F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.07.2019

Jan Monchaux zostanie nowym dyrektorem technicznym Alfy Romeo

Binotto: Możemy być rozczarowani naszą formą z Silverstone

Symonds: Opony o wysokim poziomie degradacji nie sprawdziły się

Ujawniono plany przepisów technicznych na sezon 2021

Bottas: Zasługuję na pozostanie w Mercedesie

16.07.2019

Rich Energy zmieniło nazwę na Lightning Volt

UOL: Sergio Sette Camara podjął się rozmów z Williamsem

Potwierdzono selekcję opon na Grand Prix Niemiec

Hamilton: F1 powinna przyłożyć większa uwagę do wyboru torów

Honda pracuje nad czwartą ewolucją silnika

Włoska prasa zawiedziona Vettelem

15.07.2019

Williams skorzysta z etatowych kierowców podczas testów z Pirelli

Tanabe: Zrezygnowaliśmy z postoju Albona po awarii jednostki

R. Schumacher: Vettel musi uważać, by nie stracić statusu lidera

Wolff: Bottas wykonał krok w stronę nowego kontraktu

Todt: Formuła 1 powinna zrezygnować z systemu anti-stall

14.07.2019

Steiner: Nasi kierowcy pogłębili dołek, w którym się znajdujemy

Punkty karne (stan po GP Wielkiej Brytanii)

Leclerc: Walka z Verstappenem dała mi wielką frajdę

Hamilton: Gdybym nie walczył z Bottasem, pojechałbym agresywniej

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Dwa pit stopy są najszybszą strategią na wyścig o GP Hiszpanii

Pirelli spodziewa się jednak, że zespoły i tak spróbują zastosować taktykę jednego postoju.
Nataniel Piórkowski, 12 maja 2019, wyświetlenia: 376<< | lista | T- | T+ | >>

Według szacunków Pirelli najszybszą strategią na niedzielny wyścig w Hiszpanii są dwa pit stopy. Wiele wskazuje jednak na to, że zespoły postarają się przejechać zawodny wykonując tylko jeden zjazd do boksów.

„Myśleliśmy, że niektórzy kierowcy mogą spróbować przejść Q2 na pośrednich oponach, ale tak się nie stało. Oznacza to, że albo celują w strategię jednego pit stopu, albo czują się wystarczająco pewnie i sądzą, że dwa stinty: jeden na miękkich, drugi na twardych oponach, zdadzą jutro egzamin” – wyjaśniał szef działu sportów motorowych Pirelli, Mario Isola.

„Panujące w sobotę warunki pogodowe ulegały częstym zmianom. Różnice te mogą mieć także wpływ na to, jak ogumienie będzie spisywało się w niedziele” – zastrzegł Włoch.

Według wyliczeń Pirelli najszybszą strategią na wyścig są dwa pit stopy: start na miękkich oponach, stint liczący 22 okrążenia, zjazd po kolejny komplet miękkiego ogumienia na którym przejechane zostaną 23 kółka, a później ukończenie wyścigu na pośredniej mieszance.

Jednakże – jak często ma to miejsce w przypadku zespołów – celem będzie zapewne pojechanie wyścigu na jeden pit stop, zwłaszcza, że wyprzedzanie w Barcelonie nie należy do najłatwiejszych. W tym przypadku teoretycznie najszybszą taktyką jest start na miękkich oponach, przejazd 27 okrążeń przy ostrożnym kontrolowaniu ich zużycia, a następnie zmiana na twarde ogumienie, na którym uda się dojechać do samej mety.

Mniej ryzykowną strategią jest rozpoczęcie rywalizacji na pośrednich oponach i pit stop połączony ze zmianą na twarde ogumienie, które posłuży przez 36 okrążeń w drugiej połowie zawodów. Żaden kierowca z czołowej dziesiątki nie będzie jednak w stanie skorzystać z takiego planu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.07.2019  Potwierdzono selekcję opon na Grand Prix Niemiec
15.07.2019  Williams skorzysta z etatowych kierowców podczas testów z Pirelli
12.07.2019  Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku
04.07.2019  Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Włoch
03.07.2019  Magnussen: Tegorocznych opon Pirelli nie da się zrozumieć
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca