F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sainz: Z 18-calowymi oponami można mocniej naciskać

Alex Albon uważa z kolei, że nowym oponom mogły sprzyjać niskie temperatury.
Maciej Wróbel, 3 marca 2022, wyświetlenia: 889<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Zdaniem Carlosa Sainza, nowe, 18-calowe opony dają możliwość mocniejszego „ciśnięcia”, niż miało to miejsce w przypadku ogumienia poprzedniej generacji.

Ubiegłotygodniowe testy w Barcelonie były dla kierowców pierwszą okazją do wypróbowania 18-calowych opon w pełni dostosowanych do samochodów na sezon 2022. Ogumienie nie było jednak tematem numer jeden podczas testów, biorąc pod uwagę ilość zmian dokonanych w innych obszarach.

Carlos Sainz, który podczas pierwszej tury testów pokonał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców, uważa jednak, że nowe ogumienie pozwoli na twardsze ściganie, co nie było tak oczywiste w poprzednich latach. „Sporo testowałem w zeszłym roku, łącznie będzie to chyba trzy czy cztery dni na różnych mieszankach” – powiedział kierowca Ferrari.

„Wygląda na to, że te opony dobrze dogadują się z nową generacją samochodów i że mogą pozwolić na to, by cisnąć nieco mocniej. W porównaniu z poprzednimi latami nieco mniej się przegrzewają i jest mniejsza degradacja. Oczywiście degradacja i przegrzewanie nadal występują, ale według mnie skala tych zjawisk nie jest tak duża i wygląda to lepiej”.

„Cała praca wykonana przez Pirelli i rozwój zdają się teraz procentować”.

Sainz zwrócił także uwagę na to, że mogą wzrosnąć różnice czasowe pomiędzy poszczególnymi mieszankami. „Wygląda na to, że pomiędzy mieszankami jest dość duża różnica, podczas gdy w poprzednich latach mieszanki C2, C3 i C4 były bardzo blisko siebie. Wydaje się również, że – przynajmniej w Barcelonie – jest duży wzrost przyczepności. W tym aspekcie jest więc sporo różnic w porównaniu z poprzednim sezonem. Może to nieco wstrząsnąć wydarzeniami w wyścigach”.

Valtteri Bottas z Alfy Romeo podkreślił natomiast, że był w stanie pracować bardziej efektywnie z nowymi oponami niż miało to miejsce w przypadku prób z przejściowym samochodem pod koniec zeszłego roku. „Muszę przyznać, że wrażenia są nieco lepsze niż się spodziewałem” – powiedział Fin. „Bazując na tym, co było w Abu Zabi, gdzie zmagaliśmy się z ziarnieniem, tutaj praktycznie nie było z tym problemu”.

„Przy tak ograniczonej liczbie okrążeń wydaje się to być w porządku, ale więcej dowiemy się w Bahrajnie”.

Powracający do stawki Alexander Albon uważa z kolei, że niskie temperatury w Barcelonie mogły sprzyjać nowemu ogumieniu. „Ten zakres pracy był chyba dość sprzyjający” – powiedział kierowca Williamsa. „Ciężko jednak cokolwiek wiecej powiedzieć, oczywiście było tu teraz dość zimno”.

„W tym okresie w Barcelonie zawsze wszystko wydaje się w porządku. Myślę, że więcej dowiemy się w Bahrajnie, gdzie temperatury wzrosną, ale na tę chwilę jest dość pozytywnie”..

Większych różnic w zachowaniu opon nie dostrzega natomiast Lance Stroll. „Jak dla mnie, ich zachowanie było bardzo podobne do tego z przeszłości” – stwierdził Kanadyjczyk. „Z tego co odczułem na dłuższym przejeździe, przegrzewają się i zużywają. To jest coś, co działo się z oponami już w poprzednich latach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
18.04.2024  Sainz: Moje najlepsze opcje na sezon 2025 pozostają otwarte
18.04.2024  Marko: Audi oferuje Sainzowi pieniądze poza zasięgiem Red Bulla
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Sainz C.
Albon A.
Bottas V.
Stroll Lan.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca