F1 20221  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2022

Vettel: Kryzys klimatyczny kwestionuje dalszy sens startów w F1

Kallenius: Mercedes pozostanie w F1 mimo tegorocznych problemów

Szafnauer: Rozmowy kontraktowe z Alonso ruszą na Silverstone

12.05.2022

Binotto: Przewaga Red Bulla wynosi tylko około 0,2 sekundy

Verstappen: 'Kartingowa' szykana w Miami nie pasuje do bolidów F1

Mercedes nie zna przyczyny słabego tempa w GP Miami

Ricciardo: Mniejsza ilość napoju wpłynęła na mój wyścig w Miami

11.05.2022

Verstappen: Miami nie stanowi zagrożenia dla Monako

Perez: Rozmawiam już z Red Bullem o nowej umowie

R. Schumacher: Charaktery Micka i Steinera nie pasują do siebie

Miami otwarte na modyfikacje toru przed edycją w sezonie 2023

Capito: Williams jest gotowy na rozmowy z Audi

09.05.2022

Horner: Ferrari mogło wywalczyć dublet w Miami

Perez: Mogłem wygrać w Miami, gdyby nie problem z silnikiem

Vettel: Kolizja z Mickiem była głupia dla nas obu

Binotto: Liczymy, że Red Bull wydał już większość budżetu na poprawki

Capito: Tegoroczna posada Latifiego jest niezagrożona

Alonso stracił miejsce w punktowanej dziesiątce

Verstappen: Ten wyścig był niczym pojedynek bokserski

08.05.2022

Sainz: Trzecie miejsce to przyzwoity rezultat

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2022  |  2021  |  2020  |  2019
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Verstappen: 'Kartingowa' szykana w Miami nie pasuje do bolidów F1

Kręta sekcja toru na Florydzie przypadła jednak do gustu Charlesowi Leclercowi.
Maciej Wróbel, 12 maja 2022, wyświetlenia: 855<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Max Verstappen liczy na to, że szykana w zakrętach 14-15 toru w Miami zostanie przebudowana przed przyszłoroczną edycją wyścigu, jako że „nie pasuje ona do bolidów Formuły 1”.

W ostatni weekend tor Miami International Autodrome oficjalnie zadebiutował jako arena Grand Prix Formuły 1. Złożony z wielu rodzajów zakrętów obiekt nie zapewnił zbyt zaciętego ścigania, co było wywołane w dużej mierze bardzo niską przyczepnością poza linią wyścigową. Najwięcej kontrowersji wywołała jednak bardzo ciasna i wyboista szykana 14-15 znajdująca się w sekcji pod autostradą.

Max Verstappen, który był w trzecim treningu był bliski rozbicia samochodu we wspomnianej szykanie, ma nadzieję, że przed drugą edycją Grand Prix Miami na torze zostaną wprowadzone poprawki. „Myślę, że możemy poprawić pewne obszary na tym torze” – stwierdził Holender. „Szykana 14-15 jest bardzo zdradliwa. Gdybyśmy ścigali się gokartami, byłaby całkiem przyjemna, ale na tę chwilę nie pasuje ona do bolidów F1”.

„Pamiętam, że na czterech okrążeniach, jakie pokonałem w piątek, prawie straciłem przytomność, ponieważ uderzałem w pierwszy krawężnik, a moja głowa odbijała się od lewa do prawa co najmniej pięć, sześć razy. To nic przyjemnego. Tak się dzieje, gdy zaatakujesz go tylko odrobinę za mocno. Jest długi, szeroki, sztywny i ciężki i po prostu, szczerze mówiąc, nie nadaje się do tego [do F1]”.

„Być może po prostu wystarczy zmienić nieco układ krawężników, by przypominały bardziej ciągłą rampę, dzięki czemu przyjemniej by się ją pokonywało. Być może dzięki temu będzie lepiej. Jest tam tak wolno, że moim zdaniem lepiej nasze bolidy będą wyglądać, jeśli będą pokonywać tę sekcję bardziej płynnie”.

Trzeci na mecie niedzielnego wyścigu Carlos Sainz przyznał, że atakowanie krawężników we wspomnianej szykanie wymaga nieco szczęścia. Hiszpan zgadza się, że szykana jest potrzebna ze względu na niewielką przestrzeń za kolejnym zakrętem, ale dodaje przy tym, że kierowcy już teraz dyskutują na temat tego, jak poprawić feralne zakręty 14-15.

„Z tą generacją samochodów, które są ciężkie i szerokie, za każdym razem jak dojeżdżasz do tych dwóch wierzchołków, to czujesz, że potrzebujesz nieco szczęścia, by je pokonać” – powiedział kierowca Ferrari. „Czasem weźmiesz je pod innym, nietypowym kątem i samochód bardzo podskakuje. Czasem się udaje przejechać normalnie i zyskujesz jedną czy dwie dziesiąte”.

„Ten zakręt jest trochę nienaturalny. Jest potrzebny, gdyż nie ma tam zbyt wiele miejsca i musisz jechać dość wolno na dojeździe do 16., ponieważ nie ma tam pobocza. Potrzebujemy czegoś wolnego i ciasnego. Chodzi po prostu o naturę tych dwóch zakrętów i sposób ich połączenia, co nie jest problemem”.

„To nowy tor i zawsze się przez to przechodzi. Już teraz jesteśmy w kontakcie z FOM, z Rossem Brawnem i jego ludźmi, by rozwiązać tę kwestię i razem złożyć lepszy tor” – dodał Sainz.

Zupełnie inne podejście do kontrowersyjnej szykany ma zespołowy partner Sainza, Charles Leclerc, który przyznał, że cieszyło go wyzwanie, z jakim wiązało się jej pokonywanie. „Chyba jestem jedynym kierowcą w stawce, który polubił tę szykanę. Spodobała mi się” – powiedział Monakijczyk. „Z drugiej jednak strony, zgadzam się, że dla urozmaicenia akcji na torze możemy zrobić coś lepszego, ponieważ jazda za kimś nie jest w tej sekcji zbyt łatwa”.

„Problemem jest także widoczność, gdy masz kogoś przed sobą, ponieważ musisz być bardzo precyzyjny przy pokonywaniu tych krawężników. Przez to jest jeszcze trudniej, ale pomimo tego i tak mi się to podobało” – dodał 24-latek.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.05.2022  Verstappen: Miami nie stanowi zagrożenia dla Monako
09.05.2022  Horner: Ferrari mogło wywalczyć dublet w Miami
09.05.2022  Verstappen: Ten wyścig był niczym pojedynek bokserski
08.05.2022  Verstappen zaskoczony włączeniem się do walki o pole position
07.05.2022  Verstappen: Piątek był dla nas niesamowicie bolesnym dniem
Tagi:
Verstappen M.
Leclerc C.
Sainz C.
Miami

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca