|
|
|
|
|
|
Grosjean: Wykonanie wysokiego krawężnika jest poniżej standardów F1 |
Podczas treningów kierowcy miewali problemy po szerokich wyjazdach w przedostatnim zakręcie. |
|
•Nataniel Piórkowski, 23 listopada 2018, wyświetlenia: 1492 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Romain Grosjean uważa, że wysoki krawężnik umieszczony pomiędzy dwoma ostatnimi zakrętami toru Yas Marina nie został wykonany w odpowiedni sposób i jest zbyt podatny na uszkodzenia.
Pomarańczowy krawężnik ma zniechęcać kierowców do naruszania limitów toru w przedostatnim zakręcie. Max Verstappen i Charles Leclerc, miewali jednak problemy z jego pokonaniem po szerszym wyjeździe poza tor. Ponadto od betonowego ogranicznika odrywały się kawałki wyschniętej farby.
S „am krawężnik to dobry pomysł. Nie ma już problemów z przestrzeganiem limitów toru” – powiedział kierowca Haasa, Romain Grosjean, po zakończeniu drugiego treningu. „Jednakże za każdym razem, gdy najeżdżamy na wysoką tarkę unosi się z niej dużo pyłu. To nic dobrego. Nie przystoi to do standardów F1. Jeśli wyjedziesz za szeroko, trafiasz poza tor i tracisz czas. Dlatego zdecydowano się na takie rozwiązanie. Jest dobre, ale jego wykonanie pozostawia trochę do życzenia”.
Francuz podkreślił, że temat krawężnika zostanie poruszony podczas wieczornej odprawy kierowców.
Verstappen przekonuje, że krawężnik jasno wyznacza limit, jaki muszą szanować zawodnicy. „Rozumiem dlaczego się tam znajduje i szczerze mówiąc myślę, że poprawił sytuację, bo w przeciwnym wypadku pojawiłby się moment, w którym zaczęlibyśmy bawić się limitami. Raz najechałem na krawężnik zbyt głęboko, ale tak bywa. Koła oderwały się od nawierzchni i nie można było nic z tym zrobić”.
„Nie sądzę, aby w wyścigu był to szczególnie poważny problem, bo nie wyjeżdżamy wtedy tak szeroko. W ubiegłym roku można było naginać limit, ale go nie łamać. Teraz krawężnik jest znacznie wyższy”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|