F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2020
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Agag: F1 ma świetną okazję do obcięcia limitów budżetowych

Szef Formuły E proponuje zmniejszenie limitu nawet do 75 milionów dolarów.
Maciej Wróbel, 15 kwietnia 2020, wyświetlenia: 463<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Formuły E – Alejandro Agag twierdzi, że obecna sytuacja spowodowana pandemią stwarza świetną okazję do jeszcze bardziej znaczącego zmniejszenia limitu budżetowego.

W ostatnich dniach zespoły doszły do porozumienia z władzami F1 w sprawie obniżenia limitu budżetowego do 150 milionów dolarów na sezon począwszy od przyszłego roku. W tym tygodniu w tej sprawie mają odbyć się kolejne rozmowy między zainteresowanymi stronami.

Tymczasem Alejandro Agag w ostatniej rozmowie z motorsport.com wzywa do zastosowania bardziej radykalnych środków.

W związku z tym, że w 2021 roku ma zostać podpisane nowe Concorde Agreement – co daje większą swobodę dla sportu by móc przeprowadzać duże zmiany – Hiszpan sugeruje, że powinno się wywrzeć nacisk na władze F1 w kwestii restrukturyzacji jej modelu biznesowego. „Myślę, że jest to jest okazja dla całego motorsportu. A już szczególnie dla Formuły 1, by mogła całkowicie zrestrukturyzować swój model biznesowy”.

„Może to być okazja dla wszystkich zespołów, by mogły otrzymywać przychody na równych zasadach. Słyszałem też chyba o limicie budżetowym na poziomie 125 milionów dolarów, ale dlaczego by nie obniżyć go do 75 milionów i sprawić, by było to naprawdę opłacalne dla każdego?”

„Być może to dobrze, że Concorde Agreement nie zostało jeszcze podpisane, ponieważ ma w sobie ciągle te oryginalne zapisy będące pewnego rodzaju balastem dla Formuły 1. Powoduje to, że pewne zespoły zarabiają bardzo dużo, a inne bardzo mało. Brak równowagi w Concorde Agreement jest bardzo odczuwalny. Może to być okazja by porządnie potrząsnąć całym tym systemem”.

W ubiegłym tygodniu Jean Todt przyznał, że absolutnie zdaje sobie sprawę z tego, że pewne koszty powinny być znacząco zmniejszone. Według Francuza szacowane na około 300 milionów dolarów budżety topowych zespołów są zdecydowanie za duże.

„W każdej katastrofie, w każdym kryzysie oprócz złego pojawia się wiele dobrego. Tym dobrym jest to, że mamy możliwość wprowadzenia korzystnych zmian na przyszłość. Zwłaszcza w Formule 1, gdzie osiągnęliśmy pewien poziom kosztów, który według mnie nie jest rozsądny i którym musimy się zająć” – przyznał szef FIA.

Agag dodaje, że jednym z kluczowych problemów Formuły 1 jest różnica w dochodach między największymi a najmniejszymi zespołami, która zostaje jeszcze pogłębiona poprzez dodatkowe wpływy dla starszych ekip za sukcesy sprzed lat. Hiszpan popiera też Todta w kwestii dążenia do 'nowego rozdania', które ma zmienić krajobraz motorsportu w odpowiedzi na kryzys wywołany pandemią.

„Nie uważam, by było czymś normalnym to, że zespoły uczestniczące w jednym wyścigu otrzymują zupełnie różne pieniądze” – twierdzi Agag. „Porównajmy to choćby z angielską Premier League. Jeśli spojrzysz na kwotę, jaką zgarnia zwycięzca i porównasz z ostatnim zespołem, to i tak nijak ma się to do różnicy, jaka występuje w F1”.

„Nie jestem w F1, ani nie należę do jej władz. Zarządzają nią jednak kompetentni ludzie i jestem pewien, że myślą o tych wszystkich sprawach. Mimo wszystko wykorzystałbym ten czas do znacznej poprawy działania modelu biznesowego F1. To jest naprawdę dobra okazja” – zakończył Hiszpan.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FE
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca