F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły ostrzegają kierowców przed krawężnikami Losail

W piątek w wielu bolidach doszło do uszkodzeń spowodowanych wyjazdami na tarki.
Nataniel Piórkowski, 20 listopada 2021, wyświetlenia: 429<< | lista | T- | T+ | >>

Zespoły Formuły 1 wymagają od swych kierowców trzymania się z daleka od tarek na torze Losail, po tym jak w trakcie piątkowych treningów kilka z bolidów zostało uszkodzonych po szerszych wyjazdach poza tor.

Nikita Mazepin z Haasa stracił możliwość występu w drugim treningu, gdyż Haas był zmuszony wymienić podwozie jego VF-21. Inne stajnie odnotowały uszkodzenia podłogi oraz elementów nadwozia. Krawężniki w specyfikacji określonej przez FIA zostały zamontowane na obiekcie podczas prac mających dostosować go do standardów Formuły 1.

Szef Haasa – Guenther Steiner zapewnia, że Mazepin nie doprowadził do zniszczenia podwozia naruszając limity toru. „Gdyby to była tylko podłoga, to w porządku. Problem dotyczył podwozia. Podłogę można wymienić i wrócić na tor, ale u Nikity doszło do zniszczenia podwozia. To bardzo niefortunne”.

„Myślę, że kilku kierowców miało uszkodzone podłogi. My musieliśmy wymienić podwozie a to zajmuje cały dzień. W praktyce zmieniamy cały bolid. Nikita po prostu przejechał po tarkach. Nie wyjechał poza tor, przestrzegał zasad. Po prostu najechał na tarki i uderzył o nie spodem bolidu. Powiedział nam, że poczuł to w plecach. Rozmawialiśmy z Michaelem [Masim]. Powiedział nam, że to standardowe krawężniki FIA”.

Steiner relacjonuje, że kierowcy otrzymali jasną wiadomość: „Następnym razem nie można wyjeżdżać na krawężniki. Myślę, że wszyscy kierowcy będą teraz bardziej ostrożni”.

Szef McLarena – Andreas Seidl uważa, że do uszkodzeń przyczyniła się wysoka prędkość, przy jakiej kierowcy uderzali bolidami o krawężniki. „Są one tutaj dość ostre. W kilku bolidach – także w naszych – widzieliśmy dzisiaj uszkodzenia elementów nadwozia, spowodowane najechaniem na tarki. Musimy mieć to na uwadze przez resztę weekendu”.

„To szybki tor i wydaje mi się, że gdy najeżdżasz na tarki, mocno o nie uderzasz. Dodatkowo jest to obiekt, na którym możesz zaryzykować nieco szersze wyjazdy, bo nie wpływają one negatywnie na twoje tempo. Prawdopodobnie kierowcy podejmują nieco większe ryzyko a to z kolei przekłada się na zwiększone prawdopodobieństwo uszkodzenia różnych części”.

Szef teamu Astona Martina – Otmar Szafnauer przyznał, że w bolidzie Lance'a Strolla doszło do usterki, która mogła być spowodowana najechaniem na krawężniki. „Nie jesteśmy pewni przyczyny, ale mogło to być związane z przejechaniem po tarkach. Doszło do pęknięcia i wycieku z małego elementu układu hydraulicznego”.

„Nie była to wielka usterka i mogliśmy szybko ją usunąć. Po prostu nie chcemy kolejnych awarii. Nie musieliśmy zbytnio się wysilać i dość szybko przygotowaliśmy bolid do drugiego treningu. Wygląda na to, że wymieniony element nie uległ już awarii. To coś pozytywnego. Zachowujemy też jednak większą ostrożność jeśli chodzi o pokonywanie krawężników”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
11.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie
Losail
FIA
Steiner G.
Seidl A.
Szafnauer O.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca