|
|
|
|
|
|
Pirelli: Jesteśmy pewni wyeliminowania problemów z blisteringiem |
Powstające na oponach pęcherze sprawiały kierowcom sporo problemów w sezonie 2018. |
|
•Nataniel Piórkowski, 8 stycznia 2019, wyświetlenia: 1898 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Embed from Getty Images
Pirelli jest przekonane, że uporało się z blisteringiem, który dokuczał kierowcom w sezonie 2018.
Walcząc z powstawaniem pęcherzy włoska firma zdecydowała się nawet na skorzystanie ze zmodyfikowanych opon o cieńszym bieżniku na torach w Hiszpanii, Francji i Wielkiej Brytanii. Wiadomo już, że ogumienie o podobnej specyfikacji będzie używane we wszystkich wyścigach nadchodzącej kampanii.
Analizując informacje zebrane podczas testów w Abu Zabi, dyrektor działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola, powiedział: „Na tym torze w pewnych warunkach różnice są nieco maskowane. Sądzę, że na innych obiektach kierowcy poczują większą zmianę. Redukcja grubości bieżnika to jeden ze środków zaradczych, jakie zdecydowaliśmy się wdrożyć w nowych oponach. Skorzystanie z tego typu ogumienia w Barcelonie, na Paul Ricard i Silverstone doprowadziło do znaczącej redukcji pęcherzy”.
„W Barcelonie mogliśmy dokonać bezpośredniego porównania, bo dysponowaliśmy danymi z zimowych testów. Na Silverstone zorganizowaliśmy tylko zajęcia rozwojowe. Zestawiliśmy informacje dotyczące standardowych opon i tych z cieńszym bieżnikiem i było jasne, że standardowa opona będzie zdecydowanie bardziej podatna na blistering. Uważam, że jednoznaczne potwierdzenie różnic, jakie przyniosą nowe opony, dokona się na torach generujących wyższy poziom energii. Podczas wyścigu w Abu Zabi nie mieliśmy problemu z pęcherzami, więc porównanie opon jest trudniejsze”.
Po testach niektórzy kierowcy zwracali uwagę, iż nie poczuli szczególnych różnic pomiędzy starą i nową generacją ogumienia. Isola zaznacza jednak, że jego firma postawiła na ewolucyjny kierunek: „Nowe opony nie są rewolucyjne. Nie doszło do tak dużych zmian, jak miało to miejsce przed sezonem 2017”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|