F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy będą musieli przywyknąć do mniejszej widoczności

Większe koła oraz nowe deflektory ograniczą pole widzenia w sezonie 2022.
Łukasz Godula, 4 marca 2022, wyświetlenia: 1716<< | lista | T- | T+ | >>
Kierowcy Formuły 1 są przekonani, że dostosowanie się do ograniczonej widoczności spowodowanej nowymi konstrukcjami będzie kwestią przyzwyczajenia, choć spodziewają się torów, które okażą się większym wyzwaniem.

Stawka F1 otrzymała możliwość sprawdzenia nowych samochodów podczas ostatnich trzydniowych przejazdów w Barcelonie. Były to pierwsze przejazdy maszynami zgodnymi z nowymi przepisami. Zmieniona charakterystyka aerodynamiczna samochodów ma pomóc w jeździe za poprzedzającym samochodem, a to ma prowadzić do większej liczby manewrów wyprzedzania.

Pierwsze wrażenia z jazdy nowymi samochodami były pozytywne, wielu kierowców zauważyło, że łatwiej jedzie się teraz za innym samochodem, tak samo jak łatwo było odczuć benefity efektu przyziemnego, który pomagał w szybkich zakrętach.

Jednak poza oczywistymi wadami nowych konstrukcji, jakimi jest na przykład zwiększona waga, kierowcy wskazywali również na ograniczenie widoczności z powodu większych opon i deflektorów nad kołami. Daniel Ricciardo z McLarena przyznał, że było „nieco trudniej” patrzeć na trasę z kokpitu gdyż „więcej rzeczy było przed oczami”.

„Kamera pokładowa nie oddaje tego co widzimy. Może się wydawać, że to jak jazda z kierowcą, ale tak naprawdę nie dostajecie naszego punktu widzenia” – mówi Ricciardo o kątach kamery. „Chodzi mi o to, że my nie widzimy tak dużo. W tym roku widać jeszcze mniej, jednak przyzwyczaimy się do tego. Tak samo jak do nowych punktów odniesienia i tego typu rzeczy. To coś co z czasem przestaje być problemem, jednak nie jest już tak jak dawniej, gdy siedzieliśmy całkiem z przodu i do tego znacznie wyżej”.

Zapytany czy mniejsza widoczność utrudni jazdę koło w koło z rywalami, Ricciardo był przekonany, że cała stawka się przyzwyczai do nowego widoku.

„Zawsze mamy jakieś martwe punkty, więc trzeba się zdać na intuicję gdy jedziesz koło w koło” – powiedział Ricciardo. „To też tworzy sztukę dobrych pojedynków. Polegasz na instynktach lub innych rzeczach, by przypuścić atak, bądź się obronić. Myślę, że będzie się do czego przyzwyczajać, szczególnie w początkowej fazie sezonu 2022. Jednak po kilku wyścigach nie powinno to być już problemem”.

Lewis Hamilton zażartował nawet, że „podłoży sobie poduszkę, by siedzieć wyżej” w kokpicie, jednak Sergio Perez uważa, że to „jedyne co można zrobić w kwestii pozycji za kierownicą”.

„Zdecydowanie musimy się do tego przyzwyczaić, by lepiej ocenić dystans i jeździć koło w koło. Jednak myślę, że spokojnie uda się przywyknąć” – powiedział Perez. „To będzie kolejne wyzwanie na ten rok”.

Max Verstappen podkreślił, że tory uliczne mogą okazać się trudniejsze w związku ze zmniejszoną widocznością. „Opony również mają swoją rolę, są w tym roku nieco większe, więc widoczność będzie inna” – powiedział Verstappen. „Myślę, że na torach jak Barcelona będzie to mniejszy problem. Na torach ulicznych będzie nieco trudniej”.

„Na niektórych torach ulicznych może to być wyzwanie, ponieważ nie mamy takiej samej widoczności z kokpitu, a przednie koła są większe, a dodatkowo mamy to coś nad nimi” – dodał Fernando Alonso. „Zobaczymy. Myślę, że to nowe wyzwanie dla każdego”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca