F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Binotto: Przewaga Red Bulla wynosi tylko około 0,2 sekundy

Charles Leclerc podkreśla jednak, że Ferrari musi poprawić się w kwestii degradacji opon.
Maciej Wróbel, 12 maja 2022, wyświetlenia: 1927<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Ferrari, Mattia Binotto, wierzy, że rzeczywista przewaga Red Bulla wynosi obecnie jedynie 0,2 sekundy na okrążeniu.

Podczas weekendu na torze Imola Red Bull wprowadził poprawki aerodynamiczne oraz zmniejszył wagę bolidu, co wówczas dało stajni z Milton Keynes wyraźną przewagę tempa nad Ferrari. Verstappen zdominował Grand Prix Emilii-Romanii, a Sergio Perez finiszował drugi, skutecznie odpierając ataki Charlesa Leclerca.

Holender zwyciężył także w bezpośrednim pojedynku z Leclerkiem w Miami i kolejny raz zredukował stratę do Monakijczyka w klasyfikacji generalnej. Ferrari, które do tej pory wstrzymywało się z wprowadzaniem poprawek do F1-75, ma je przywieźć na zbliżające się Grand Prix Hiszpanii.

Mimo porażek w dwóch ostatnich wyścigach, Mattia Binotto zachowuje spokój. „Jeśli chodzi o ocenę osiągów i to, jak Red Bull rozwinął się w porównaniu do nas, to czy powinno nas to niepokoić? Nie sądzę” – stwierdził szef Scuderii. „Nie wydaje mi się, by różnica była zbyt wielka. To kwestia maksymalnie paru dziesiątych sekundy i nie zapominajmy, że w Miami zajęliśmy pierwszy rząd na starcie”.

„W kwalifikacjach mieliśmy lepsze osiągi niż Red Bull, więc patrząc całościowo, nie sądzę, by istniała duża różnica pomiędzy Red Bullem, a Ferrari. Jeśli coś może nas niepokoić, to to, jak bardzo się rozwijają biorąc pod uwagę limit budżetowy. Lepszym słowem niż 'niepokój' będzie chyba jednak nadzieja, ponieważ na pewnym etapie będą musieli się zatrzymać”.

Choć różnice czasowe na okrążeniu pomiędzy pretendentami do tytułu wśród konstruktorów są bardzo niewielkie, to zachodzi pomiędzy nimi do dużego kontrastu w kwestii tego, jak te czasy są osiągane – Red Bull osiąga lepsze prędkości na prostych, podczas gdy Ferrari cieszy się przewagą w zakrętach.

Lider klasyfikacji generalnej, Charles Leclerc, wskazuje jednak na degradację opon jako obszar, który Ferrari musi poprawić. Monakijczyk uważa, że na początku sezonu Scuderia wyglądała pod tym kątem lepiej niż rywal z Milton Keynes, podczas gdy obecnie role się odwróciły.

„W wyścigu, szczególnie na tych bardziej miękkich mieszankach, pośrednich i miękkich, wygląda na to, że pod kątem tempa wyścigowego Red Bull wydaje się nieco mocniejszy i lepiej zarządza tymi oponami” – stwierdził Leclerc. „W kwalifikacjach zawsze doprowadzamy opony do pracy w optymalnym oknie, co nam pomaga. Na dłuższych przejazdach zmagamy jednak z nimi trochę bardziej niż oni”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
Tagi:
Ferrari
Red Bull
Leclerc C.
Binotto M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca