F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.05.2019

Jamie Chadwick została kierowcą rozwojowym Williamsa

Marko: Mercedes jest w lepszej formie niż kiedykolwiek wcześniej

Coulthard: Ferrari podjęło dobrą decyzję zatrudniając Leclerca

Jos Verstappen nie wyklucza odejścia Maksa z Red Bulla po sezonie 2020

Fernando Alonso nie udało się zakwalifikować do wyścigu Indy 500

19.05.2019

Fernando Alonso może nie zakwalifikować się do wyścigu Indy 500

Beitske Visser wygrała wyścig W Series na torze Zolder

17.05.2019

Horner: Mercedes jest pewnym faworytem do tegorocznych tytułów

16.05.2019

Liberty Media prowadzi rozmowy w sprawie wyścigu F1 w Afryce

Wolff: Nasz bolid może mieć większy potencjał rozwojowy niż Ferrari

Arrivabene: Tifosi powinni jeszcze mocniej wspierać Ferrari

Giovinazzi: Czuję presję, by zdobyć swoje pierwsze punkty w F1

Meksyk bliski utraty miejsca w kalendarzu F1 na sezon 2020

AMuS: Montoya dołączył do Racing Point jako mentor Lance'a Strolla

Sirotkin: Nie miałbym problemu z dalszymi startami dla Williamsa

15.05.2019

Mazepin kończy testy w Barcelonie na czele tabeli

Latifi celuje w awans do stawki F1 z Williamsem w 2020 roku

Gasly: Red Bull może znaleźć się w Monako przed Ferrari

Camilleri: Ferrari nie panikuje mimo kryzysu

Williams potwierdza udział Latifiego w treningach w Kanadzie i Francji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Dwa pit stopy są najszybszą strategią na wyścig o GP Hiszpanii

Pirelli spodziewa się jednak, że zespoły i tak spróbują zastosować taktykę jednego postoju.
Nataniel Piórkowski, 12 maja 2019, wyświetlenia: 359<< | lista | T- | T+ | >>

Według szacunków Pirelli najszybszą strategią na niedzielny wyścig w Hiszpanii są dwa pit stopy. Wiele wskazuje jednak na to, że zespoły postarają się przejechać zawodny wykonując tylko jeden zjazd do boksów.

„Myśleliśmy, że niektórzy kierowcy mogą spróbować przejść Q2 na pośrednich oponach, ale tak się nie stało. Oznacza to, że albo celują w strategię jednego pit stopu, albo czują się wystarczająco pewnie i sądzą, że dwa stinty: jeden na miękkich, drugi na twardych oponach, zdadzą jutro egzamin” – wyjaśniał szef działu sportów motorowych Pirelli, Mario Isola.

„Panujące w sobotę warunki pogodowe ulegały częstym zmianom. Różnice te mogą mieć także wpływ na to, jak ogumienie będzie spisywało się w niedziele” – zastrzegł Włoch.

Według wyliczeń Pirelli najszybszą strategią na wyścig są dwa pit stopy: start na miękkich oponach, stint liczący 22 okrążenia, zjazd po kolejny komplet miękkiego ogumienia na którym przejechane zostaną 23 kółka, a później ukończenie wyścigu na pośredniej mieszance.

Jednakże – jak często ma to miejsce w przypadku zespołów – celem będzie zapewne pojechanie wyścigu na jeden pit stop, zwłaszcza, że wyprzedzanie w Barcelonie nie należy do najłatwiejszych. W tym przypadku teoretycznie najszybszą taktyką jest start na miękkich oponach, przejazd 27 okrążeń przy ostrożnym kontrolowaniu ich zużycia, a następnie zmiana na twarde ogumienie, na którym uda się dojechać do samej mety.

Mniej ryzykowną strategią jest rozpoczęcie rywalizacji na pośrednich oponach i pit stop połączony ze zmianą na twarde ogumienie, które posłuży przez 36 okrążeń w drugiej połowie zawodów. Żaden kierowca z czołowej dziesiątki nie będzie jednak w stanie skorzystać z takiego planu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.05.2019  Ferrari i RBR z maksymalnym przydziałem miękkich opon na GP Monako
10.05.2019  Mercedes, McLaren i Renault przygotują bolidy testowe dla Pirelli
09.05.2019  Od sezonu 2020 w F2 będą wykorzystywane 18-calowe opony
06.05.2019  Isola: Problemy Haasa z oponami wynikają z podwozia bolidu
30.04.2019  Steiner: Sytuacja z oponami nie jest na poziomie Formuły 1
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca