F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Masi wytłumaczył pozostawienie żółtych krawężników we Francji

Australijczyk dodał, iż zespoły same nieraz apelowały o fizyczne ograniczenia granic toru.
Michał Bielicki, 23 czerwca 2021, wyświetlenia: 705<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jednym z newralgicznych tematów podczas weekendu we Francji, szczególnie w piątek, były żółte krawężniki po zewnętrznej stronie zakrętu numer 2. Według niektórych zespołów, głównie Red Bulla i Mercedesa, były one za wysokie.

Podczas powtórek w trakcie sesji treningowych mogliśmy widzieć jak samochody tracą kawałki przednich skrzydeł czy podłogi przejeżdżając drugi zakręt zbyt szeroko. Temat niejednokrotnie podnoszony był drogą radiową do dyrektora wyścigowego, Michaela Masi.

Krawężniki zostały skontrolowane jeszcze w piątek wieczorem, jednak nie podjęto decyzji o ich usunięciu, mimo takich próśb. Zespołom i kierowcom ostatecznie w kolejnych dniach udało się też wyciągnąć wnioski, by bardziej zważać na unikanie tej przeszkody.

„Jest kilka czynników, które wpłynęły na moją decyzję” – wytłumaczył Michael Masi. „Jednym z nich jest fakt, że te krawężniki były tutaj obecne już w sezonie 2019. Po drugie, znajdują się one ponad dwa metry poza torem, więc by doszło do jakiegokolwiek kontaktu z nimi, samochód musi wyjechać kompletnie poza granice toru”.

„Mimo to przyjrzeliśmy się im ponownie w piątek po dyskusji na spotkaniu z kierowcami. Udałem się na miejsce, żeby upewnić się, że wszystko wygląda poprawnie. Jednak chyba najważniejsze jest to, iż nie jeden raz, zwłaszcza w tym roku, same zespoły zgłaszały, że chcą fizycznych ograniczeń granic toru i te krawężniki spełniają właśnie takie żądanie”.

„Za sobą mamy dwa uliczne wyścigi, gdzie fizyczne ograniczenia limitów toru są dość normalne. W tym przypadku było podobnie i mówiąc całkiem uczciwie, podczas wyścigu nie było z nimi żadnego problemu” – zakończył Masi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
24.03.2024  Alonso ukarany doliczeniem 20 sekund za niebezpieczną jazdę [Akt.]
24.03.2024  Alonso: Miałem problemy z układem magazynowania energii
Tagi:
Masi M.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca