F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kubica: Od momentu powrotu nie dysponuję wyścigowym tempem

Polak jest rozgoryczony, że bolid uniemożliwia mu walkę nawet z zespołowym partnerem.
Mateusz Szymkiewicz, 14 kwietnia 2019, wyświetlenia: 6899<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica przyznał, że od momentu powrotu do startów w wyścigach nie jest w stanie wypracować konkurencyjnego tempa za kierownicą Williamsa FW42.

Polak ma bardzo trudny początek sezonu, wyraźnie odstając podczas niedzielnych zmagań od zespołowego partnera George'a Russella. 34-latek zwraca uwagę na skomplikowaną sytuację Williamsa z częściami zamiennymi do bolidu, a także na nieprzewidywalne zachowanie konstrukcji.

W Australii wyścig Kubicy skomplikował incydent z Pierre Gasly'm na starcie, natomiast w Bahrajnie i Chinach zawodnik uplasował się na ostatnich pozycjach z dużą stratą do partnera. Polak podkreśla, że w ubiegłym roku jego najmocniejszą stroną były symulacje wyścigów, natomiast w sezonie 2019 model FW42 uniemożliwia mu wejście na konkurencyjny poziom.

„Uważam, że z jakiegoś powodu od chwili debiutu w nowej generacji bolidów, muszę pracować nad moim tempem na pojedynczym okrążeniu” – powiedział Robert Kubica. „Mimo to na długich przejazdach było dobrze, lecz od momentu, gdy znalazłem się w tym bolidzie w Australii, moje tempo wyścigowe nie istnieje, a odczucia są tak złe jak nigdy dotąd”.

„Kompletnie nie mam przyczepności. Wydaje mi się, że zdołałem coś wypracować w kwalifikacjach, ponieważ zachowanie opon jest wówczas znacznie lepsze. Mimo to nie jestem w stanie robić tych samych rzeczy co kierowcy z czołówki, a nawet George, co jest bardzo dziwne. Naprawdę próbowałem już wszystkiego, lecz kiedy nie masz przyczepności, to nie ma żadnego magicznego rozwiązania w tym sporcie”.

Kubica podczas czasówki w Szanghaju stracił do Russella zaledwie 0,031 sekundy, lecz w wyścigu średnia z jego dziesięciu najlepszych okrążeń była gorsza o sekundę od partnera. 34-latek dodał, że ciężko jest mu zaakceptować tę sytuację. „Wygląda to w taki sposób, że gdziekolwiek przyczepność jest niższa lub panują chłodne warunki, to po prostu nie jestem w stanie prowadzić bolidu. W poprzednim sezonie nie wyglądało to w ten sposób. Jak już mówiłem, w ubiegłym roku wysiadając z bolidu powtarzałem, że muszę się poprawić na pojedynczym kółku, ponieważ o tempo wyścigowe nie miałem zmartwień. To był tak naprawdę jeden z moich mocniejszych punktów, ale teraz kompletnie nie mam tempa”.

„Moje tempo w walce z zespołowym partnerem nie istnieje. Kiedy wyjeżdżam z zakrętów i mam uślizg kół, on nagle odjeżdża mi. Nie twierdzę, że to wina bolidu, ale z pewnością jest to coś, co musimy zrozumieć. Miałem bardzo słabą trakcję i po odprawie z George'em dowiedziałem się, że u niego nie było tak źle. Jak już mówiłem, to nie jest tylko wina bolidu. Jest wiele różnych czynników”.

„Wydaje mi się, że sytuacja potrafi się czasem poprawić, by wkrótce ulegała pogorszeniu. To zależy od toru oraz warunków, lecz moim zdaniem lepsze tempo w piątki wynika z tego, że nie wiemy co inni robią. Dziesięć lat temu w takiej sytuacji próbowałbym mocniej naciskać. Mógłbym teraz przycisnąć na trzech lub czterech kółkach, lecz wkrótce znalazłbym się w żwirze na zużytych oponach, a moje tempo uległoby pogorszeniu. Naprawdę czuję, że nie jestem w stanie cokolwiek zrobić. Próbowałem już wielu rzeczy”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.11.2023  Orlen przedłużył współpracę z Robertem Kubicą
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
11.02.2023  Najważniejsze wyścigi Roberta Kubicy w Formule 1 (Część 2)
Tagi:
Kubica R.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca