F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Tor Catalunya pozostaje w kalendarzu F1 do 2026 roku

24.11.2021

Grand Prix Kataru może zostać przeniesione do Dohy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Zespoły ostrzegają kierowców przed krawężnikami Losail

W piątek w wielu bolidach doszło do uszkodzeń spowodowanych wyjazdami na tarki.
Nataniel Piórkowski, 20 listopada 2021, wyświetlenia: 357<< | lista | T- | T+ | >>

Zespoły Formuły 1 wymagają od swych kierowców trzymania się z daleka od tarek na torze Losail, po tym jak w trakcie piątkowych treningów kilka z bolidów zostało uszkodzonych po szerszych wyjazdach poza tor.

Nikita Mazepin z Haasa stracił możliwość występu w drugim treningu, gdyż Haas był zmuszony wymienić podwozie jego VF-21. Inne stajnie odnotowały uszkodzenia podłogi oraz elementów nadwozia. Krawężniki w specyfikacji określonej przez FIA zostały zamontowane na obiekcie podczas prac mających dostosować go do standardów Formuły 1.

Szef Haasa – Guenther Steiner zapewnia, że Mazepin nie doprowadził do zniszczenia podwozia naruszając limity toru. „Gdyby to była tylko podłoga, to w porządku. Problem dotyczył podwozia. Podłogę można wymienić i wrócić na tor, ale u Nikity doszło do zniszczenia podwozia. To bardzo niefortunne”.

„Myślę, że kilku kierowców miało uszkodzone podłogi. My musieliśmy wymienić podwozie a to zajmuje cały dzień. W praktyce zmieniamy cały bolid. Nikita po prostu przejechał po tarkach. Nie wyjechał poza tor, przestrzegał zasad. Po prostu najechał na tarki i uderzył o nie spodem bolidu. Powiedział nam, że poczuł to w plecach. Rozmawialiśmy z Michaelem [Masim]. Powiedział nam, że to standardowe krawężniki FIA”.

Steiner relacjonuje, że kierowcy otrzymali jasną wiadomość: „Następnym razem nie można wyjeżdżać na krawężniki. Myślę, że wszyscy kierowcy będą teraz bardziej ostrożni”.

Szef McLarena – Andreas Seidl uważa, że do uszkodzeń przyczyniła się wysoka prędkość, przy jakiej kierowcy uderzali bolidami o krawężniki. „Są one tutaj dość ostre. W kilku bolidach – także w naszych – widzieliśmy dzisiaj uszkodzenia elementów nadwozia, spowodowane najechaniem na tarki. Musimy mieć to na uwadze przez resztę weekendu”.

„To szybki tor i wydaje mi się, że gdy najeżdżasz na tarki, mocno o nie uderzasz. Dodatkowo jest to obiekt, na którym możesz zaryzykować nieco szersze wyjazdy, bo nie wpływają one negatywnie na twoje tempo. Prawdopodobnie kierowcy podejmują nieco większe ryzyko a to z kolei przekłada się na zwiększone prawdopodobieństwo uszkodzenia różnych części”.

Szef teamu Astona Martina – Otmar Szafnauer przyznał, że w bolidzie Lance'a Strolla doszło do usterki, która mogła być spowodowana najechaniem na krawężniki. „Nie jesteśmy pewni przyczyny, ale mogło to być związane z przejechaniem po tarkach. Doszło do pęknięcia i wycieku z małego elementu układu hydraulicznego”.

„Nie była to wielka usterka i mogliśmy szybko ją usunąć. Po prostu nie chcemy kolejnych awarii. Nie musieliśmy zbytnio się wysilać i dość szybko przygotowaliśmy bolid do drugiego treningu. Wygląda na to, że wymieniony element nie uległ już awarii. To coś pozytywnego. Zachowujemy też jednak większą ostrożność jeśli chodzi o pokonywanie krawężników”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2021  Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1
21.11.2021  Horner przeprosił za swój komentarz po ostrzeżeniu od FIA
20.11.2021  Wolff: Stanowisko sędziów otwiera drogę do "brudniejszej jazdy"
20.11.2021  Hamilton: Możemy dostawać różne werdykty, zależnie od sędziów
16.11.2021  Lista startowa na sezon 2022
Tagi:
F1 ogólnie
Losail
FIA
Steiner G.
Seidl A.
Szafnauer O.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca