F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audetto chce aby zespoły musiały wystawiać testera

Super Aguri proponuje, aby zespoły musiały wystawiać kierowcę testowego w piątki w weekendy GP.
Marek Roczniak, 3 grudnia 2006, wyświetlenia: 908<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Super Aguri opowiada się za tym, aby zespoły musiały wystawiać kierowcę testowego podczas piątkowych treningów w weekendy Grand Prix w sezonie 2007, pomimo rezygnacji z użycia trzeciego bolidu.

Niektóre zespoły (głównie BMW Sauber) zamierzają w piątki posadzić w jednym ze swoich dwóch bolidów kierowcę testowego, jednak zdaniem dyrektora zarządzającego stajnią SAF1 – Daniela Audetto będą to skrajne przypadki, chyba że FIA wprowadzi przepis wymuszający skorzystanie z usług testera.

„Chcemy podczas najbliższego spotkania Komisji Formuły Jeden poprosić inne zespoły o to, aby wystawienie kierowcy testowego w piątek było obowiązkowe.” – powiedział Audetto w wywiadzie dla agencji Reuters. „Inaczej przy tylko dwóch samochodach do dyspozycji nie zapewnię przewagi poprzez wystawienie kierowcy testowego innym zespołom, które będą tylko korzystały ze swoich kierowców wyścigowych”.

Do tej pory sześć najniżej sklasyfikowanych zespołów w poprzednim sezonie mogło wystawiać w piątki trzeci bolid, który zwykle prowadził młody kierowca testowy, zyskując tym samym szansę zaprezentowania swoich umiejętności szerszej publiczności na torach Grand Prix. Właśnie ten przepis ułatwił Robertowi Kubicy zyskanie uznania i w konsekwencji otrzymanie posady kierowcy wyścigowego w BMW.

Ponadto najsłabsze zespoły mogły poprzez zatrudnienie wspieranego przez sponsorów młodego kierowcy testowego poprawić nieco swoją sytuację finansową, jednak przy rezygnacji z możliwości wystawienia trzeciego bolidu w piątki w przyszłym roku stracą tę szansę, chyba że zaproponowane przez Audetto rozwiązanie zostanie pozytywnie przyjęte przez wszystkie zespoły.

„Jeśli wystawisz młodego kierowcę testowego, będziesz mniej konkurencyjny jeśli chodzi o dobranie ustawień samochodu, a więc wypadniesz słabiej od konkurencji podczas kwalifikacji i wyścigu. Tak więc albo wszyscy będą musieli korzystać z usług trzeciego kierowcy w piątki, albo bardzo niewiele zespołów da szansę wykazania się swojemu testerowi w piątek. Musimy poczekać i przekonać się, czy kierowca testowy będzie odgrywał istotną rolę w przyszłym roku czy nie”.

Super Aguri niewątpliwie chciałoby wystawić w piątek jeszcze jednego japońskiego kierowcę (np. Sakona Yamamoto), jednak nie wiadomo czy w związku z faktem zacieśnienia współpracy z Hondą może liczyć na jakiekolwiek poparcie ze strony Toyoty, McLarena, Renault czy Ferrari. Tym niemniej propozycja Audetto nadal dawałaby młodym kierowcom szansę wykazania się w królowej sportów motorowych, a więc na pewno warto ją rozważyć.

Źródło: Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.08.2009  Audetto o postępach w przygotowaniach zespołu Campos
22.04.2008  Bolidy Super Aguri w drodze do Hiszpanii
13.03.2008  Super Aguri gotowe na zmiany kadrowe
05.03.2008  Audetto: Rozmowy posuwają się naprzód
02.02.2008  Honda chce, aby Davidson nadal startował w Super Aguri
Tagi:
Audetto D.
Super Aguri

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kaczy, 03.12.2006 15:10[!]
Po mojemu koleś myśli nieźle. W końcu niektórzy utalentowani będą mieli okazję do pokazania się z lepszej strony.
Phaedra, 03.12.2006 18:02[!]
Tylko ze np. Mak i Ferka beda musialy specjalnie zatrudnic mlodych kierowcow bo teraz ich testerzy to stare dziadki.
A moze zorganizowac specjalna sesje tylko dla testerow. Za duzy tlok na torze moze byc niebezpieczny i osobiscie wole ogladac 22 rasowych kierowcow w akcji bez paletajacych sie testerow. Pomijam fakt ze kilku testerow bedzie szybszych od kilku oficjalnych kierowcow.
Maraz, 03.12.2006 19:51[!]
Wiek akurat nie ma mieć nic do rzeczy - tester miałby tylko posiadać superlicencję, a czy będzie miał 18 czy 40 lat to już sprawa zespołu. "Chcemy podczas najbliższego spotkania Komisji Formuły Jeden poprosić inne zespoły o to, aby wystawienie kierowcy testowego w piątek było obowiązkowe." - nie ma tu nic o wieku, choć oczywiście wiadomo, że generalnie chodzi o promowanie młodych kierowców.
marrcus, 03.12.2006 21:21[!]
Przecież w piątek mogą się pałetać bo reszta i tak prawie nie jeździ.
Armado, 03.12.2006 22:28[!]
W zeszłym sezonie nie jeździli bo oszczędzali silniki i opony. A jak bedzie w tym sezonie? Bo o ile pamiętam to miały nastąpić jakieś zmiany, że w piątki będą inne silniki czy cos takiego. Dobrze sobie przypominam?
Phaedra, 03.12.2006 22:30[!]
marrcus przeczytaj nowy regulamin, troche sie pozmienialo.
jacek2601, 04.12.2006 10:01[!]
Dla mnie to jest bez sensu. Jeśli w przyszłym sezonie ( o ile dobrze pamiętam ) będzię można wystawić do testów tylko dwa bolidy i w jednym będzie mógł pojechać kierowca testowy lub wyścigowy to nie przyniesie to pozytywnych rezultatów dla teamów. Przede wszystkim to, że bolidy( silniki ) będą przecież musiały wytrzymać dwa pełne weekendy GP i nie wszystkie teamy z tego skorzystają. Więc, albo wszyscy mają trzeci bolid i testerów do tego, żeby mogli ''zarżnąc'' je na testach i oczywiście odpowiednio je ustawić, albo żadnych testów i testerów. I tak przecież tylko kierowca etatowy jest w stanie w 100% ustawić bolid pod siebie na dany wyścig.
Aquos, 04.12.2006 10:11[!]
Pomysł wydaje mi się co najmniej dziwny. Skoro jedynym argumentem jest promowanie testerów (i płynące z tego dodatkowe pieniądze dla zespołów) to równie dobrze można domagać się obowiązku wystawiania testerów do wyścigu. Jeśli zespoły będą widziały taką potrzebę, to będą korzystały z testeró w piątki, ale narzucanie im tego nie ma sensu. Nie przy możliwości koprzystania tylko z 2 bolidów.
Maraz, 04.12.2006 12:37[!]
Jacek2601, od 2007 w piątek będzie można jeździć z nowym silnikiem, bo na dwuwyścigowy cykl będą się składały tylko soboty i niedziele (patrz news: <a class="std" href="wiad_gen.php?id=4599">WMSC ogłasza zmiany w przepisach na lata 2007 i 2008</a>).
jacek2601, 04.12.2006 12:49[!]
Thx Maraz.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca