F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2002
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Japonii

Marek Roczniak, 12 pa?dziernika 2002, wyświetlenia: 3416<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher wywalczył pole position podczas sesji kwalifikacyjnej do ostatniego wyścigu sezonu 2002 – Grand Prix Japonii. Niemiec po raz pięćdziesiąty w karierze zakwalifikował się na pierwszej pozycji i jeśli przez kolejne dwa sezony Ferrari utrzyma obecną formę, to już w 2004 roku pięciokrotny mistrz świata najprawdopodobniej pobije rekord ustanowiony przez nieżyjącego Ayrtona Sennę, który aż 65 razy startował z pole position. Przebieg dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej został jednak tuż za połową przerwany bardzo groźnie wyglądającym wypadkiem kierowcy Toyoty – Allana McNisha, który stracił kontrolę nad swoim bolidem podczas pokonywania najszybszego zakrętu na torze Suzuka i z wielką siłą tyłem bolidu uderzył w barierę ochronną. Uderzenie to było na tyle mocne, iż bolid prowadzony przez Szkota przebił się przez tę barierę, która na szczęście zaabsorbowała większą część prędkości i wrak bolidu zatrzymał się zaraz za nią. McNish może mówić o wielkim szczęściu, gdyż o własnych siłach zdołał wydostać się z wraku, a po przejściu rutynowych badań okazało się, iż poza stłuczeniem kolana nie doznał poważniejszych obrażeń.

Zrekonstruowanie bariery ochronnej zabrało organizatorom wyścigu ponad godzinę i dopiero wtedy sesja została wznowiona. W tym momencie w posiadaniu drugiej pozycji był jeszcze Juan Pablo Montoya, jednak wkrótce miejsce Kolumbijczyka zajął jego partner z zespołu Williams – Ralf Schumacher. Następnie obydwu kierowców z zespołu Williams przeskoczyli kierowcy z zespołu McLaren – David Coulthard oraz Kimi Raikkonen, gdyż ze względu na przerwę spowodowaną wypadkiem McNisha temperatura toru spadła i takie warunki bardziej sprzyjały bolidom MP4-17. Różnice w czasach pomiędzy kierowcami z tych stajni były jednak na tyle niewielkie, iż w wyścigu należy spodziewać się zaciętej walki o najniższy stopień podium, gdyż bolidy zespołu Ferrari nadal pozostają poza zasięgiem, a przynajmniej ten prowadzony przez Michaela Schumachera.

Kierowcy z zespołu Jordan – Takuma Sato i Giancarlo Fisichella zakwalifikowali się na siódmej i ósmej pozycji, uzyskując w ten sposób najlepszy łączny rezultat podczas sesji kwalifikacyjnej w tym sezonie. Dodatkowo dla Sato jest to najwyższa pozycja startowa, uzyskana na dodatek przed własną publicznością, która nie omieszkała nagrodzić za to Japończyka gorącymi brawami. Rezultat ten powinien również zadowolić japońskiego producenta silników – Hondę, zwłaszcza, że w pierwszej dziesiątce zakwalifikował się również Jacques Villeneuve. Pecha natomiast miał partner Kanadyjczyka z zespołu British American Racing – Olivier Panis, gdyż problemy ze skrzynią biegów gnębiły go zarówno przed, jak i po przerwie spowodowanej kraksą McNisha. W efekcie Francuz musiał skorzystać z zapasowego bolidu, w którym zakwalifikował się dopiero na 16 pozycji.

Z 10 i 11 pozycji do jutrzejszego wyścigu wystartują kierowcy z zespołu Renault – Jenson Button i Jarno Trulli. Z uzyskanego rezultatu zadowolony był jednak tylko Button, gdyż po niezbyt udanych występach w dwóch poprzednich sesjach kwalifikacyjnych ponownie wywalczył pozycję startową w pierwszej dziesiątce. Trulli tymczasem dobrze radził sobie tylko do momentu przerwania sesji, natomiast po wznowieniu z jakichś powodów nie był wstanie uzyskać lepszego rezultatu, natomiast pozostali kierowcy uzyskiwali coraz lepsze czasy i właśnie dlatego Włoch na koniec znalazł się poza pierwszą dziesiątką. Kierowcy z zespołu Sauber – Nick Heidfeld i Felipe Massa wywalczyli 12 i 15 pozycję startową na japońskim torze Suzuka. Rezultat ten niestety nie zapowiada zbyt udanego wyścigu, chociaż z drugiej strony czas uzyskany przez Heidfelda nie odbiega zbytnio od czasów uzyskanych przez kierowców z zespołów Renault, BAR, czy nawet Jordan, tak więc w połączeniu z dosyć dużą niezawodnością bolidów C21 Niemiec powinien mieć przynajmniej szansę na finisz w pierwszej dziesiątce.

Mika Salo wywalczył 13 pozycję startową, natomiast drugi kierowca Toyoty – Allan McNish ze względu na wypadek musiał zadowolić się dopiero 18 pozycją startową, ponieważ pomimo nie stwierdzenia poważniejszych obrażeń główny lekarz zajmujący się kierowcami Formuły Jeden – prof. Sid Watkins zalecił, aby Szkot nie wsiadał już dzisiaj do bolidu. Najważniejsze jest jednak to, że McNish wyszedł z tej kraksy cało i jeśli pomyślnie przejdzie jutro poranne badania kontrolne, to będzie mógł wziąć udział w ostatnim wyścigu sezonu 2002. Pomimo dobrej postawy zarówno podczas wczorajszych, jak i dzisiejszych treningów kierowcy z zespołu Jaguar zakwalifikowali się dopiero na 14 (Eddie Irvine) i 17 (Pedro de la Rosa) pozycji. Taki bieg wydarzeń przewidział jednak właśnie Irvine, chociaż gdyby nie awaria silnika Cosworth na ostatnim okrążeniu pomiarowym, Irlandczyk najprawdopodobniej uzyskałby nieco wyższą pozycję startową. Tak czy inaczej obaj kierowcy narzekali głównie na zbyt małą siłę dociskową oferowaną przez bolidy R3, która szczególnie na takim torze jak Suzuka, gdzie jest dużo szybkich zakrętów, jest bardzo ważna.

Kierowcy z zespołu Minardi – Mark Webber i Alex Yoong tradycyjnie zakwalifikowali się na ostatnich pozycjach. Warto jednak podkreślić, iż obydwu kierowców dzieliła niewielka różnica czasowa, tak więc Yoong uporał się chyba wreszcie z kłopotami z mieszczeniem się w 107% czasu pole position i miejmy nadzieję, że uda mu się ukończyć ostatni wyścig sezonu.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Suzuka

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca