|
|
|
|
|
|
Zespoły ostrzegają kierowców przed krawężnikami Losail |
W piątek w wielu bolidach doszło do uszkodzeń spowodowanych wyjazdami na tarki. |
|
•Nataniel Piórkowski, 20 listopada 2021, wyświetlenia: 429 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespoły Formuły 1 wymagają od swych kierowców trzymania się z daleka od tarek na torze Losail, po tym jak w trakcie piątkowych treningów kilka z bolidów zostało uszkodzonych po szerszych wyjazdach poza tor.
Nikita Mazepin z Haasa stracił możliwość występu w drugim treningu, gdyż Haas był zmuszony wymienić podwozie jego VF-21. Inne stajnie odnotowały uszkodzenia podłogi oraz elementów nadwozia. Krawężniki w specyfikacji określonej przez FIA zostały zamontowane na obiekcie podczas prac mających dostosować go do standardów Formuły 1.
Szef Haasa – Guenther Steiner zapewnia, że Mazepin nie doprowadził do zniszczenia podwozia naruszając limity toru. „Gdyby to była tylko podłoga, to w porządku. Problem dotyczył podwozia. Podłogę można wymienić i wrócić na tor, ale u Nikity doszło do zniszczenia podwozia. To bardzo niefortunne”.
„Myślę, że kilku kierowców miało uszkodzone podłogi. My musieliśmy wymienić podwozie a to zajmuje cały dzień. W praktyce zmieniamy cały bolid. Nikita po prostu przejechał po tarkach. Nie wyjechał poza tor, przestrzegał zasad. Po prostu najechał na tarki i uderzył o nie spodem bolidu. Powiedział nam, że poczuł to w plecach. Rozmawialiśmy z Michaelem [Masim]. Powiedział nam, że to standardowe krawężniki FIA”.
Steiner relacjonuje, że kierowcy otrzymali jasną wiadomość: „Następnym razem nie można wyjeżdżać na krawężniki. Myślę, że wszyscy kierowcy będą teraz bardziej ostrożni”.
Szef McLarena – Andreas Seidl uważa, że do uszkodzeń przyczyniła się wysoka prędkość, przy jakiej kierowcy uderzali bolidami o krawężniki. „Są one tutaj dość ostre. W kilku bolidach – także w naszych – widzieliśmy dzisiaj uszkodzenia elementów nadwozia, spowodowane najechaniem na tarki. Musimy mieć to na uwadze przez resztę weekendu”.
„To szybki tor i wydaje mi się, że gdy najeżdżasz na tarki, mocno o nie uderzasz. Dodatkowo jest to obiekt, na którym możesz zaryzykować nieco szersze wyjazdy, bo nie wpływają one negatywnie na twoje tempo. Prawdopodobnie kierowcy podejmują nieco większe ryzyko a to z kolei przekłada się na zwiększone prawdopodobieństwo uszkodzenia różnych części”.
Szef teamu Astona Martina – Otmar Szafnauer przyznał, że w bolidzie Lance'a Strolla doszło do usterki, która mogła być spowodowana najechaniem na krawężniki. „Nie jesteśmy pewni przyczyny, ale mogło to być związane z przejechaniem po tarkach. Doszło do pęknięcia i wycieku z małego elementu układu hydraulicznego”.
„Nie była to wielka usterka i mogliśmy szybko ją usunąć. Po prostu nie chcemy kolejnych awarii. Nie musieliśmy zbytnio się wysilać i dość szybko przygotowaliśmy bolid do drugiego treningu. Wygląda na to, że wymieniony element nie uległ już awarii. To coś pozytywnego. Zachowujemy też jednak większą ostrożność jeśli chodzi o pokonywanie krawężników”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|