F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hulkenberg: Nie mogłem dostrzec Grosjeana, bo był w martwym polu

Kierowca Renault nie uważa, aby to system halo utrudnił mu wydostanie się z bolidu.
Nataniel Piórkowski, 25 listopada 2018, wyświetlenia: 2517<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Nico Hulkenberg, który na pierwszym okrążeniu odpadł z wyścigu w Abu Zabi przekonuje, że nie widział, iż tuż obok jego bolidu znajduje się Romain Grosjean.

Na dojeździe do ósmego zakrętu obaj kierowcy prowadzili zaciętą walkę o siódmą pozycję. Po tym jak doszło między ich bolidami doszło do kontaktu, Hulkenberg wzbił się w powietrze i koziołkując uderzył w bariery Tecpro. Renault R.S.18 Niemca zatrzymało się na nich tak niefortunnie, iż kierowca nie miał możliwości szybkiego opuszczenia kokpitu.

„To bardzo rozczarowujące, ale musimy traktować całe zdarzenie jako incydent wyścigowy. Na dojeździe do ósmego zakrętu walczyłem z Romainem. Obaj zblokowaliśmy koła, wyjechałem na pobocze. On zaliczył jeszcze szerszy wyjazd, więc sądziłem, że znalazł się poza torem i mam dla siebie dziewiąty zakręt. Dlatego skierowałem mój bolid ku wierzchołkowi” – tłumaczył Hulkenberg na antenie Sky.

„Romain znajdował się tuż obok mnie. Dotknęliśmy się kołami, a resztę widzieliście sami – kilka koziołków, które wyglądały spektakularnie, ale nie były niczym szczególnie dramatycznym. Wszystko wyglądało poważne, ale samo uderzenie nie było mocne. Nie było wysokich przeciążeń. Szkoda, że nie widziałem Romaina. Obaj ostro walczyliśmy na dohamowaniu. Obaj opóźniliśmy hamowanie. Nie mogłem go ujrzeć. Znajdował się w moim martwym polu. Reszta tego co się stało jest już historią”.

„Mimo tego czuję żal, bo długo przygotowywaliśmy się do wyścigu, więc odpadnięcie z niego po przejechaniu paru zakrętów jest frustrujące. Trudno się z tym pogodzić” – zaznaczył.

Zapytany o to, czy system halo utrudniał mu opuszczenie rozbitego bolidu, Hulkenberg odrzekł: „Prawdę mówiąc nie wiem. Po prawej miałem barierę, więc szczelina przez którą mogłem się wydostać była bardzo mała. Gdy siedzi się do góry nogami nie tak prosto jest znaleźć wszystkie przyciski. To zupełnie inna rzeczywistość. Po raz pierwszy znalazłem się w takiej sytuacji. Siedziałem i czekałem na porządkowych. Zareagowali bardzo szybko i wydostali mnie z bolidu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone
04.05.2024  Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi
03.05.2024  Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa
30.04.2024  Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem
26.04.2024  Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025
Tagi:
Hulkenberg N.
Grosjean R.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 25.11.2018 19:03[!]
W razie wyłania paliwa i pożaru byłoby mega niebezpiecznie i Hulk byłby w niezłej pułapce.
Nitros, 25.11.2018 20:18[!]
@piwo Dokładnie. Szczęście że tak się skończyło, bo jakby był pożar to ciekawe czy wgl daliby radę ugasić pełen zbiornik paliwa tymi ich malutkimi gaśnicami....
krzych, 25.11.2018 21:03[!]
Bardziej bym się obawiał pożaru oleju niż paliwa :)
Aeromis, 25.11.2018 21:40[!]
Szkoda że nie udało się przypieczętować zdobycia najlepszego z pozostałych jakimiś względnie mocnymi punktami, zwłaszcza że bolid miał dziś ku temu potencjał. Najważniejsze że jest cały i zdrowy, bo faktycznie przez chwilę wyglądało to niepokojąco.
RA to dobra ocena sytuacji. Było niedaleko po starcie więc nadal wysokie emocje i bardzo ciasno. Grosjean mógł uniknąć zwalniając, Hulkenberg więcej ustępując.
marios76, 25.11.2018 23:30[!]
@Aeromis Przeciez Nico zrobil dokladnie to, co Verstappen Oconowi. Jeszcze nie ogladalem powtorki "slow" ale na razie nie kupuje bajki, ze mial go w martwym polu...
A ze nic sie nie stalo to po pierwsze sie ciesze, po drugie, poltorej beczki i zadnegk spektakularnego BUM nie bylo. Wiedzialem, ze wszystko ok tylko niefortunnie zawisl.
Aeromis, 26.11.2018 00:48[!]
@marios76
W obu przypadkach zrobili to sobie na wzajem (a nie tylko jeden drugiemu), tyle że VER-OCO to Esteban nie miał prawa walczyć - stąd był to wyłącznie jego błąd, a tu incydent wyścigowy.
marios76, 26.11.2018 14:08[!]
@Aeromis Mial prawo sie oddublowac. Walczyl Verstappen, bo koniec koncow majac 3/4 czy 5/6 toru do dyspozycji, uderzyl w Ocona. Eski Senny nie sa tak ostre, spokojnie mogl jechaci by Ocon zostal nieco z gorszym torem jazdy... bo go nie wymuszal na nim swojego idealnego.
We wczorajszym GP Ocon znowu byl wypchniety na zewnetrzna przez Verstappena i doszlo do kontaktu. Z Bottasem tez. Widze, ze Holender niewiele wnioskow wyciagnal... a tylko konsekwencje go czegos naucza.
beret, 26.11.2018 14:46[!]
@marios76
Czy ty mozesz zrozumiec ze Verstapen walczyl o zwyciestwo a Ocon o dojechanie do mety, czy dla ciebie jest to zbyt trudne?
Aeromis, 26.11.2018 15:09[!]
@marios76
Kiedy kierowca dubluje to nie walczy, prawda? To działa w obie strony, tak potraktowała to FIA i moim zdaniem nie ma co tu innego wymyślać, bo ta logika ma sens i przynajmniej ja nie widzę w niej żadnych błędów. Co innego gdyby OCO pojawiał się na dohamowaniu 2 czy 3 razy a VER go blokował, wówczas można by stwierdzić, że to lider wyścigu na własne ryzyko podjął walkę, ale tak nie było. Po pierwszej próbie Esteban zaatakował w ryzykownym miejscu gdzie nie miał prawa się oddublowywać.
modlicha, 26.11.2018 23:46[!]
Sędziowie FIA tak to zinterpretowali ponownie wbrew przepisom FIA mówiącym o prawie do oddublowania.
Zresztą jak czytałem ich interpretacje po incydencie w Baku to stwierdziłem, że więcej nie warto już zaglądać do ich opinii. kompletny brak konsekwencji w stosowaniu się do przepisów. Ten rok to porażka sędziowania. Totalna.
Maciek znafca, 27.11.2018 00:49[!]
@modlicha ale po kwalifikacjach do GP Brazylii zgadzales sie z ekspertyza sedziów wspierajac w komentarzach kolege, który równiez uwazal ze blokowanie kogos na okr pomiarowym i zajezdzanie mu drogi(celowe badz nie) jest w zgodzie z przepisami. Jeszcze stwierdziles, ze ów uzytkownik ''bezlitosnie punktuje kolegów' tylko dlatego, ze chcial dokladnych punktów regulaminu, a podawanie ich w tak ewidentnej sytuacii bylo zwyczajnie zbedne.
Proponuje zmienic kredki, bo te troche niewyraznie maluja Twój swiat.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca