F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2023
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły przeciwne porzuceniu koców grzewczych od sezonu 2024

Szefowie Red Bulla, Alpine czy Williamsa nie są przekonani do nowych opon Pirelli.
Maciej Wróbel, 22 czerwca 2023, wyświetlenia: 861<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Wszystko wskazuje na to, że zespoły nie poprą zmian w przepisach, które zakładają wprowadzenie opon typu slick bez koców grzewczych. Decyzja w tej sprawie ma zapaść pod koniec lipca.

Do tej pory szefowie zespołów byli dość powściągliwi i nie wypowiadali się publicznie na temat nowych opon, jednak generalnie zauważalny jest brak entuzjazmu wobec zmian. Rozczarowania nie ukrywał natomiast szef GPDA i kierowca Mercedesa, George Russell, który po testach nowych opon Pirelli określił je jako „niebezpieczne”.

Pierwotnie koce grzewcze miały zniknąć w sezonie 2024, jednak podjęto decyzję o wstrzymaniu się z wprowadzaniem zmian do końca lipca – właśnie wtedy odbędzie się druga tura testów nowego ogumienia Pirelli typu slick na torze Silverstone. Włoska firma zdążyła już natomiast wprowadzić oponę deszczową bez koców grzewczych, która zadebiutowała w Monako.

Pirelli zamierzało dostarczyć także nową oponę przejściową na wyścig w Singapurze, jednak plany te spotkały się ze sprzeciwem zespołów. „Myślę, że wstrzymamy się z oceną do momentu przeprowadzenia testów” – powiedział Christian Horner, zapytany przez Autosport o decyzję odnośnie opon. „Daniel Ricciardo poprowadzi samochód na testach, a my otrzymamy dane. Jestem pewien, że Pirelli podejmie wówczas właściwą decyzję”.

„Nie sądzę, by było to coś, czego chcą kierowcy. Obawiam się, że jeśli wydaje ci się, że w tak uproszczony sposób zapewnisz lepsze ściganie, to w rzeczywistości wkładać będzie się mnóstwo wysiłku, aby dogrzać te opony na okrążeniach wyjazdowych i tak dalej. Może to generować jeszcze większe koszty”.

„Każdy dysponuje kocami grzewczymi, które wykonują swoją robotę. Uważam, że powinniśmy poszukiwać bardziej zrównoważonych sposobów na ich zasilanie, zamiast z nich rezygnować” – dodał szef Red Bull Racing.

Dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison, zasugerował natomiast, że nowe opony po prostu nie są jeszcze gotowe. „Po pierwszym rzucie oka na jazdy bez koców grzewczych ciężko powiedzieć, by było to ukończone i że będzie to coś dobrego w przyszłym roku. Powiedziałbym, że potrzeba wciąż wiele pracy, aby to zadziałało” – stwierdził Allison.

Swoimi obawami odnośnie nowego ogumienia podzielił się również szef Williamsa – James Vowles. „Patrzę na to w sposób wybitnie pragmatyczny. Pokażcie nam oponę, która zapewnia osiągi bez koców grzewczych. Jeśli zapewnia te osiągi bez względu na to, czy jest to Spa i mamy 5 stopni, czy Bahrajn i jest 40 stopni, to z radością się pod tym podpiszę, ponieważ uznam to za dobre rozwiązanie” – powiedział Brytyjczyk.

„Dotychczas nie zobaczyliśmy jednak opony, która byłaby w stanie to zrobić. Testy pomogą nam i dadzą nam kolejny punkt odniesienia. Czytając jednak pomiędzy wierszami stwierdzam, że ciągle nie jesteśmy w miejscu, w którym chcielibyśmy być. Obrany kierunek jest jednak dobry” – dodał Vowles.

Zdaniem szefa Alpine, Otmara Szafnauera, koce grzewcze są częścią „esencji” Formuły 1. „Mieliśmy plan, aby sprawdzić opony, zrozumieć je i zobaczyć, w jakim stopniu są one konkurencyjne. Kiedy do tego dojdzie, jestem pewien, że podejmiemy właściwą decyzję. Teraz jednak ciężko powiedzieć. Są inne serie, w których nie korzysta się z koców grzewczych, ale dochodzi tutaj kwestia szeroko pojętej esencji Formuły 1 – być może koce grzewcze są jej częścią i powinniśmy je zachować” – powiedział Amerykanin.

Mike Krack stwierdził z kolei, iż ufa on osądowi FIA, niezależnie od tego, czy dojdzie do głosowania wśród zespołów, czy też nie. „Szczerze mówiąc, nie jestem w stanie tego skomentować, ponieważ my testowaliśmy je tylko w Jerez, ale była to wcześniejsza generacja. Jesteśmy jedynie pasażerami w kontekście tego, co dzieje się obecnie. Szczerze jednak uważam, że FIA podejmie właściwą decyzję” – powiedział szef stajni z Silverstone.

„Mamy już oponę deszczową, na którą nie zakładaliśmy koców grzewczych. Wydaje się, że jest też opona przejściowa, która jest już prawie gotowa. Potem zobaczymy, co się wydarzy w kwestii slicków. Moim zdaniem musimy jednak zaufać FIA i liczyć, że podejmie ona właściwą decyzję. To od FIA zależy, czy dojdzie do głosowania, czy też nie i to oni podejmą pierwszy krok”.

„To czego potrzebujemy, to spróbować zebrać jak najwięcej informacji do momentu, kiedy dojdzie do głosowania i wtedy podjąć decyzję” – dodał Krack.

Jest wielce prawdopodobne, że w razie odrzucenia przez zespoły nowych opon na rok 2024, Pirelli wstrzyma ich rozwój do momentu ogłoszenia zwycięzcy przetargu na dostawcę opon na lata 2025-2028 i wznowić go w przypadku otrzymania nowej umowy. Jeżeli kontrakt trafi w ręce innego producenta, to program może zostać całkowicie porzucony.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Pirelli
Przepisy
Horner C.
Allison J.
Krack M.
Vowles J.
Szafnauer O.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca