F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F1 wycofuje się z wprowadzenia opon o wysokim stopniu degradacji

Chęć zwiększenia degradacji wyrażono w dokumentach przetargowych z 2019 roku.
Nataniel Piórkowski, 8 kwietnia 2019, wyświetlenia: 1801<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Formuła 1 wycofuje się z planów zwiększenia poziomu degradacji opon – potwierdza szef działu sportów motorowych Pirelli, Mario Isola.

W ubiegłym roku FIA potwierdziła, że włoski koncern pozostanie oficjalnym dostawcą ogumienia dla F1 w latach 2020-2023. W wytycznych dla firm zainteresowanych przystąpieniem do przetargu znalazło się wtedy zastrzeżenie, iż po przejechaniu 10 procent dystansu wyścigu tempo wynikające z pracy opon ma maleć aż o dwie sekundy.

Nic jednak nie wskazuje na to, aby F1 zdecydowała się na powrót ku takiemu rodzajowi ogumienia. „Prowadzimy rozmowy z FIA, FOM oraz zespołami. Chcemy lepiej zrozumieć kierunek, w jakim mamy pójść w 2020 roku” – powiedział Isola, odpowiadając na pytanie portalu racefans.net.

„Gdy spojrzymy na dokument przetargowy opublikowany przez FIA i zawarte w nim wytyczne, to zobaczymy, że myślano o wprowadzeniu opon odznaczających się bardzo wysoką degradacją. Patrząc jednak na to, co stało się w ubiegłym roku, wszyscy zgadzamy się raczej, iż nie jest to dobry kierunek”.

Próba zmuszenia zespołów do tworzenia różnorodnych strategii skończyła się fiaskiem. Mając do dyspozycji bardzo miękkie mieszanki kierowcy zarządzali tempem i wydłużali przejazdy, aby zrealizować taktykę jednego lub maksymalnie dwóch pit stopów. „Próbowaliśmy zastosować dużo bardziej agresywne podejście z trzema dostępnymi mieszankami, ale skończyło się na tym, że zespoły podkręcały zarządzanie tempem, aby wykonać tylko jeden postój”.

Koncern Michelin wycofał się z przetargu, stwierdzając, że Formuła 1 nie zaakceptowała jego rekomendacji odejścia od stosowania opon charakteryzujących się wysokim stopniem degradacji.

Pirelli nadal próbuje znaleźć najlepszy model doboru mieszanek ogumienia na poszczególne wyścigi.

„Jeśli obierzemy konserwatywne podejście do każdej z trzech mieszanek, to najtwardsza z nich nie będzie budziła żadnego zainteresowania zespołów. Kierowcy będą mieć po prostu jej jeden obowiązkowy zestaw. Gdy zdecydujemy się na skorzystanie z dwóch zbliżonych do siebie mieszanek i jednej o znacznie większej twardości, to nikt nie skorzysta z tych twardych opon”.

„Gdy zrobimy na odwrót: dwie mieszanki konserwatywne i jedna agresywna, to możemy skomplikować życie zespołom ze środka stawki, bo czołówka spróbuje zakwalifikować się do wyścigu na pośredniej, podczas gdy inni będą musieli skorzystać z miękkiej, a to skreśli ich szanse w wyścigu”.

„Nie mamy perfekcyjnego rozwiązania. Próbujemy wykonywać mnóstwo symulacji zmieniając różnice w czasach okrążeń pomiędzy poszczególnymi poziomami degradacji, aby zrozumieć, które podejście jest najlepsze. Nie ma mowy, że będzie ono idealne. Chcemy przynajmniej pójść w dobrym kierunku”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Przepisy
F1 ogólnie
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca