F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Więcej wiadomości

  Archiwum 2007
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota przedstawiła swój nowy bolid TF107

Prezentacja ta odbyła się w centrum wystawowym Expo XXI w Kolonii.
Marek Roczniak, 12 stycznia 2007, wyświetlenia: 1914<< | lista | T- | T+ | >>
W centrum wystawowym Expo XXI w Kolonii zespół Panasonic Toyota Racing zaprezentował dzisiaj światu swój nowy bolid TF107. Samochód ten ma umożliwić japońskiej stajni odniesienie pierwszego zwycięstwa w Formule 1.

Toyota jest jedynym zespołem F1 ze wszystkich jedenastu stajni zgłoszonych do udziału w tegorocznych mistrzostwach, który do sezonu 2007 przystąpi z tym samym dostawcą silników i opon oraz z tymi samymi co w zeszłym roku kierowcami wyścigowymi. Ten unikalny stopień ciągłości ma mu umożliwić dobry start do nowego sezonu i poprawę osiągów na bazie doświadczenia zgromadzonego w ostatnich kilku latach.

Japońska stajnia ponownie postawiła sobie bardzo ambitne cele, choć zeszły sezon z pewnością stanowił dla niej trudną lekcję, jako że zamiast obiecywanego zwycięstwa udało się wywalczyć zaledwie jedno podium i to w sprzyjających okolicznościach. „Naszym głównym wyzwaniem jeśli chodzi o ten rok jest odniesienie pierwszego zwycięstwa.” – powiedział szef zespołu Tsutomu Tomita. „Zapowiadaliśmy to już w zeszłym roku, ale nie udało się nam odnieść sukcesu w 2006 i dlatego chcemy ponownie podjąć to wyzwanie w 2007”.

„Wiem, że wszystkie inne zespoły pracują bardzo ciężko, zwłaszcza czołowa trójka. Mamy pięć lat doświadczenia w F1, ale nadal jesteśmy młodzi w porównaniu z czołowymi zespołami, dlatego musimy podchodzić do tego ze skromnością. Jednakże chcemy się z nimi zmierzyć. Jestem do tego bardzo, ale to bardzo pozytywnie nastawiony i osobiście uważam, że powinniśmy atakować już od pierwszej rundy. Dlatego też jest bardzo istotne, aby przeprowadzić produktywne testy podczas zimy i w pełni zrozumieć samochód oraz opony”.

Toyota wzmocniła niedawno departament zarządzający i techniczny w swoim zespole Formuły 1, ogłaszając 1 grudnia 2006 roku powierzenie roli wiceprezesa w swoim europejskim oddziale Toyota Motorsport GmbH (TMG) w Kolonii Tadashiemu Yamashinie. Japończyk wraz z Tomitą i prezydentem TMG Johnem Howettem utworzy swoiste trio, które ma umożliwić zespołowi Panasonic Toyota Racing odniesienie sukcesu. „Tomita-san, John i ja jesteśmy jak to się mówi w Japonii jak trzy strzały – jedna strzała łatwo się łamie, dwie trudniej jest złamać, a trzech się w ogóle nie da złamać”.

„Oczywiście jestem podekscytowany moją nową rolą. Kiedykolwiek zostaję przydzielony do jakiegoś zadania, nieważne jak trudne będzie to wyzwanie, jestem szczęśliwy. Takie jest moje podejście. Najważniejszym celem, jaki musimy starać się osiągnąć w tym sezonie, jest odniesienie pierwszego zwycięstwa dla Toyoty w Formule 1. Chcemy stanąć na najwyższym stopniu podium. Poprawiliśmy się we wszystkich obszarach, takich jak aerodynamika, zawieszenie i zmiana biegów.” – powiedział Yamashina.

W zeszłym roku zespół nie spełnił pokładanych w nim dużych nadziei po sukcesie odniesionym w sezonie 2005, jednak liczy na to, że TF107 przybliży Toyotę z powrotem do czołówki. „Naszą ambicją była zawsze chęć walki o zwycięstwo – według mnie dlatego jesteśmy tutaj i dlatego uczestniczymy w wyścigach.” – przyznaje Howett. „Myślę, że zbudowaliśmy całkiem dobry pakiet w 2005 i w zeszłym roku nie posunęliśmy się wystarczająco na przód. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o samą szybkość, mieliśmy trzeci najszybszy pakiet w stawce”.

„Patrząc na nasze tempo podczas wyścigów i kwalifikacji, pod koniec sezonu zbliżaliśmy się do Renault, ale Ferrari nadal było z przodu. Choć rezultaty tego nie odzwierciedlały, myślę że jesteśmy teraz w stanie konkurować z czołowymi zespołami pod względem szybkości. Zajęliśmy się poprawą niezawodności i rozwiązaliśmy problem z systemem wspomagania startu pod koniec zeszłego sezonu, który kosztował nas tak wiele. Pracujemy non-stop i pełną parą nad poprawą samochodu, więc myślę, że mamy odpowiedni potencjał by wygrać w tym roku i jestem rozczarowany, że nie udało nam się tego dokonać w 2006”.

Pomimo wspomnianej wcześniej ciągłości, TF107 jest zupełnie nowym samochodem i w zasadzie żadna z części TF106 czy TF106B nie została w nim wykorzystana. „Jest w dużym stopniu zmieniony pod względem podstawowego układu.” – podkreśla Howett. „Kiedy przeszliśmy z V10 na V8, tył silnika pozostał w zasadzie na tym samym miejscu, a wolną przestrzeń po pierwszych dwóch cylindrach z V10 zapełniło nadwozie i zbiornik paliwa. Teraz przysunęliśmy silnik w kierunku kokpitu, ale mimo to bardzo staraliśmy się zadbać o to, aby nadal mieć duży zbiornik. Skrzynia biegów jest dłuższa i po raz pierwszy będziemy mieli przekładnię z nieprzerwaną zmianą biegów”.

„Duży uwagi poświęciliśmy także aerodynamice i spora część nadwozia została tak zaprojektowana, aby zapewnić lepszą wydajność aero. Cała koncepcja monocoque została zmodyfikowana pod względem wysokości i tego, jak jest on osadzony. Wcześniej był to dosyć niski samochód, teraz jest wyższy. Poprawiliśmy zawieszenie i mamy w zanadrzu kilka interesujących rozwiązań, które – mamy nadzieję – zapewnią nam poprawę osiągów.” – zakończył Howett.

Toyota dostawcę opon zmieniła na Bridgestone już w 2006 roku i choć z początku miała trudności z nowym ogumieniem, to jednak z czasem zaczęła je przezwyciężać i pod koniec zeszłego sezonu była już w stanie wyciągać z opon najlepsze osiągi. „To był rok upadków i wzlotów, ale stanowił dla nas bardzo dobrą szkołę. Teraz, kiedy będzie tylko jeden dostawca opon w F1, wiemy już sporo na temat tego jak obchodzić się z oponami, zwłaszcza jeśli chodzi o temperaturę, geometrię zawieszenia i docisk” – dodał Tomita.

Zobacz także:

Źródło: Toyota-F1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.11.2023  Iltalehti: Toyota może przejąć realizację programu Audi
25.09.2023  Toyota dementuje plotki o powrocie do Formuły 1 z McLarenem
20.07.2019  Valtteri Bottas przetestował Toyotę Yaris WRC
01.05.2019  Alonso zakończy starty w WEC z Toyotą po tegorocznym Le Mans
17.06.2018  Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans
Tagi:
Toyota
Prezentacje
Howett J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
McMarcin, 12.01.2007 16:16[!]
wygląda na szybki bolid, ale jak to z Toyotą - nigdy nic nie wiadomo. No i z Ralfem to za bardzo nie poszaleją. Bardzo nierówny kierowca. Jarno też nie jest twardzielem w stylu M.Schumachera czy Ayrtona Senny. Japończycy powinni odmłodzić kierowców i sięgnąć po młodych i utalentowanych.
Metalpablo, 12.01.2007 16:21[!]
McMarcin-> ja myśle,że potrzebują przedewszystkim doświadczonych kierowców,bo zespół jest mimo wszsystko młody i tego doświadczenai nie mają zbyt wiele.Mam nadzieje,że będzie lepiej niż w 2006 roku:).Sam bolid ładny z wylgądu:PP
rafaello85, 12.01.2007 16:24[!]
Pewnie kolejny bubel japońskiego producenta://////
Maximus, 12.01.2007 16:42[!]
Jednym słowem- ładny... ale nie o to tu chodzi!
Yankess, 12.01.2007 17:04[!]
McMarcin, zgadzam się z tobą. Toyta ma 2 przeciętnych kierowcow, powinni sobie sprawic może nie drivera pokroju Alonso (bo przecież by nie chciał), ale kogos, kto pare razy stawał na podium i ma spore doświadczenie + jakiegoś ambitnego młodziaka.
stanson1980, 12.01.2007 17:24[!]
"wygląda na szybki bolid" --> a przepraszam, z czego to wywnioskowałeś? To się okaże dopiero na torze. Co do kierowców to się zgodzę, R. Schumacher zdecydowanie swoją najwyższą formę ma juz za sobą, Trulli natomiast jest wielką pomyłką. Toyota, aby wygrywać, oprócz konkurencyjnego bolidu potrzebuje również konkurencyjnych kierowców, ale wygląda jakby o tym zapomniała...
Falarek, 12.01.2007 18:03[!]
Fajna ta nowa Toyota zresztą jak każdy nowo zaprezentowany bolid. Widać dopracowanie detalów związanych z aero. Wypowiedzi szefów jak zwykle pełne optymizmu i nadziei że nadchodzący sezon będzie lepszy. Ja również mam nadzieję że Toyota w końcu wygra jakiś wyścig chociaż ich duet kierowców nie zbyt mnie przekonuje.
Jacenty_F1, 12.01.2007 18:08[!]
W 2005 już byli w ogródku w 2006 mieli witać się z gąską a tu wyszedł gospodarz i dał kopa dyrektorowi efekty było widać że coś niedobrego tam się dzieje. Gdy przypadkowo Frank Williams zalatwi to załamią się do końca.
SQUZ, 12.01.2007 18:36[!]
ciekawe czy poprawili zawieszenie tylne:D pomietaie problemy z 2006 roku np gp brazyli:D
mikoolaj, 12.01.2007 19:31[!]
Oglądałem relację live on line. Wszyscy są "looking forward" i "expect the first victory" czyli wszystko po staremu...
damian19901, 13.01.2007 00:44[!]
Może i mają nieco lepszy bolid niż zeszłego roku, ale kierowców niestety mają tych samych. Są juz troche starsi i zapewne nie maja takiej werwy do ścigania się jak np. "młode wilki". W tym zespole przydałby się młody kierowca, tak jak Kubica w BMW. Dopuki Villeneuve jezdził to Nick się nie starał bo i tak wiedził, że lepiej wypadnie od byłego Mistrza Świata. Ale gdy pojawił się Polak, który musiał walczyć o miejsce w składzie, Nick odrazu poczuł, że ma konkurencje i zaczoł jeżdzić szybciej. To samo w Toyocie, powinni zatrudnić takiego obiecującego młodego kierowce, żeby dał kopa, swoim partnerom.
wojtassss, 13.01.2007 09:52[!]
Toyota jest przykladem na to, ze to nie do konca kasa decyduje w tym sporcie, kto wygra. przy takim budzecie i wsparciu technologicznym, powinni walczyc o 1-2 miejsce,a w przyszlym roku czuje ze beda jezdzic jeszcze gorzej. Zamiast zatrudnic mlodych, utalentowanych kierowcow, to tronia kase na gosci typu Schumacher Ralf i Trulli, ktorzy juz nic ciekawego nie wniosa do F1.
Love, 13.01.2007 16:40[!]
oj tam nie wnosa...problem lezy gl. w aucie. chca tak jak inni np. ferrari ( to doskonaly przyklad ) budowac auto w duzej mieze oparte na poprezdnim... ale w ich przypadku to sie nie sprawdza... tu trzeba calkowicie nowgo projektu.
wojtassss, 13.01.2007 23:22[!]
powiedzialem ze nie wniosa nic CIEKAWEGO, np. jakies zwyciestwo , czy chociaz podium. Natomiast moga przy dobrych wiatrach oscylowac kolo pierwszej 10-ki, piatki,ale nic poza tym
jacek2601, 13.01.2007 23:42[!]
Mam pytanko. Dlaczego w danych technicznych nie jest podana masa silnika? Uważam że bardzo istotny parametr. Wiem przy następnych prezentacjach poprawicie sie panowie:)

PS. Silnika kompletnego ( skrzynia biegów itp..)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca