F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Isola: Do awarii opon doszło przez krawężniki i ryzykowne strategie

Pirelli będzie ustalało dokładne okoliczności usterek w oparciu o dane zespołów.
Nataniel Piórkowski, 21 listopada 2021, wyświetlenia: 1014<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem dyrektora Pirelli do spraw sportów motorowych – Mario Isoli, przyczyną awarii opon w trakcie wyścigu o GP Kataru były krawężniki oraz ryzykowne strategie realizowane przez zespoły.

Do pęknięcia lewej przedniej opony doszło w bolidach Valtteriego Bottasa, Lando Norrisa, George'a Russella i Nicholasa Latifiego. Każdy z wymienionych kierowców próbował wydłużać swój przejazd celując w realizację strategii jednego zjazdu do boksów.

„Problemy dotyczyły przedniej lewej opony, gdyż była ona tą najbardziej obciążona w trakcie całego weekendu. Nie chcę jednak mówić o tym, że usterki były spowodowane nadmierną energią działającą na ogumienie bądź tego typu rzeczami”.

„Pierwsza kwestia to to, że opony były mocno zużyte, bliskie swego maksimum. Zauważyliśmy nacięcia, które musimy dokładniej przeanalizować, aby ustalić, czy doszło do nich przed czy po utracie ciśnienia. Czekamy na dane telemetryczne zespołów, ponieważ chcemy zrozumieć, czy opona została przebita nagle, czy też był to proces rozłożony w czasie”.

„Kierowcy byli w stanie kontynuować jazdę, niektórzy wrócili do alei serwisowej. Wygląda więc na to, że ciśnienie spadało stopniowo, gdyż zawodnicy byli w stanie opanować bolidy i skierować je do pit lane”.

„Widzieliśmy tutaj dużo uderzeń o krawężniki, do których dochodziło przy bardzo wysokich prędkościach. Nie jest żadną tajemnicą, że mieliśmy tu do czynienia z uszkodzeniami podwozi, podłóg, skrzydeł... Gdy opona jest zużyta, jej ochrona przez krawężnikami i uderzeniami z dużą energią ulega obniżeniu. Możesz wymienić oponę, albo w końcu pęknie”.

Isola dodał, że zalecaną strategią na wyścig były dwa pit stopy. Niektóre zespoły zaryzykowały jednak taktyką z jednym zjazdem.

„Kilka zespołów próbowało strategii jednego postoju. Na tym torze wyprzedzanie nie należy do najłatwiejszych i najwyraźniej nie chcieli tracić czasu w boksach. Powodem, który stał za wydaniem zalecenia o dwóch pit stopach były w dużej mierze dane, które zebraliśmy na temat ogumienia podczas piątkowych treningów. Zauważyliśmy wtedy wysokie zużycie ogumienia po lewej stronie bolidu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli
Isola M.
Losail
Bottas V.
Norris L.
Russell G.
Latifi N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca