F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ecclestone: Dajmy sobie spokój z głupimi silnikami V6

Brytyjczyk chciałby, aby chociaż na kilka lat do F1 powróciły jednostki V8.
Nataniel Piórkowski, 7 stycznia 2021, wyświetlenia: 1918<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Bernie Ecclestone uważa, że Formuła 1 powinna zrezygnować na kilka lat z wykorzystywania jednostek hybrydowych i powrócić do sprawdzonych silników V8.

Koszty związane z produkcją i rozwojem skomplikowanych zespołów napędowych, które zadebiutowały w serii Grand Prix okazały się znacznie wyższe niż pierwotnie przekonywano. Chociaż trwają rozmowy nad specyfikacją nowej generacji silnika F1, obecne technologie pozostaną w użyciu co najmniej do 2024 roku.

Ecclestone sugeruje jednak, że władze sportu powinny postawić krok w tył, powrócić do silników V8 i w spokoju pracować na rewolucyjnym projektem jednostki przyszłości.

„Dajmy sobie spokój z tymi okropnie głupimi silnikami, które mamy obecnie” – powiedział Ecclestone w wywiadzie udzielonym Motorsport Magazine. „Będę miał z tego powodu kłopoty!” – dodał żartobliwie.

Ecclestone jest zdania, że choćby chwilowy powrót do wolnossących jednostek V8 rozwiązałby problem spirali wydatków ponoszonych w związku z rozwojem technologii hybrydowych.

„Wróćmy do starych, wolnossących silników. Ma je każdy, koszty spadną, na tory wróci hałas. Będziemy mogli korzystać z nich przez pięć lat, jednocześnie zajmując się pracami nad jednostką przyszłości”.

„F1 działa w branży rozrywkowej i kiedy przestajesz się bawić, to biznes się zwija. Ludzie na trybunach nie są zainteresowani wydajnością, zużyciem paliwa, olbrzymią mocą”.

Dziesięć lat temu Ecclestone przystał na wprowadzenie do F1 silników hybrydowych. Teraz przyznaje jednak, że był to błąd.

„Formuła 1 wcale nie musi być odpowiedzią dla przemysłu samochodowego. Dojdzie w nim do wielu zmian. Wszyscy będą mieć samochody elektryczne, politycy już o to zadbają. Nie będziesz nawet w stanie wjechać do centrum miasta z silnikiem benzynowym”.

„Ludzie zapytają w końcu: «Czekajcie, te wszystkie bolidy ładują się na okrągło – dlaczego nie są elektryczne?». A producenci za kilka lat po prostu zaprzestaną produkcji silników benzynowych lub diesla”.

Formuła 1 ma obecnie czterech dostawców jednostek napędowych. Wiadomo już jednak, że od sezonu 2022 Honda zrezygnuje z dalszego prowadzenia swojego programu, przekazując najprawdopodobniej projekt Red Bullowi.

„Honda odchodzi, Red Bull przejmie ten silnik, ale ten układ zadziała tylko wtedy, jeśli wszyscy pozostali zgodzą się na zamrożenie rozwoju. W przeciwnym wypadku będą musieli wydawać Bóg wie jakie pieniądze, aby utrzymać się w czołówce” – prognozuje Ecclestone.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
23.01.2024  Ecclestone: Andretti powinien był kupić team F1 lata temu
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
15.11.2023  Ecclestone: Nie jestem pewien, czy GP Las Vegas okaże się sukcesem
18.08.2023  Massa wysłał do FIA pismo przedprocesowe ws. sezonu 2008
Tagi:
Ecclestone B.
Przepisy
F1 ogólnie

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca