F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2019
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

F1 nie powróci do opon w specyfikacji 2018

Głosy podzieliły się pół na pół. Zaproponowano, by w piątki testować opony na sezon 2020.
Nataniel Piórkowski, 28 czerwca 2019, wyświetlenia: 1011<< | lista | T- | T+ | >>

Podczas piątkowego spotkania zespołów z FIA odrzucono propozycję powrotu do konstrukcji ogumienia stosowanej w sezonie 2018.

O specjalnym posiedzeniu, jakie odbyło się przed pierwszym treningiem na Red Bull Ringu, informowaliśmy wczoraj. Zgodnie z przepisami zmiana specyfikacji opon byłaby możliwa po uzyskaniu poparcia ze strony siedmiu z dziesięciu zespołów. W przeprowadzonym głosowaniu proporcje "za" i "przeciw" rozłożyły się pół na pół.

FIA może wykorzystać opnie przedstawione podczas piątkowych obrad do dalszych działań, jednak jest bardzo mało prawdopodobne, że w pewnym momencie tegorocznej kampanii zespoły powrócą do starszej konstrukcji ogumienia.

W spotkaniu wzięli udział szefowie wszystkich zespołów. Dodatkowo pojawili się także doradca Red Bulla do spraw sportów motorowych – Helmut Marko, dyrektor do spraw sportowych F1 – Ross Brawn, dyrektor techniczny FIA – Nikolas Tombazis oraz szef działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola.

Kierowców reprezentował prezes GPDA – Alex Wurz, wspólnie z dyrektorami stowarzyszenia: Romainem Grosjeanem i Sebastianem Vettelem. W spotkaniu wzięli także udział Lewis Hamilton oraz Charles Leclerc.

Każda ze stron otrzymała szansę zaprezentowania swojego stanowiska. Pirelli zwracało uwagę na kwestie związane z bezpieczeństwem, przekonując, że cieńszy bieżnik został wprowadzony po to, aby zaradzić problemom z blisterigiem i odpadaniem fragmentów gumy. Isola dał jasno do zrozumienia, że nawet w przypadku zmiany grubości bieżnika, okno operacyjne nadal nadal pozostawałoby bardzo wąskie.

Źródła magazynu Autosport uznały dyskusje za pozytywną. Zespoły zgodziły się, że preferowaną opcją byłyby opony odznaczające się szerszym zakresem operacyjnym i niższa degradacją a teamy z bolidami o niższym docisku nie powinny być stawiane w gorszej sytuacji przez trudności z doprowadzeniem opon do optymalnego działania.

W głosowaniu nad główną propozycją – powrotem do ogumienia w specyfikacji 2018, Red Bull i Ferrari zostały poparte przez Toro Rosso, Haasa oraz dość niespodziewanie Alfę Romeo. Przeciwne były stajnie Mercedesa, Williamsa, Renault, McLarena i Racing Point.

Pojawiła się jednak sugestia, że jeśli pozwoli na to harmonogram produkcji Pirelli, opony na sezon 2020 powinny być testowane podczas tegorocznych piątkowych treningów. W sprawie tej nie podjęto jednak żadnych wiążących decyzji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca