F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.05.2020

Grand Prix Węgier zajmie miejsce Silverstone?

Ecclestone: Hamilton i Vettel stworzyliby superteam

Ricciardo: Wspomnienia GP Monako 2016 nękały mnie przez dwa lata

Autosport: Zespoły zgodziły się na zestaw nowych przepisów

Sainz senior: Carlos zgotuje niespodziankę fanom Ferrari

Todt nie sądzi, że Ferrari skorzysta z prawa weta

22.05.2020

Coulthard: Vettel powinien rozważyć starty dla Astona Martina

Magny-Cours wyklucza wyścig bez kibiców w sezonie 2020

Ferrari zamierza w poniedziałek otworzyć swoją fabrykę

Heidfeld: Jeszcze w tym roku możemy zobaczyć Schumachera w Alfie

Sirotkin zainteresowany powrotem do F1 z Williamsem w 2021 roku

21.05.2020

Motorsport-Total: Renault podjęło rozmowy z Valtterim Bottasem

Ferrari potwierdza zainteresowanie wejściem do IndyCar

Grosjean: Zamieszanie na rynku kierowców nie dobiegło końca

Powroty do F1 to nic nowego, ale coś trudnego

Wolff: Mercedes nie prowadzi negocjacji z Vettelem

20.05.2020

Hockenheim potwierdza zaawansowane rozmowy z F1

Zarząd Daimlera naciska na zatrudnienie Vettela w Mercedesie?

Sześć tygodni piekła - historia wypadku Laudy na Nurburgringu

Sainz: Liczę, że umowa z Ferrari uratuje Grand Prix Hiszpanii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari oraz Red Bull naciskają na powrót do opon z grubszym bieżnikiem

Mimo to Pirelli odmawia zmiany specyfikacji ogumienia w trakcie sezonu 2019.
Mateusz Szymkiewicz, 8 czerwca 2019, wyświetlenia: 977<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ferrari oraz Red Bull znaleźli się na czele grupy zespołów, które naciskają na firmę Pirelli, by ta jeszcze w trakcie sezonu 2019 przywróciła opony z grubszą warstwą bieżnika.

W porównaniu do ubiegłorocznych zmagań, ogumienie ma cieńszy bieżnik o 0,4 milimetra oraz sztywniejszą konstrukcję. Tym samym produkty Pirelli mają węższe okno pracy i trudniej jest je przegrzać, co było notorycznym problemem w sezonie 2018, szczególnie dla Mercedesa.

Po wprowadzeniu opon o nieco innej charakterystyce, stajnia z Brackley przestała się z nimi zmagać i dominuje po sześciu Grand Prix. Tymczasem jej najbliżsi rywale – Ferrari oraz Red Bull, nie są w stanie nawiązać walki.

Największe problemy w stawce zdaje się mieć Haas, który mimo dysponowania jednym z najszybszych bolidów w środku stawki, w większości wyścigów nie był w stanie podjąć walki o punkty. Szef zespołu – Gunther Steiner, nazwał Formułę 1 „mistrzostwami w doprowadzaniu opon do okna pracy”.

Okazuje się, że wśród zespołów związała się grupa, która ma naciskać na Pirelli, by te przywróciło ogumienie z grubszą warstwą bieżnika. Na jej czele mają stać Ferrari i Red Bull, których bolidy łagodnie obchodzą się z oponami i przez to mają problem z osiągnięciem tegorocznego okna pracy.

„Opony nie ulegają przegrzewaniu i nie zużywają się” – powiedział Mattia Binotto, szef Ferrari. „Wszystkie Grand Prix są na jeden pit stop. To złe dla całych mistrzostw”.

Z kolei Helmut Marko, doradca Red Bull Racing, dodał: „Nie może być tak, że opony decydują o wszystkim. To jak dobry jest twój samochód nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli nie wstrzelisz się w okno pracy, to nie masz żadnych szans. Nie możemy już dłużej korzystać z naszego atutu, jakim było łagodne obchodzenie się ogumieniem”.

Przeciwnikiem potencjalnej zmiany jest jednak Zak Brown z McLarena, który powiedział: „Doskonale rozumiemy opony i nie widzimy powodu, by cokolwiek modyfikować”.

Mimo to pomysł przywrócenia opon z grubszym bieżnikiem może mieć poparcie Liberty Media. Ferrari oraz Red Bull po sześciu wyścigach są już niemal bez szans na tytuły oraz dogonienie Mercedesa. Z kolei dominacja niemieckiej ekipy ma negatywny wpływ na oglądalność wyścigów Formuły 1 i roszada dotycząca opon może podtopić jej przewagę.

Na powrót do poprzedniej specyfikacji ogumienia nie zamierza jednak się zgodzić Mario Isola z Pirelli. „Ze względów bezpieczeństwa obecny bieżnik jest cieńszy. Nie wykonamy zmiany w tym roku. Mimo to mieszanki na sezon 2020 będą projektowane w oparciu o obecne doświadczenia. Być może zdecydujemy się na grubszą warstwę gumy” – powiedział Włoch.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2020  LGdS: F1 rozważa ograniczenie docisku w sezonie 2021
26.04.2020  Isola: F1 musi być ostrożna planując swój powrót
30.03.2020  Pirelli potwierdza odroczenie debiutu niskoprofilowych opon
16.03.2020  Pracownik Pirelli z pozytywnym wynikiem testu na koronawirusa
03.03.2020  Pirelli potwierdza selekcję opon na GP Australii
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie
Ferrari
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca