F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari: Wiedzieliśmy o legalności naszego rozwiązania

Ekipa z Maranello nie miała wątpliwości co do swojego przedniego skrzydła.
Łukasz Godula, 28 lutego 2023, wyświetlenia: 1702<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images
Ferrari przyznało, że nie miało obaw co do legalności sprytnego podejścia przedniego skrzydła, które zadebiutowało w bolidzie SF-23.

Ekipa z Maranello skupiła na siebie uwagę, gdy nowe przednie skrzydło posiadała podobną szczelinę do tej stosowanej przez Mercedesa w zeszłym roku, a z której musiał zrezygnować. Pomysł polega na tym, że elementy mocujące są tak ukształtowane, by wspomóc rozdzielenie strugi powietrza do zmniejszenia zawirowań. FIA miała nadzieję na zmniejszenie tego efektu wraz z nową generacją samochodów.

W zeszłym roku Mercedes został poinformowany, że nie może się ścigać z takim rozwiązaniem, ponieważ rozdzielacz strugi łamał regulamin w punkcie, który mówi, iż takie elementy muszą być zastosowane głownie jako części mechaniczne, strukturalne lub dla mocowania czujników. Podczas gdy zapis nie wyklucza możliwości zastosowania takich elementów w celach aerodynamicznych, szara strefa przepisów skłoniła Mercedesa do wycofania się z rozwiązania, by uniknąć kłopotów.

Ferrari użyło w tym roku takiego samego projektu, co spowodowało nieco kontrowersji, ale okazało się, że w zimę regulacje się zmieniły. Od tego czasu elementy nie muszą spełniać przede wszystkim funkcji nie związanych z aerodynamiką.

To otworzyło drzwi do pomysłu Ferrari. Sama ekipa uważa, że dostała pozwolenie od FIA na użycie takiego projektu.

W rozmowie z mediami szef zespołu, Fred Vasseur powiedział: „Gdy zaprezentowaliśmy samochód z takimi elementami, byliśmy pewni swego po dyskusji z FIA. Dla nich oczywistym było, że to legalne rozwiązanie. Nie przejmuję się emocjami innych zespołów”.

Vasseur jednocześnie umniejszył znaczenia faktu, że jego zespół robi coś, o czym inni nie pomyśleli. Jest to dla niego naturalna część wyścigów grand prix.

„To część F1” – wyjaśnia. „Co roku podczas testów odbywa się dyskusja co do lotki czy innej części samochodu. Za tydzień będziemy już rozmawiać o czym innym”.

Ferrari nie jest jedynym zespołem, który agresywnie podszedł do projektu przedniego skrzydła dzięki nowym regulacjom. Mercedes również eksplorował kwestię przedniego skrzydła, co testował w Miami w zeszłym roku, ale dowiedział się, że rozwiązanie będzie zabronione.

Na 2023 rok zdecydowali się na standardowy projekt, jednak zgodny z regulacjami poprzez dodanie lotek do końcówek skrzydła. Rywale również bacznie przyglądają się rozwiązaniom rywali ale muszą przeprowadzić analizę, czy będą one współgrały z ich samochodami.

Matt Harman, dyrektor techniczny Alpine zapytany, czy pomysł Ferrari wart jest kopiowania odpowiedział: "To zależy od koncepcji samochodu. Kilka razy się temu przyglądaliśmy. Być może się u nas pojawi, a może nie. Dopiero zdecydujemy. Klaryfikacja przepisów jest dość dokładna. Można z nich korzystać, a my dopiero zadecydujemy, czy to zrobimy.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca