F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.08.2021

Capito: Hulkenberg jest na liście kandydatów do Williamsa

Marko: Mercedes znalazł więcej mocy

Villeneuve: Stroll mógłby dołączyć do Hamiltona w Mercedesie

Pourchaire weźmie udział w teście Alfy Romeo na Hungaroringu

Brawn chwali walkę Alonso z Hamiltonem

03.08.2021

Ticktum nie jest już kierowcą rozwojowym Williamsa

Silnik z bolidu Leclerca został nieodwracalnie uszkodzony

01.08.2021

Aston Martin zamierza złożyć odwołanie od dyskwalifikacji Vettela

Vettel wykluczony z wyników Grand Prix Węgier

Vettel zagrożony dyskwalifikacją z GP Węgier

Red Bull obawia się utraty kolejnego silnika

Ocon z reprymendą za przegapienie zjazdu do boksów

Vettel ukarany reprymendą po wyścigu o GP Węgier

Verstappen: Straciłem prowadzenie w tabeli przez dziwaczne momenty

Hamilton spotkał się z lekarzem po wyścigu o GP Węgier

Bottas: Biorę całą winę na siebie

Vettel: Czuję lekki niedosyt, ale Esteban zasłużył na zwycięstwo

Ocon: Wróciliśmy tam, gdzie jest nasze miejsce

Norris: Oczekiwałbym więcej po kierowcach z czołówki

Stroll z karą cofnięcia o 5 miejsc na starcie wyścigu na Spa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Masi wytłumaczył pozostawienie żółtych krawężników we Francji

Australijczyk dodał, iż zespoły same nieraz apelowały o fizyczne ograniczenia granic toru.
Michał Bielicki, 23 czerwca 2021, wyświetlenia: 631<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Jednym z newralgicznych tematów podczas weekendu we Francji, szczególnie w piątek, były żółte krawężniki po zewnętrznej stronie zakrętu numer 2. Według niektórych zespołów, głównie Red Bulla i Mercedesa, były one za wysokie.

Podczas powtórek w trakcie sesji treningowych mogliśmy widzieć jak samochody tracą kawałki przednich skrzydeł czy podłogi przejeżdżając drugi zakręt zbyt szeroko. Temat niejednokrotnie podnoszony był drogą radiową do dyrektora wyścigowego, Michaela Masi.

Krawężniki zostały skontrolowane jeszcze w piątek wieczorem, jednak nie podjęto decyzji o ich usunięciu, mimo takich próśb. Zespołom i kierowcom ostatecznie w kolejnych dniach udało się też wyciągnąć wnioski, by bardziej zważać na unikanie tej przeszkody.

„Jest kilka czynników, które wpłynęły na moją decyzję” – wytłumaczył Michael Masi. „Jednym z nich jest fakt, że te krawężniki były tutaj obecne już w sezonie 2019. Po drugie, znajdują się one ponad dwa metry poza torem, więc by doszło do jakiegokolwiek kontaktu z nimi, samochód musi wyjechać kompletnie poza granice toru”.

„Mimo to przyjrzeliśmy się im ponownie w piątek po dyskusji na spotkaniu z kierowcami. Udałem się na miejsce, żeby upewnić się, że wszystko wygląda poprawnie. Jednak chyba najważniejsze jest to, iż nie jeden raz, zwłaszcza w tym roku, same zespoły zgłaszały, że chcą fizycznych ograniczeń granic toru i te krawężniki spełniają właśnie takie żądanie”.

„Za sobą mamy dwa uliczne wyścigi, gdzie fizyczne ograniczenia limitów toru są dość normalne. W tym przypadku było podobnie i mówiąc całkiem uczciwie, podczas wyścigu nie było z nimi żadnego problemu” – zakończył Masi.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.08.2021  Aston Martin zamierza złożyć odwołanie od dyskwalifikacji Vettela
01.08.2021  Vettel wykluczony z wyników Grand Prix Węgier
01.08.2021  Vettel zagrożony dyskwalifikacją z GP Węgier
01.08.2021  Ocon z reprymendą za przegapienie zjazdu do boksów
01.08.2021  Stroll z karą cofnięcia o 5 miejsc na starcie wyścigu na Spa
Tagi:
Masi M.
FIA

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca