F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2006
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Postanowienia WMSC na najbliższe pięć lat

Jak już wcześniej ustalono, Formuła 1 ulegnie w najbliższych latach znaczącym zmianom.
Marek Roczniak, 8 grudnia 2006, wyświetlenia: 1008<< | lista | T- | T+ | >>
Dziś rano w Monako odbyło się kolejne spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych (WMSC) w sprawie przyszłości Formuły 1. Jak już wcześniej ustalono, królowa sportów motorowych ulegnie w najbliższych latach znaczącym zmianom, nastawionym głównie na wprowadzenie odzyskiwania energii i przybliżenie tego sportu do przemysłu motoryzacyjnego.

Nastąpi redukcja wydajności aerodynamicznej wraz z prawdopodobnym wyeliminowaniem takich dodatków aerodynamicznych, jak: deflektory, skrzydełka, kominy i tym podobne. Być może w 2008 roku ograniczone zostanie także użycie tuneli aerodynamicznych, choć wiąże się z tym ryzyko, że zespoły nie mogąc dokonywać zmian w aerodynamice przez kilka wyścigów będą po prostu projektowały dwa lub trzy nowe samochody w ciągu roku.

W 2009 roku FIA chce zmniejszyć siłę dociskową generowaną przez bolidy F1 o 50% i wprowadzić inne zmiany mające ułatwić wyprzedzanie (skrzydło CDG lub inne tego typu rozwiązanie). Następnie w 2010 roku Federacja zechce wprowadzić częściowo lub w całości ustandaryzowany pakiet aerodynamiczny, albo w zamian nowe przepisy mające zachęcić opracowywanie rozwiązań aerodynamicznych, które znajdą zastosowanie również ww zwykłych samochodach drogowych.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2011 roku pojawią się mające wytrzymywać cztery wyścigi z rzędu zupełnie nowe silniki na biopaliwo, z wysokowydajnym turbodoładowaniem, ograniczonym przepływem paliwa (lub energii), bezpośrednim wtryskiem i zmniejszoną pojemnością. Jeśli chodzi o dalsze lata, pojawiły się niesprecyzowane sugestie na temat nowych podwozi i ograniczenia możliwych do użycia materiałów.

Senat FIA otrzymał upoważnienie do sfinalizowania zmian w przepisach na sezon 2009 po spotkaniu, które odbędzie się 19 grudnia bieżącego roku. Przedstawione zmiany zostaną poddane głosowaniu przed 31 grudnia, aby mogły być wprowadzone w życie w sezonie 2009. W dyskusji nad skonkretyzowaniem zmian na kolejne lata czynny udział mają wziąć koncerny samochodowe należące do organizacji Grand Prix Manufacturers Association (GPMA).

Źródło: GrandPrix.com, FIA.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
FIA

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Falarek, 09.12.2006 00:55[!]
Niedługo to będzie parodia wyścigów. Jeszcze niech jeździ więcej takich Webberów co ciągle narzekają na niewystarczające bezpieczeństwo. Wszystko schodzi na psy.
froggy, 09.12.2006 09:12[!]
Zastosowań do zwykłych samochodów niech sobie szukają k***a w rajdach albo DTM. Właśnie to wyróżnia F1, że stosowanym technologiom bliżej do NASA niż seryjnych samochodów.
zitol, 09.12.2006 10:00[!]
"mniejsza pojemność ale za to turbo + bezpośredni wtrysk :) może wtedy wreszcie do F1 wejdzie Audi/VW"
To nie są marki godne jeżdżenia w F1... jeszcze Hyundai wejdzie z nimi..... :))

Po drugie :
"wprowadzić inne zmiany mające ułatwić wyprzedzanie (skrzydło CDG lub inne tego typu rozwiązanie)"
Mi nie brakuje walki przy tych skrzydlach....
A widzieliście jak wygląda to nowe skrzydło?? Hahahah.. Max i nne pajace pozdro!
jacek2601, 09.12.2006 10:51[!]
Dobra. Gadka szmatka. F1 to F1 zawsze i wszędzie. Pany nieprzejmuta się tym, co ma być to będzie. Ja nistety stety obchodze dziś(teraz) solenizanta, czyli pije za zdrowie pana RK. No ale b\niechcądz być świnią to oczywista wypije i za was drodzy inernauci. A przede wszystkim- zdrówko Maraz. Jesteś gość.
Tylko mi tu nie kasować tego, że mówie nie na temat. Polska ma zajebiste doświadczenie jeżeli chodzi o produkcje paliwa( z buraków czy tam z łajna końskiego) także napewno wniesie jakiś wkład wwwww..... A1. Bo tojuż nie F1 zaczyna się robić niciekawie, no ale co tam. Diś 330KM z jednego litra poj.(bez turbo) to jest zabisty sukces. Także jeszcze raz-wszystkiego naj naj naj....Sorka że to dopiero 11.00 no, ale solenizant to solenizant....
robi, 09.12.2006 18:02[!]
Zapomnieli o jednym, bolidy będą sterowane przez radio z boksów, tak dla bezpieczeństwa.
Czechosłowak, 10.12.2006 15:45[!]
zitol- całkowicie się z Toba nie zgadzam, w koncernie VW są takie marki jak Lamborghini, Bentley czy Bugatti, chyba nie nazwiesz ich mniej godnymi jeżdżenia w F1 niż Toyota czy Renault. Jest jeszcze Audi, spadkobierca przedwojennych tradycji Auto Uniona, jeżeli kojarzysz takie nazwiska jak Tazio Nuvolari czy Bernd Rosemeyer, to powinienes wiedziec o czym mówię, poza tym Audi odnosiło już pod własną marką sukcesy w sportach motorowych: legendarne już Audi Quattro w rajdach w latach 80-tych, czy absolutna dominacja w wyścigach Le Mans nieprzerwanie od 7 lat. Taka marka byłaby przeze mnie bardzo mile widziana w F1
Hitokiri, 10.12.2006 21:18[!]
masakra... F1 pod rzadami tych d.billi sie stacza po rowni pochylej... [*]
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca