Embed from Getty Images
Sauber prowadzi z koncernem Stellantis rozmowy mające na celu przedłużenie umowy z Alfą Romeo o kolejne sezony.
Alfa Romeo po raz pierwszy połączyła siły z Sauberem w sezonie 2018, kiedy to została sponsorem tytularnym szwajcarskiej ekipy. Począwszy od sezonu 2019 współpraca została poszerzona, a zespół zmienił nazwę na Alfa Romeo Racing. Obecna umowa Saubera z włoską marką wygasa jednak wraz z końcem tegorocznej kampanii.
Stajnia z Hinwil ogłosiła w październiku ubiegłego roku przedłużenie umowy do końca sezonu 2021, jednak Frederic Vasseur liczy na to, że tym razem uda się podpisać z Alfą Romeo umowę długoterminową. Sauber już teraz prowadzi rozmowy z nowo powstałym gigantem motoryzacyjnym, Stellantis, który powstał w wyniku połączenia grupy Fiat-Chrysler z francuskim koncernem PSA.
„Myślę, że toczymy z nimi bardzo dobrą i pozytywną dyskusję na temat przedłużenia kontraktu i mam nadzieję, że rzeczywiście do tego dojdzie” – powiedział Vasseur w rozmowie z
Motorsport Italy.
„Jeśli chodzi o nich, to muszą się nieco zreorganizować po fuzji, ale jestem zadowolony i pozytywnie nastawiony po ostatniej deklaracji Stellantis w kontekście marki Alfa Romeo”.
„Zamierzają być bardzo pomocni, a ja myślę, że Alfa Romeo jest marką, która jest niezwykle cennym nabytkiem dla ich grupy. Jest również cenna dla F1. W końcu są ikoniczną marką, która była w F1 od samego początku. Mam nadzieję, że będziemy w stanie wszystko poskładać”.
Szef Stellantis, Carlos Tavares, ujawnił w maju, że grupa zobowiązała się do kontynuowania inwestycji w Alfę Romeo przez kolejnych 10 lat, pomimo tego, że pod skrzydłami koncernu znajduje się obecnie aż czternaście różnych marek.
Źródła
Motorsport.com informują, że już Sauber już w styczniu miał podjąć decyzję o kontynuowaniu współpracy z Ferrari do 2025, co wyklucza jednoznacznie plotki o ewentualnym nawiązaniu współpracy z Renault. W ramach partnerstwa Alfa Romeo wespół z działem inżynierii Saubera projektuje również sportowe wersje swoich samochodów drogowych, takich jak Giulia GTA i GTAm.
Zapytany o znaczenie zewnętrznych działów, takich jak Sauber Engineering dla mniejszych zespołów F1, Vasseur odparł, iż jego zdaniem to bardzo ważny obszar dla rozwoju zespołu.
„Był to jeden z kierunków, który obraliśmy w ostatnich kilku miesiącach, by rozwijać firmę. Nie tylko zespół, ale i firmę” – powiedział Francuz.
„Jest tak dlatego, że musimy wykorzystać atuty zespołu Formuły 1, by móc rozwijać zewnętrzny biznes. To jest długi proces. Nie jest on łatwy, ponieważ zazwyczaj zespoły Formuły 1 nie są przyzwyczajone do 'normalnego' życia!”.
„Musieliśmy nieco zmienić naszą mentalność, ale jesteśmy na dobrej drodze. Rozwijamy w Sauberze nasz zewnętrzny biznes i idzie to dość szybko. Uważam, że już niedługo dochody z tego tytułu mogą być całkiem przyzwoite” – zakończył Vasseur.