|
|
|
|
|
|
Postanowienia WMSC na najbliższe pięć lat |
Jak już wcześniej ustalono, Formuła 1 ulegnie w najbliższych latach znaczącym zmianom. |
|
•Marek Roczniak, 8 grudnia 2006, wyświetlenia: 1008 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dziś rano w Monako odbyło się kolejne spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) w sprawie przyszłości Formuły 1. Jak już wcześniej ustalono, królowa sportów motorowych ulegnie w najbliższych latach znaczącym zmianom, nastawionym głównie na wprowadzenie odzyskiwania energii i przybliżenie tego sportu do przemysłu motoryzacyjnego.
Nastąpi redukcja wydajności aerodynamicznej wraz z prawdopodobnym wyeliminowaniem takich dodatków aerodynamicznych, jak: deflektory, skrzydełka, kominy i tym podobne. Być może w 2008 roku ograniczone zostanie także użycie tuneli aerodynamicznych, choć wiąże się z tym ryzyko, że zespoły nie mogąc dokonywać zmian w aerodynamice przez kilka wyścigów będą po prostu projektowały dwa lub trzy nowe samochody w ciągu roku.
W 2009 roku FIA chce zmniejszyć siłę dociskową generowaną przez bolidy F1 o 50% i wprowadzić inne zmiany mające ułatwić wyprzedzanie (skrzydło CDG lub inne tego typu rozwiązanie). Następnie w 2010 roku Federacja zechce wprowadzić częściowo lub w całości ustandaryzowany pakiet aerodynamiczny, albo w zamian nowe przepisy mające zachęcić opracowywanie rozwiązań aerodynamicznych, które znajdą zastosowanie również ww zwykłych samochodach drogowych.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2011 roku pojawią się mające wytrzymywać cztery wyścigi z rzędu zupełnie nowe silniki na biopaliwo, z wysokowydajnym turbodoładowaniem, ograniczonym przepływem paliwa (lub energii), bezpośrednim wtryskiem i zmniejszoną pojemnością. Jeśli chodzi o dalsze lata, pojawiły się niesprecyzowane sugestie na temat nowych podwozi i ograniczenia możliwych do użycia materiałów.
Senat FIA otrzymał upoważnienie do sfinalizowania zmian w przepisach na sezon 2009 po spotkaniu, które odbędzie się 19 grudnia bieżącego roku. Przedstawione zmiany zostaną poddane głosowaniu przed 31 grudnia, aby mogły być wprowadzone w życie w sezonie 2009. W dyskusji nad skonkretyzowaniem zmian na kolejne lata czynny udział mają wziąć koncerny samochodowe należące do organizacji Grand Prix Manufacturers Association (GPMA).
Źródło: GrandPrix.com, FIA.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|