodzaju incydentach. Jeśli spojrzymy na konsekwencje incydentu, to być może sędziowie mogliby pomyśleć inaczej. Próbują jednak tego nie robić”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
21.04.2024  Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
Tagi:
Hamilton L.
Vettel S.
FIA
Whiting C.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
kumien, 26.06.2018 00:00[!]
@mariusz0608 Mniej emocji Mariusz, bo ci żyłka pęknie i jak będziesz pisał dalsze komentarze.

Przytoczę jeszcze raz, bo widzę problem z czytaniem. W pierwszym zakręcie kierowcy/bolidy są dużo bliżej siebie, jest mniej czasu na reakcje to i o błąd łatwiej. Dlatego kara powinno być mniejsza niż w przypadku innych zakrętów (dlatego też różne kary).

Seb dostał karę na etapie, gdzie Bottas był tuż za nim i sędziowie nie znali co będzie dalej. Jakby dostał karę przejazdu przez boksy i przejechałby w trakcie SC na torze (tu nie wiem czy na to regulamin pozwala, ale narazie zakładam, że tak), a w ostatecznym rozrachunku i tak byłby przed Valterim to też byłoby źle? Bo miał dojechać za nim? Koniec i basta.

Mniej emocji wam życzę, a teraz wracam do roboty.
marios76, 26.06.2018 03:34[!]
@bartoszcze Chodzilo mi o przekroczenie dozwolonej szybkosci o 51km/h- myslalem, ze zajarzysz, gdy pisalem o utracie prawa jazdy... :/
@kumien @bartoszcze nie wyjasnil- w takim razie po co w ogole kara? :) Jak mi nie bedzie pasowac sytuacja punktowa, to jade jak Senna z Prostem w pamietnym GP Japonii... i nic. Kasuje rywala zbyt delikatnie hamujac, lub zbyt ostro ( i poslizg) i nic. :/
Tu juz naprawde nie chodzi o Vettela, ale co to za kara 5sekund? To bylo, jest i bedzie nic. 5 sekund, tk mozna dostac za sciecie szykany, a nie za skoszenie rywala. Ja naprawde nie o tym pisze, ze trzeba delikwentowi leb uciac, ale niech odczuje, choc troche. DT bylo by ok. Przypomne, ze nie walczyli bok w bok... Tu Valtteri nie mial w wine wkladu wlasnego...
idylla, 26.06.2018 07:13[!]
Kara rzeczywiście trochę nieadekwatna. W Baku Sirotkin dosta plus trzy na starcie za "puknięcie" Pereza w tył, przy czym PER skończył wyścig na podium. Mam wrażenie, że sędziowie w tym sezonie podchodzą do większości incydentów na zasadzie " a niech się dzieje", a jak już trzeba karę nałożyć to znacznie "bardziej i chętniej" karani są kierowcy ze słabszych zespołów.
edit:"za Baku"
Staszek2010, 26.06.2018 08:08[!]
Powtarzam się po raz 56, ale powtórzę się jeszcze raz, bo niektórym to się nie da.
Oczywiście, kara Vettela mogła wydawać się mała, ale wpłynęło na nią parę czynników
1. To zderzenie miało miejsce na starcie wyścigu, a wtedy sędziowie zawsze lżejszym okiem patrzą na wszelkie przewinienia (nie muszę chyba tłumaczyć, dlaczego)
2. Vettel nie wyeliminował zupełnie Bottasa z wyścigu
3. Sam Vettel uszkodził swój bolid i spadł na sam koniec stawki, czym częściowo się ukarał
Gdyby do zderzenia doszło gdzieś w połowie wyścigu albo na jego końcu, Bottas odpadłby kompletnie z rywalizacji, a Vettel nie uszkodził znacząco bolidu, no to wtedy pewnie skończyłoby się na Stop&Go. I tą właśnie karę dostał Raikkonen (w Ferrari!!! - to do wszystkich, co mówią, że niby "Ferrari International Assistance") za wyeliminowanie Bottasa w końcówce GP Rosji 2015.
bartoszcze, 26.06.2018 08:24[!]
Cytat idylla :
W Baku Sirotkin dosta plus trzy na starcie za "puknięcie" Pereza

Ciekawe ile by dostał, gdyby zakręt dalej nie został rozwalony w incydencie wyścigowym z Alonso i Hulkenbergiem. Trzy pozycje na starcie to chyba najniższa kara jaką za kolizję dają kierowcy, który nie ukończył wyścigu.
Perez dojechał na podium, bo SC zniwelował mu straty wynikające z konieczności wymiany nosa po tym "puknięciu".

@marios76
Kurczę, od dyskutowania o tym samym w równoległych wątkach można oczopląsu dostać :)

Punktem wyjścia zawsze jest "jak bardzo kierowca zawinił". W Baku Vettel dostał stop&go, ale czy w jakikolwiek sposób zaszkodził wtedy Hamiltonowi? No nie.
Stop&go dostał Kwiat w Soczi za przywalenie Vettelowi dwa razy.

W niedzielę Vettel minimalnie przestrzelił dohamowanie do pierwszego zakrętu. Czasem to się kończy puknięciem koło w koło, czasem rozcięciem opony, czasem piruetem.
marios76, 26.06.2018 11:31[!]
@bartoszcze Vettel w Baku to nie tyle za najechanie dostal karę, co za ten drugi manewr z grozeniem puknieciem w bok. Czy cos mu uszkodzil? Hmmm a nie bylo wymiany skrzyni biegow po tym wyscigu i incydencie??
bartoszcze, 26.06.2018 15:10[!]
@marios76
Niektórzy próbowali wmawiać, że stuknięciem opona w oponę uszkodził mocowanie zagłówka :)

A skoro Lewis bez trudu dojechał do mety, to raczej uszkodzeń nie miał. Poza tym jakbyś chciał to mierzyć, wysokość kary uzależniona od tego czy komuś skrzynię wymienią za dwa tygodnie?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca