F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

AMuS: VAG wyraził zgodę na programy Audi i Porsche w F1

Producent z Ingolstadt ma być jednak najbliżej Saubera lub Astona Martina.
Mateusz Szymkiewicz, 8 kwietnia 2022, wyświetlenia: 1722<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Auto Motor und Sport informuje, że zarząd Grupy Volkswagen udzielił zgody Audi oraz Porsche na utworzenie programów w Formule 1.

Marki niemieckiego giganta są łączone z wejściem do stawki serii Grand Prix już od wielu miesięcy. Zrozumiałe, że po czwartkowym posiedzeniu rady nadzorczej nic już nie stoi na przeszkodzie i Audi oraz Porsche mają zielone światło na pojawienie się w F1 od 2026 roku.

„Rada dyrektorów i rada nadzorcza Volkswagen AG potwierdziła plany dwóch marek grupy [Audi oraz Porsche] dotyczące możliwego wejścia do Formuły 1. Szczegółowe informacje zostaną podane w późniejszym terminie. Nie zapadła jeszcze decyzja o przystąpieniu do rywalizacji, jesteśmy w końcowej fazie ewaluacji”.

„Nowe przepisy na sezon 2026 oraz kolejne nie są jeszcze dostępne. Przewidują daleko idące zmiany na rzecz bardziej zrównoważonego sportu, co jest warunkiem dla ewentualnego zaangażowania Audi” – powiedział przedstawiciel Grupy Volkswagen dla Auto Motor und Sport.

Docelowym partnerem Porsche ma być Red Bull Racing oraz juniorskie AlphaTauri. Stajnia z Milton Keynes dysponuje już własnym działem Powertrains, który podczas współpracy z niemieckim koncernem ma zajmować się produkcją silnika spalinowego. Za projekt systemów odzyskiwania energii będzie odpowiedzialne Porsche, dysponujące bogatym doświadczeniem w tym obszarze z okresu startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.

W przypadku Audi najczęściej wymieniano McLarena, jednakże brytyjska stajnia ma stale odrzucać propozycję współpracy. Ostateczna oferta koncernu z Ingolstadt miała być na poziomie 650 milionów euro i uwzględniała przejęcie działu Automotive oraz zespołu F1. W tej chwili faworytem do inwestycji w brytyjskiego producenta ma być inny niemiecki koncern – BMW.

Według Auto Motor und Sport, Audi już poszukuje nowych partnerów i w grę na pewno nie wchodzi Williams. Stajnia z Grove ma oczekiwać pełnej niezależności, na co nie zgadza się Audi, mając w pamięci okres współpracy zespołu z BMW. W roli faworyta do przejęcia wymieniany jest Sauber, aktualnie obsługujący zgłoszenie Alfy Romeo, jednakże do gry miał wkroczyć również Aston Martin.

Stajnia z Silverstone rozważała budowę własnego silnika na sezon 2026, jednakże aktualne uwarunkowania na rynku uniemożliwiają stworzenie konkurencyjnego działu. Red Bull Powertrains miało już przejąć około pięćdziesięciu czołowych inżynierów Mercedesa, natomiast producent ze Stuttgartu nie jest zainteresowany odsprzedaniem działu High Performance. Zdaniem AMuS, Lawrence Stroll miał odbyć w tej sprawie rozmowy z Olą Kalleniusem.

Kanadyjczyk ma być teraz skoncentrowany na negocjacjach z Audi, co w dłuższej perspektywie zabezpieczyłoby przyszłość Astona oraz umożliwiłoby mu wyrwanie się z końca stawki. Producent z Ingolstadt ma rzekomo opracować jednostkę napędową na podstawie konceptu Porsche, który był sprawdzany w 2018 roku przed potencjalnym, wcześniejszym wejściem do stawki Formuły 1.

Auto Motor und Sport nie wyklucza też, że na powrót do Formuły 1 w 2026 roku zdecyduje się Honda. Japoński producent pozostaje częściowo zaangażowany w wyścigi Grand Prix, kontynuując produkcję układów napędowych dla Red Bulla i AlphaTauri.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2023  Benoit: Plany Audi nie uległy zmianie
30.07.2023  Sauber: Realizacja projektu Audi przebiega zgodnie z planem
19.12.2022  Porsche nie wyklucza kolejnej próby wejścia do F1
26.08.2022  Audi tłumaczy decyzję o odrębnym programie silnikowym
26.08.2022  Wolff: Audi i Porsche sprawią, że walka w F1 będzie jeszcze cięższa
Tagi:
Volkswagen
Audi
Porsche
Sauber
Aston Martin

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca