F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.08.2019

Turun Sanomat: Mercedes potwierdzi Bottasa przed GP Belgii

23.08.2019

Panthera zainteresowana dołączeniem do stawki F1 od 2021 roku

GP Brazylii jednak w Sao Paulo?

Magnussen: Nie mam nic przeciwko Hulkenbergowi

RMC Sport: Umowa Ocona z Renault nie została jeszcze podpisana

Producenci proponują zamrożenie rozwoju jednostek od 2021 roku

Bottas: Pozostanę w Formule 1 w 2020 roku

Marko: Problemy Gasly'ego były na płaszczyźnie mentalnej

Perez: F1 powinna być tak konkurencyjna jak w 2012 roku

F1 zaprezentowała zdjęcia z prac nad bolidem na sezon 2021

22.08.2019

McLaren: Zespoły zbyt mocno krytykują opony

21.08.2019

Juan Manuel Correa przetestuje Saubera C32

20.08.2019

Vasseur: Alfa Romeo drastycznie się poprawia

W pogoni za rekordami i legendą F1 - Lewis Hamilton

19.08.2019

Honda: Decyzja o karach bardzo skomplikowana

Russell: Hejt fanów Kubicy może być bolesny

18.08.2019

Norris: Skala operacji w McLarenie jest szalona

Honda: Podium Kwiata było nagrodą dla Toro Rosso

17.08.2019

Binotto: Nie ma sensu wstrzymywać rozwój SF90

Wywiad na wakacje: Daniił Kwiat

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Ferrari oraz Red Bull naciskają na powrót do opon z grubszym bieżnikiem

Mimo to Pirelli odmawia zmiany specyfikacji ogumienia w trakcie sezonu 2019.
Mateusz Szymkiewicz, 8 czerwca 2019, wyświetlenia: 953<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ferrari oraz Red Bull znaleźli się na czele grupy zespołów, które naciskają na firmę Pirelli, by ta jeszcze w trakcie sezonu 2019 przywróciła opony z grubszą warstwą bieżnika.

W porównaniu do ubiegłorocznych zmagań, ogumienie ma cieńszy bieżnik o 0,4 milimetra oraz sztywniejszą konstrukcję. Tym samym produkty Pirelli mają węższe okno pracy i trudniej jest je przegrzać, co było notorycznym problemem w sezonie 2018, szczególnie dla Mercedesa.

Po wprowadzeniu opon o nieco innej charakterystyce, stajnia z Brackley przestała się z nimi zmagać i dominuje po sześciu Grand Prix. Tymczasem jej najbliżsi rywale – Ferrari oraz Red Bull, nie są w stanie nawiązać walki.

Największe problemy w stawce zdaje się mieć Haas, który mimo dysponowania jednym z najszybszych bolidów w środku stawki, w większości wyścigów nie był w stanie podjąć walki o punkty. Szef zespołu – Gunther Steiner, nazwał Formułę 1 „mistrzostwami w doprowadzaniu opon do okna pracy”.

Okazuje się, że wśród zespołów związała się grupa, która ma naciskać na Pirelli, by te przywróciło ogumienie z grubszą warstwą bieżnika. Na jej czele mają stać Ferrari i Red Bull, których bolidy łagodnie obchodzą się z oponami i przez to mają problem z osiągnięciem tegorocznego okna pracy.

„Opony nie ulegają przegrzewaniu i nie zużywają się” – powiedział Mattia Binotto, szef Ferrari. „Wszystkie Grand Prix są na jeden pit stop. To złe dla całych mistrzostw”.

Z kolei Helmut Marko, doradca Red Bull Racing, dodał: „Nie może być tak, że opony decydują o wszystkim. To jak dobry jest twój samochód nie ma żadnego znaczenia. Jeżeli nie wstrzelisz się w okno pracy, to nie masz żadnych szans. Nie możemy już dłużej korzystać z naszego atutu, jakim było łagodne obchodzenie się ogumieniem”.

Przeciwnikiem potencjalnej zmiany jest jednak Zak Brown z McLarena, który powiedział: „Doskonale rozumiemy opony i nie widzimy powodu, by cokolwiek modyfikować”.

Mimo to pomysł przywrócenia opon z grubszym bieżnikiem może mieć poparcie Liberty Media. Ferrari oraz Red Bull po sześciu wyścigach są już niemal bez szans na tytuły oraz dogonienie Mercedesa. Z kolei dominacja niemieckiej ekipy ma negatywny wpływ na oglądalność wyścigów Formuły 1 i roszada dotycząca opon może podtopić jej przewagę.

Na powrót do poprzedniej specyfikacji ogumienia nie zamierza jednak się zgodzić Mario Isola z Pirelli. „Ze względów bezpieczeństwa obecny bieżnik jest cieńszy. Nie wykonamy zmiany w tym roku. Mimo to mieszanki na sezon 2020 będą projektowane w oparciu o obecne doświadczenia. Być może zdecydujemy się na grubszą warstwę gumy” – powiedział Włoch.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.08.2019  Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na GP Brazylii
27.07.2019  Renault jako pierwsze przetestuje 18-calowe opony F1
23.07.2019  Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Węgier
20.07.2019  Formuła 1 zamierza porzucić od 2021 roku opony o wysokiej degradacji
18.07.2019  Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na GP USA
Tagi:
Pirelli
F1 ogólnie
Ferrari
Red Bull

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca