F1 20231  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.04.2023

Tost: Tsunoda będzie gotowy zastąpić Pereza w sezonie 2025

AMuS: Bridgestone przystąpi do przetargu na dostawcę opon

Brown: Norris nie ma żadnych klauzul odejścia z McLarena

Perez: W Q1 byłem tylko pasażerem w swoim bolidzie

Russell rozczarowany straconą szansą na pole position w Melbourne

GP Australii: wyniki kwalifikacji

Verstappen na pole position do Grand Prix Australii

Hauger pewnie zwycięża w sprincie F2 w Melbourne

Verstappen najszybszy przed kwalifikacjami

Colapinto zdyskwalifikowany, zwycięstwo dla O'Sullivana (akt.)

31.03.2023

Szafnauer: Gasly poprosił o więcej czasu

Wolff: Nowy pakiet aero nie zadebiutuje przed Imolą

Leclerc: To był najlepszy piątek od początku sezonu

Alonso: Musimy być przygotowani na każde warunki

Horner: Sprint w Baku jest czymś absolutnie niedorzecznym

Domenicali: Prowadzimy rozmowy na temat nocnego GP Australii

Vettel nie wyklucza powrotu do Formuły 1

Verstappen przeciwny kolejnym zmianom w formacie weekendu

Alonso najszybszy w deszczowym drugim treningu

Verstappen najszybszy w pierwszym treningu w Melbourne

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2023  |  2022  |  2021  |  2020
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Hulkenberg: Uszkodzenie przedniego skrzydła zrujnowało mi wyścig

Zniszczenia po kontakcie z bolidem Ocona pozbawiły Niemca docisku i szans na punkty.
Maciej Wróbel, 8 marca 2023, wyświetlenia: 1303<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Nico Hulkenberg przyznał, że podczas Grand Prix Bahrajnu potraktował swoje opony niczym „gorący nóż wchodzący w masło”, co było efektem uszkodzenia przedniego skrzydła na początku zmagań.

Swój pierwszy po długiej przerwie weekend wyścigowy Nico Hulkenberg może śmiało zaliczyć do grona tych nierównych. 35-latek zaprezentował niezłe tempo podczas treningów w niczym nie ustępując zespołowemu partnerowi, Kevinowi Magnussenowi. W drugiej piątkowej sesji Hulkenberg uzyskał nawet piąty rezultat.

Dobrą formę udało się Niemcowi podtrzymać w sobotnich kwalifikacjach, gdzie zdołał on zakwalifikować się do Q3, by ostatecznie wyruszyć do wyścigu z dziesiątego pola startowego. Początek wyścigu nie był jednak dla nowego kierowcy Haasa zbyt udany – tuż po starcie doszło bowiem do kontaktu pomiędzy nim, a Estebanem Oconem, przez co Hulkenberg spadł na 14. pozycję.

„Możliwy kontakt z przodu, ale nie jestem pewien” – informował Niemiec swój zespół przez radio, po czym dodał: „Było jakieś puknięcie, ale teraz wszystko wydaje się być OK”.

Podczas pierwszego postoju w boksach zespół nie zdecydował się na wymianę przedniego skrzydła, jednak coraz gorsza przyczepność i zwiększone zużycie opon ostatecznie popchnęły zespół do decyzji o wymianie elementu podczas drugiego postoju, na 26. kółku. Wówczas Niemiec dysponował konkurencyjnym samochodem, lecz nie był już w stanie włączyć się do walki o punkty.

Ostatecznie Hulkenberg ukończył pierwszy wyścig dla Haasa na 15. lokacie. Wcześniej otrzymał on także dwie kary czasowe za nieprzestrzeganie limitów toru, które jednak nie wpłynęły na jego końcowy wynik.

„To był trudny wyścig, szczególnie w pierwszej połowie” – powiedział Niemiec po wyścigu. „Chyba miałem z kimś kontakt w pierwszym lub drugim zakręcie na pierwszym okrążeniu, czego na początku nawet nie zauważyłem”.

„Byłem trochę ściśnięty w pierwszym zakręcie. Starałem się uniknąć pozostałych, jednak doszło do jakiegoś kontaktu. Doszło przez to do pewnych uszkodzeń, które zrujnowały mój wyścig, ponieważ straciłem dużo docisku. To jak pójście w bój, ale bez broni!”.

„Jest to więc dość frustrujące. Straciłem część przedniego skrzydła, co kosztowało mnie mnóstwo przyczepności. Pierwsza połowa wyścigu była więc bardzo ciężka. Traktowałem swoje opony jak gorący nóż wchodzący w masło”.

„Zdaje się, że w połowie wyścigu podjęliśmy decyzję, że nie ma sensu dalej działać w ten sposób. Zjechałem więc do boksów po nowe przednie skrzydło. To było błędne koło. Pojawiło się sporo niebieskich flag, więc po prostu się cofaliśmy”.

Zdaniem Hulkenberga uszkodzenia nie pozwoliły na wyciągnięcie miarodajnych wniosków z niedzieli, nawet pomimo pokonania pełnego dystansu wyścigu. „Ciężko powiedzieć, ponieważ pierwsza połowa wyścigu jest dla mnie teraz dość mglista. Szczerze mówiąc, po prostu z trudem walczyłem o przetrwanie”.

„Jechałem uszkodzonym samochodem pozbawionym dużej części docisku. Bardzo mi ulżyło, gdy zjechałem po nowe przednie skrzydło, a samochód wreszcie wrócił do normalności. Straciliśmy jednak zbyt dużo dystansu i odrabianie strat było trudne”.

„Nie dało się więc zbyt wiele nauczyć w pierwszej połowie wyścigu, ponieważ nie był to prawdziwy samochód. Mogę wyciągnąć wnioski z drugiej połowy. Te odczucia, odkrycia i emocje przetworzę, a za dwa tygodnie będzie czas na przegrupowanie” – zakończył kierowca Haasa.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.03.2023  Steiner: Haas już teraz czerpie z doświadczenia Hulkenberga
05.03.2023  Magnussen: Tegoroczny bolid bardziej odpowiada Hulkenbergowi
04.03.2023  Hulkenberg: Nawet nie marzę o perspektywie startów dla Audi
01.03.2023  Hulkenberg: Nie czuję nerwów przed powrotem do F1
06.01.2023  Steiner: Magnussen jest silniejszy mentalnie niż wcześniej
Tagi:
Hulkenberg N.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca