F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.11.2021

Horner: Nowa umowa pozwoliła Perezowi rozwinąć skrzydła

Vasseur: Sponsorzy dobijają się do Alfy po zatrudnieniu Zhou

Torrent: Catalunya rywalizowała o GP Hiszpanii z Madrytem

Raikkonen: Obecny kalendarz nie stawia większych wymagań

Zmiany w stawce Formuły 2 przed weekendem w Arabii Saudyjskiej

29.11.2021

Sainz: Tor w Dżuddzie zbliży do siebie środek stawki

Capito ucina spekulacje łączące Grupę Volkswagen z Williamsem

Dmitrij Mazepin: Sfinansowałem budowę nowego podwozia Haasa

Verstappen: Tarcia na finiszu sezonu są czymś normalnym

Yamamoto: Red Bull i Honda nie mają już przewagi nad Mercedesem

Capito: Russell rzuci wyzwanie Hamiltonowi w sezonie 2022

28.11.2021

Zmarł Sir Frank Williams

Capito: Grupa VW nie marnowałaby czasu na niepoważne rozmowy z F1

Dmitrij Mazepin: Nadal jestem zainteresowany przejęciem zespołu F1

27.11.2021

Ocon: Wystarczyły drobne zmiany

26.11.2021

Perez: Gasly zasługuje na kolejną szansę w topowym zespole

Steiner: To była najbardziej wymagająca seria wyścigów w historii

Masi broni powolnych decyzji sędziów

Tor Catalunya pozostaje w kalendarzu F1 do 2026 roku

24.11.2021

Grand Prix Kataru może zostać przeniesione do Dohy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2021
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2021  |  2020  |  2019  |  2018
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Isola: Do awarii opon doszło przez krawężniki i ryzykowne strategie

Pirelli będzie ustalało dokładne okoliczności usterek w oparciu o dane zespołów.
Nataniel Piórkowski, 21 listopada 2021, wyświetlenia: 819<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem dyrektora Pirelli do spraw sportów motorowych – Mario Isoli, przyczyną awarii opon w trakcie wyścigu o GP Kataru były krawężniki oraz ryzykowne strategie realizowane przez zespoły.

Do pęknięcia lewej przedniej opony doszło w bolidach Valtteriego Bottasa, Lando Norrisa, George'a Russella i Nicholasa Latifiego. Każdy z wymienionych kierowców próbował wydłużać swój przejazd celując w realizację strategii jednego zjazdu do boksów.

„Problemy dotyczyły przedniej lewej opony, gdyż była ona tą najbardziej obciążona w trakcie całego weekendu. Nie chcę jednak mówić o tym, że usterki były spowodowane nadmierną energią działającą na ogumienie bądź tego typu rzeczami”.

„Pierwsza kwestia to to, że opony były mocno zużyte, bliskie swego maksimum. Zauważyliśmy nacięcia, które musimy dokładniej przeanalizować, aby ustalić, czy doszło do nich przed czy po utracie ciśnienia. Czekamy na dane telemetryczne zespołów, ponieważ chcemy zrozumieć, czy opona została przebita nagle, czy też był to proces rozłożony w czasie”.

„Kierowcy byli w stanie kontynuować jazdę, niektórzy wrócili do alei serwisowej. Wygląda więc na to, że ciśnienie spadało stopniowo, gdyż zawodnicy byli w stanie opanować bolidy i skierować je do pit lane”.

„Widzieliśmy tutaj dużo uderzeń o krawężniki, do których dochodziło przy bardzo wysokich prędkościach. Nie jest żadną tajemnicą, że mieliśmy tu do czynienia z uszkodzeniami podwozi, podłóg, skrzydeł... Gdy opona jest zużyta, jej ochrona przez krawężnikami i uderzeniami z dużą energią ulega obniżeniu. Możesz wymienić oponę, albo w końcu pęknie”.

Isola dodał, że zalecaną strategią na wyścig były dwa pit stopy. Niektóre zespoły zaryzykowały jednak taktyką z jednym zjazdem.

„Kilka zespołów próbowało strategii jednego postoju. Na tym torze wyprzedzanie nie należy do najłatwiejszych i najwyraźniej nie chcieli tracić czasu w boksach. Powodem, który stał za wydaniem zalecenia o dwóch pit stopach były w dużej mierze dane, które zebraliśmy na temat ogumienia podczas piątkowych treningów. Zauważyliśmy wtedy wysokie zużycie ogumienia po lewej stronie bolidu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.11.2021  F1 porzuci obowiązek użycia opon z Q2 na starcie wyścigów w 2022
04.11.2021  F1 pracuje nad rozwiązaniem problemu słabej widoczności w deszczu
04.11.2021  Isola: Nowe samochody nie będą dużo wolniejsze od aktualnych
10.10.2021  Isola wątpi, że opony Hamiltona dotrwałyby do mety
22.06.2021  Aston Martin: Uciszyliśmy krytyków naszego podejścia do opon
Tagi:
Pirelli
Isola M.
Losail
Bottas V.
Norris L.
Russell G.
Latifi N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca