F1 2021Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia Hiszpania
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2021

Verstappen: Red Bull też mógłby dominować jak Mercedes

15.01.2021

Rosberg wykluczył powrót do ścigania

Alpine celuje w regularne wizyty na podium od sezonu 2022

Schumacher: Liczyłem na to, że zadebiutuję w F1 na Albert Park

Autosprint: Mercedes zaproponował Hamiltonowi roczną umowę

14.01.2021

Charles Leclerc zakażony koronawirusem

Yamamoto: Ubolewam, że Honda wycofuje się z Formuły 1

Alpine zaprezentowało zespół przed sezonem 2021

Steiner: Powinniśmy przestać kopać w twarz Mazepina

Binotto: Ferrari nie żałuje, że nie postarało się o angaż Hamiltona

LGdS: Alfa Romeo wkrótce zadecyduje o swojej przyszłości w F1

Mercedes bliski włączenia Frederika Vesti do juniorskiego programu

13.01.2021

Zandvoort nie martwi się zmianami w kalendarzu

Szafnauer: Vettel może wydobyć to, co najlepsze w Strollu

Imola liczy na organizację wyścigu z udziałem kibiców

Sąd w Sao Paulo zawiesił umowę na organizację Grand Prix

12.01.2021

Todt: Hamilton dominuje bardziej niż Schumacher

Vasseur: Dalsza współpraca z Alfą kluczowa dla przyszłości zespołu

Tost: Wątpię, by Red Bull łatwo wypuścił Gasly'ego do innej ekipy

Zimowe testy zostały przeniesione na tor Sakhir

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Ecclestone: Dajmy sobie spokój z głupimi silnikami V6

Brytyjczyk chciałby, aby chociaż na kilka lat do F1 powróciły jednostki V8.
Nataniel Piórkowski, 7 stycznia 2021, wyświetlenia: 1675<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Bernie Ecclestone uważa, że Formuła 1 powinna zrezygnować na kilka lat z wykorzystywania jednostek hybrydowych i powrócić do sprawdzonych silników V8.

Koszty związane z produkcją i rozwojem skomplikowanych zespołów napędowych, które zadebiutowały w serii Grand Prix okazały się znacznie wyższe niż pierwotnie przekonywano. Chociaż trwają rozmowy nad specyfikacją nowej generacji silnika F1, obecne technologie pozostaną w użyciu co najmniej do 2024 roku.

Ecclestone sugeruje jednak, że władze sportu powinny postawić krok w tył, powrócić do silników V8 i w spokoju pracować na rewolucyjnym projektem jednostki przyszłości.

„Dajmy sobie spokój z tymi okropnie głupimi silnikami, które mamy obecnie” – powiedział Ecclestone w wywiadzie udzielonym Motorsport Magazine. „Będę miał z tego powodu kłopoty!” – dodał żartobliwie.

Ecclestone jest zdania, że choćby chwilowy powrót do wolnossących jednostek V8 rozwiązałby problem spirali wydatków ponoszonych w związku z rozwojem technologii hybrydowych.

„Wróćmy do starych, wolnossących silników. Ma je każdy, koszty spadną, na tory wróci hałas. Będziemy mogli korzystać z nich przez pięć lat, jednocześnie zajmując się pracami nad jednostką przyszłości”.

„F1 działa w branży rozrywkowej i kiedy przestajesz się bawić, to biznes się zwija. Ludzie na trybunach nie są zainteresowani wydajnością, zużyciem paliwa, olbrzymią mocą”.

Dziesięć lat temu Ecclestone przystał na wprowadzenie do F1 silników hybrydowych. Teraz przyznaje jednak, że był to błąd.

„Formuła 1 wcale nie musi być odpowiedzią dla przemysłu samochodowego. Dojdzie w nim do wielu zmian. Wszyscy będą mieć samochody elektryczne, politycy już o to zadbają. Nie będziesz nawet w stanie wjechać do centrum miasta z silnikiem benzynowym”.

„Ludzie zapytają w końcu: «Czekajcie, te wszystkie bolidy ładują się na okrągło – dlaczego nie są elektryczne?». A producenci za kilka lat po prostu zaprzestaną produkcji silników benzynowych lub diesla”.

Formuła 1 ma obecnie czterech dostawców jednostek napędowych. Wiadomo już jednak, że od sezonu 2022 Honda zrezygnuje z dalszego prowadzenia swojego programu, przekazując najprawdopodobniej projekt Red Bullowi.

„Honda odchodzi, Red Bull przejmie ten silnik, ale ten układ zadziała tylko wtedy, jeśli wszyscy pozostali zgodzą się na zamrożenie rozwoju. W przeciwnym wypadku będą musieli wydawać Bóg wie jakie pieniądze, aby utrzymać się w czołówce” – prognozuje Ecclestone.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.12.2020  Ecclestone: Włosi od zawsze byli największym problemem Ferrari
29.10.2020  Ecclestone: Doradzam Red Bullowi, by sięgnął po Hulkenberga
29.10.2020  Ecclestone: Namówiłem Strolla, by zatrudnił Vettela w Astonie
12.09.2020  Sainz oraz Verstappen krytykują Racing Point za zwolnienie Pereza
28.08.2020  Williams: Nowi właściciele nie są powiązani z Ecclestone'em
Tagi:
Ecclestone B.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca