F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Horner: Nie spodziewaliśmy się wyjazdu samochodu bezpieczeństwa

Szef Red Bulla wyjaśnił decyzję o ściągnięciu Verstappena przed rozpoczęciem neutralizacji.
Maciej Wróbel, 30 kwietnia 2023, wyświetlenia: 1186<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, przyznał, że jego zespół nie spodziewał się, że incydent z udziałem Nycka de Vriesa doprowadzi do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa przed zaplanowanym postojem Maksa Verstappena.

Max Verstappen został ściągnięty przez zespół na wymianę ogumienia tuż przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa. Jak się później okazało, moment zjazdu dwukrotnego mistrza świata do pit lane najprawdopodobniej kosztował go zwycięstwo w wyścigu, który ostatecznie padł łupem Sergio Pereza.

Pojawiły się wobec tego pytania, dlaczego Red Bull zdecydował się na ściągnięcie Verstappena w momencie, gdy na torze stał inny bolid – szczególnie, że wyścig rozgrywany był na ulicznym torze znanym z częstych wyjazdów samochodu bezpieczeństwa. Sam Verstappen już zdążył wezwać zespół do „przeglądu” decyzji o jego zjeździe do alei serwisowej.

Szef stajni z Milton Keynes, Christian Horner, utrzymuje, że nic nie wskazywało na to, że dyrekcja podejmie decyzję o wprowadzeniu pełnej neutralizacji. „Zdecydowaliśmy się na ściągnięcie Maksa, ponieważ zaczynał trochę męczyć się z tyłem swojego samochodu, a Checo znajdował się oczywiście tuż za nim” – powiedział Brytyjczyk. „Z punktu widzenia strategii był to optymalny moment na odbycie wizyty w boksach”.

„Z tego, co udało nam się zobaczyć, samochód de Vriesa miał nadal wszystkie cztery koła. Nie uderzył w bariery, a silnik pracował. Wyglądało na to, że wrzuci bieg wsteczny i pojedzie dalej, więc w żadnym wypadku nie spodziewaliśmy się samochodu bezpieczeństwa”.

„Zwykle, gdy widzisz samochód na barierach, wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, ale tutaj nic tego nie zapowiadało. Dopiero później, na powtórkach, można było dostrzec, że zawieszenie uległo poważnemu uszkodzeniu”.

Horner ujawnił, że zespół rozważał przez chwilę ściągnięcie obu swoich kierowców, aby uniknąć ewentualnego podcięcia ze strony Charlesa Leclerca. „Oczywiście mając pełny obraz sytuacji mogliśmy pojechać jeszcze jedno kółko i kontynuować. Ale po prostu nie wiedzieliśmy wtedy kiedy zjedzie Charles, który mógłby przeskoczyć naszą dwójkę”.

„Był taki moment, że rozmawialiśmy na temat podwójnego pit stopu. Ogólnie to była jedna z tych chwil, w których mogłeś mieć szczęście, albo i nie” – zakończył szef RBR.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena
20.04.2024  Horner: Perez jest zrelaksowany i nie skupia się już na Maksie
12.04.2024  Horner: Ricciardo odbije się po nieudanym starcie sezonu
26.03.2024  F1-Insider: Horner prowadzi zaawansowane rozmowy z Alonso
26.03.2024  New Zeland Herald: Ricciardo otrzymał ultimatum od RB do GP Chin
Tagi:
Horner C.
Red Bull
Verstappen M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca