F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2022
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Piastri: Alpine od dawna wiedziało, że odchodzę z zespołu

21-latek przyznał, że był zaskoczony desperacką próbą zatrzymania go przez stajnię z Enstone.
Mateusz Szymkiewicz, 3 wrze?nia 2022, wyświetlenia: 776<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Oscar Piastri ujawnił, że Alpine wiedziało o jego odejściu z zespołu na długo przed komunikatem o dołączeniu Fernando Alonso do Astona Martina.

Australijczyk tuż po rozpoczęciu letniej przerwy został ogłoszony jako kierowca stajni z Enstone w sezonie 2023, co było następstwem odejścia Alonso. Mimo to po kilku godzinach od komunikatu, zawodnik na swoich kanałach społecznościowych zdementował oświadczenie Alpine, deklarując, iż nie podpisał żadnego kontraktu i nie będzie reprezentował barw ekipy.

Wkrótce stało się jasne, że Piastri dysponuje porozumieniem z McLarenem i konieczna będzie interwencja Komisji FIA ds. sporów kontraktowych. Finalnie w trakcie weekendu na Zandvoort Federacja uznała, iż Australijczyk będzie kierowcą stajni z Woking w sezonie 2023.

„Decyzja o dołączeniu do McLarena została podjęta na długo przed odejściem Alonso, co sprawiło, że komunikat Alpine był jeszcze bardziej zaskakujący i rozczarowujący, ponieważ przekazaliśmy już informację o odejściu” – powiedział Oscar Piastri. „Fałszywe oświadczenie bardzo mnie zdenerwowało, ponieważ odebrało mi szansę na prawdziwe pożegnanie z ludźmi z Enstone. Współpracowałem z tym zespołem przez dwa i pół roku, w związku z czym niektórzy poczuli się rozczarowani, iż odchodzę w takim stylu. Wciąż nie miałem na to szansy, ale chcę pożegnać się z każdym mężczyzną oraz kobietą w Enstone”.

Przed tygodniem szef Alpine – Otmar Szafnauer, zdradził, że decyzja o powierzeniu posady została przekazana Piastriemu w Enstone. Australijczyk miał przyjąć to „ze spokojem oraz uśmiechem”. Zapytany o tę sytuację, 21-latek odpowiedział: „To był kuriozalny i rozczarowujący epizod. Zostało to zrobione publicznie przy niektórych członkach zespołu, którzy nie znali sytuacji. Nie chciałem przed nimi robić scen. Kiedy spotkaliśmy się prywatnie, przedstawiłem Otmarowi moją pozycję, o której wielokrotnie już informowałem. Ogłoszenie mnie było dużym zaskoczeniem”.

„To prawdopodobnie największy moment w moim życiu oraz całej karierze. Wspólnie z menedżerami uznaliśmy, że musimy sprostować fałszywe potwierdzenie, ponieważ mogło to wywołać prawne konsekwencje. Nie było w tym żadnej celowości. Nasza linia była mocna i orzeczenie Komisji tylko to potwierdza”.

Piastri potwierdza, że jego priorytetem były starty dla Alpine, jednakże mając wolną rękę zdecydował się na przejście do McLarena od sezonu 2023. „Brak klarowności dotyczący mojej przyszłości, a także brak zaufania doprowadził do tego, że oferta McLarena stała się dla mnie atrakcyjna i uznałem ją za najlepszą na przyszłość. Komisja potwierdziła, że nie miałem umowy na kolejny rok z Alpine. Miałem całkowicie pełną dowolność wyboru i McLaren był w moich oczach świetną szansą. Byli bardzo bezpośredni i entuzjastycznie nastawieni”.

„Szczerze mówiąc zupełnie brakowało jasności wokół mojej sytuacji w Alpine. Publicznie mówili, że ich intencją jest dalsza współpraca z Fernando przez kolejny sezon lub dwa. Szanuję to. Mimo to po spędzeniu roku na uboczu, oczekiwałem na klarowność ze strony zespołu, podobnie jak Fernando. Towarzyszyły mi dziwne uczucia podczas negocjacji, pozostanie tutaj nie traktowałem jako właściwej decyzji”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
24.03.2024  Piastri: Polecenie zespołu było całkowicie zasadne
24.03.2024  Norris: Układ toru Albert Park sprzyja McLarenowi
15.02.2024  Kierowcy McLarena wierzą w nawiązanie walki z Red Bullem
30.01.2024  Stella: Norris nie widziałby problemu w zwycięstwie Piastriego
Tagi:
Piastri O.
Alpine

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca