F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Władze F1 podejmą starania o zmniejszenie masy bolidów

O zmiany w tym zakresie zaapelował także szef GPDA - George Russell.
Maciej Wróbel, 12 czerwca 2023, wyświetlenia: 820<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Władze Formuły 1 zapowiedziały starania o zmniejszenie masy samochodów F1 przed wejściem w życie nowych przepisów w 2026 roku.

Podczas gdy nowe regulacje silnikowe na rok 2026 zostały zatwierdzone, wciąż nie jest jasne, jakie zmiany czekają przepisy związane z podwoziem. Zarówno jednak FIA, jak i Liberty Media są zgodne co do tego, że celem powinno być zmniejszenie masy bolidów, która jest obecnie najwyższa w historii serii.

W sezonie 2023 masa minimalna bolidów Formuły 1 jest ustalona na poziomie 798 kilogramów, co jest wynikiem o ponad 200 kg wyższym, niż w sezonie 2008 – ostatnim przed wprowadzeniem baterii, systemów odzyskiwania energii, czy też współczesnych systemów bezpieczeństwa.

Gdy F1 przechodziła na silniki hybrydowe w sezonie 2014, minimalna masa wzrosła do 691 kg. Pojawienie się systemu Halo doprowadziło z kolei do zwiększenia tej wartości do 740 kg przed sezonem 2019. Większe koła i rewolucja aerodynamiczna przed sezonem 2022 zaowocowały z kolei podniesieniem limitu do 798 kg.

W rozmowie z Autosportem Mohammed bin Sulayem nie ukrywał, że celem władz sportu powinno być odwrócenie tego trendu. „Jeśli miałbym wskazać jedną rzecz, którą z całą pewnością chciałbym zobaczyć w przyszłości, to lżejszy samochód” – powiedział prezydent FIA. „Wierzę, że będzie to zmiana na lepsze”.

„Uczestniczyłem w zawodach, w których lżejsze samochody są bardziej bezpieczne i nie zużywają takich ilości paliwa. Nie będzie łatwo to osiągnąć, ale każdy tego chce. Naciskam na to, ponieważ wywodzę się z rajdów, gdzie nie ma nic gorszego od ciężkiego auta” – dodał Emiratczyk.

Dyskusje na temat masy bolidów w kontekście nowego zestawu regulacji zapowiada także dyrektor generalny F1, Stefano Domenicali. „Masa zawsze była jednym z kluczowych punktów debaty. Jak wiecie, z bateriami i silnikami hybrydowymi ta masa wzrosła i jest to coś, co nie leży tak naprawdę w naturze F1. Jest więc to temat do dyskusji na przyszłość” – stwierdził Włoch.

O zmiany w tym zakresie zaapelował również kierowca Mercedesa i dyrektor GPDA, George Russell, którego zdaniem rosnąca masa bolidów negatywnie wpływa na bezpieczeństwo. „Obecnie masa jest zbyt duża. Nasze osiągi przy niskich prędkościach nie są w tej chwili zbyt dobre” – powiedział Brytyjczyk.

„Oczywiście staramy się tworzyć coraz bezpieczniejsze samochody, ale im cięższe się one stają, tym mocniejsze stają się uderzenia – to jak porównywać rozbicie się autobusem z wypadkiem za kierownicą Smarta”.

„Uderzenie będzie mocniejsze jeśli jedziesz bolidem ważącym 800 czy 900 kg na początku wyścigu w porównaniu z samochodem sprzed piętnastu lat ważącym około 650 kg, nawet jadąc przy tej samej prędkości. Jestem pewien, że przeprowadzane są obecnie analizy dotyczące znalezienia właściwej równowagi, ponieważ nie wiem, gdzie przebiega granica”.

„Jeśli po prostu nadal będziemy robić coraz cięższe i coraz potężniejsze samochody, to dojdziemy do punktu, w którym przekroczymy granicę, za którą masa nie będzie szła w parze z bezpieczeństwem” – dodał Russell.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FIA
Przepisy
F1 ogólnie
Bin Sulayem M.
Domenicali S.
Russell G.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca